2020-03-19, 12:19
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Är du en sådan som knullar runt i dessa tider, verkar krylla av dem? Nej det blir ingen massdöd. Men många stryker med.
Inte vet jag hur många du knullar om dagen.
Många stryker med men inte massor.
Många och massor är samma sak men du kanske har knullat sönder hjärncellerna. Vad vet jag.
Ska ge dig lite info nu då om COVID-19.
Media berättar dagligen hur många som dött.
Media skriver om hur situationen i Sverige ser ut.
Media talar om att det är mest män som stryker, med varför vet man inte ännu.
Med andra ord. Det är media som knullar runt med alla.
Skyll inte på mig.
Citera
2020-03-19, 12:20
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Kommer aldrig förstå att Sverige inte stängde alla flygplatser och stängt gränsen samma dag viruset uppdagades i kina.

Hade funnits många bra lösningar för svenskar som var utomlands.

Flygbolagen hade kunnat lösa ombokningsbara biljetter.
Försäkringsbolag hade kunnat gå i och betalat eventuell sjukvård utomlands.
Staten/någon myndighet hade kunnat bistå med boendekostnader för svenskar utomlands med hotellnätter etc.

Många lösningar fanns som i längden hade blivit billigare än det vi ser nu samt inga smittade inom våra gränser.

Finns det något land som stängde ner direkt?

Taiwan, Hong Kong och Singapore.

"De hade den 1 februari redan i praktiken infört reseförbud mot större delen av det kinesiska fastlandet för alla utom egna medborgare och vissa undantagsgrupper".
https://kvartal.se/artiklar/sa-lyckades-taiwan-begransa-spridningen/
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
13 dagar har nu gått sedan jag frågade när vi kommer få se massdöd. Varje dag har ni sagt vänta någon vecka.

Det har snart gått två veckor.

Det bor 27 miljoner människor i Norden. Hittils 26 döda i detta område.

Idioterna till alarmister har påstått i månader nu att dödligheten ligger på 6-8% plus att 15-20% av alla smittade hamnar på IVA.

NI HAR HAFT FEL SEN DAG ETT ERA IDIOTER.
Kan du svara på inlägget jag skrev igår?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
13 dagar har nu gått sedan jag frågade när vi kommer få se massdöd. Varje dag har ni sagt vänta någon vecka.

Det har snart gått två veckor.

Det bor 27 miljoner människor i Norden. Hittils 26 döda i detta område.

Idioterna till alarmister har påstått i månader nu att dödligheten ligger på 6-8% plus att 15-20% av alla smittade hamnar på IVA.

NI HAR HAFT FEL SEN DAG ETT ERA IDIOTER.

Tvärtom har vi haft rätt sedan dag ett.
Har du bråttom till massdöden?
Pandemier går inte riktigt så fort som allt gör på instagram. Denna pandemi går dock fortare än alla beräkningarna.
Citera
2020-03-19, 12:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det är säkert ett värstascenario, men försiktighetsprincipen måste råda. Better safe than sorry!

Definitivt! I synnerhet eftersom så mycket fortfarande är okänt. Och vårdresurserna uppenbart begränsade.

Effektiv, verkningsfull vård (som dramatiskt kan reducera antalet dödsfall) och, helst, vaccin, blir ju game-changers. När och om det kommer...

Senast redigerad av lasternassumma 2020-03-19 kl. 12:23. Anledning: som dramatiskt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Varför ska vi betala räkningar fattar jag inte?
Vi kan väl bara lägga ner det tills detta är över?

Det är ju bara statliga bolag som ska leverera det viktigaste, så de kan väl bara skita i att ta betalt istället? Iallafall i två månader. Å så bankerna då.. men jag kan inte se att det skulle gå någon större nöd på dem. De kan ju ställa upp nu så många gånger som medborgarna räddat bankerna.
Privata fastighetsägare klarar sig fint de med. De har haft fina guldår nu rätt länge, då de har tagit ut ockerhyror av befolkningen.

Kina löste det ju typ så som du beskriver.

Singapore bla stimulerade ekonomin genom att ge extra pengar direkt till folket.

Saker går att fixa.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Inte vet jag hur många du knullar om dagen.
Många stryker med men inte massor.
Många och massor är samma sak men du kanske har knullat sönder hjärncellerna. Vad vet jag.
Ska ge dig lite info nu då om COVID-19.
Media berättar dagligen hur många som dött.
Media skriver om hur situationen i Sverige ser ut.
Media talar om att det är mest män som stryker, med varför vet man inte ännu.
Med andra ord. Det är media som knullar runt med alla.
Skyll inte på mig.

Om du inte kan hålla dig hemma i en månad eller två, så jo då skyller jag nog på att du är en del av problemet.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Varför ska vi betala räkningar fattar jag inte?
Vi kan väl bara lägga ner det tills detta är över?

Det är ju bara statliga bolag som ska leverera det viktigaste, så de kan väl bara skita i att ta betalt istället? Iallafall i två månader. Å så bankerna då.. men jag kan inte se att det skulle gå någon större nöd på dem. De kan ju ställa upp nu så många gånger som medborgarna räddat bankerna.
Privata fastighetsägare klarar sig fint de med. De har haft fina guldår nu rätt länge, då de har tagit ut ockerhyror av befolkningen.

I resten av Europa.

Alla bolån är frysta.
Alla kan ta lån oavsett kredit.
El och vatten räkningar avstängda.
Alla kommer få hjälp snarast med ekonomi som förlorat jobben/små företagare.

Varför kan inte Sverige ta sitt ansvar som nation i världen?
Citera
2020-03-19, 12:22
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ok rysstroll.

Världsmästaren här har lösningen! "Finns bara en lösning. Hörrni! Allihopa!"
Finns såklart olika sätt detta kan spela ut sig på.

Farligare än viruset är alla rysstroll och alla nyttiga idioter som sprider desinformation.

Så se upp för vad ni läser. Dessutom går det ganska fort att känna igen de användare som hela tiden drar fram dramtiska besked men helt ignorerar vad den samlade bedömningen är.

Se upp med desinformatörer som vill skada oss svenskar gott folk.

Men snälla ta av dig foliehatten för guds skull.

Här snackar vi pågående virussmitta inte nån jävla konspirationsteori om att hela världen med ryssland i spetsen skulle ha Sverige som måltavla numero uno för sitt propagandamaskineri.

Skärp dig.

Här är det majoriteten av svenskarna som är oroliga för utvecklingen som vi ser nu.
Bara för nån vecka sen sa ni förnekare att covid-19 var som en vanlig förkylning och att spridningen hade nåt kulmen i Sverige

Nu ser ni själva att det precis börjat, och att som det ser ut nu, kommer bli en katastrof likt italien. Speciellt i Stockholm.

Det är ni förnekare som är livsfarliga med er konstanta desinformation och nedtoning av allvaret där ni ständigt uppmanar svenskar att "ta det lugnt". Till vilket syfte? Det är nästan som att NI VILL att vi ska bli smittade!

Vem är det egentligen som är rysstroll? De som vill få svenskar att somna om och bli smittade, eller de som trycker på larmknappen och ber alla att va försiktiga?!

Tror det är rätt uppenbart vilka som vill illa sverige och dess befolkning.
Ni är en stor fara.
Citera
2020-03-19, 12:22
Medlem
Står säker redan men det är svårt hänga med i alla uppdateringar. CNN kör hårt just nu med att 40% av amerikanerna som får vård är under 65. De vill varna ungdomar och avbryta springbreak. Jag vill veta hur många av dessa under 65 som är överviktiga.
Citera
2020-03-19, 12:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Definitivt! I synnerhet eftersom så mycket fortfarande är okänt. Och vårdresurserna uppenbart begränsade.

Effektiv, verkningsfull vård och, helst, vaccin, blir ju game-changers. När och om det kommer...

Och medan vi väntar så får vi hålla oss hemma. Den som väntar på något gott...
Citera
2020-03-19, 12:23
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
På ett sätt gillar jag din kommunistiska inställning. Men folk är giriga, tyvärr.

Vad ska de göra då?
Vräka hela Sveriges befolkning? Säga upp alla lån i hela Sverige? Hamna på alla löpsedlar över hela världen som världens i särklass värsta land?
Fast det tåget kanske redan har gått iofs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in