2020-03-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Men nu vet vi med information från Tegnell att detta är farligt för de "äldre, äldre". Har inte från officiella källor hört att det skulle drabba unga människor oavsett tillstånd.
Vilket kan komma att ge enorma konsekvenser för regimtrogna 30-50åringar.

Min 60+åriga granne sa till mig: Äsch, det här är bara en förkylning. Det är de "äldre, äldre" som ska passa sig. Vilket verkar vara den fakta MSM förhåller sig till.

De regimtrogna journalister i medelåldern som köper sina egna påståenden kommer nog få sig en överraskning om de åker på lunginflammation och ska in och trängas med resten.
99% av dödsfallen hittills i Italien har haft bakomliggande sjukdom, och 46% av de döda hade tre eller fler(!) bakomliggande sjukdomar. Så lär vara fallet även med denna person.

Kan man få gissa att den sista % företrädesvis bestod av rökare?

Men visst, man borde prata mer om riskgrupper såsom diabetiker, hjärt/kärlsjuka och rökare, istället för att måla upp bilden av att detta bara drabbar äldre.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är ju ganska glasklart i sig att om en "frisk" person behöver intensivvård eller dör av ett aggressivt förkylningsvirus, så är denna person inte normalfrisk i förhållande till flocken. Då hade nämligen viruset angripit flocken på samma sätt. Någonting hos just den personen avviker.

Vi vet att nästan alla utanför riskgrupperna endast får milda symptom. De som inte får det, har annan problematik oavsett hur man diagnostiserar det.

Det vet vi inte alls.
För mer information lyssna på gårdagens briefing från WHO.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Hur tror du gamla människor klarar av ett samhälle som stängs ned under längre tid och där samhällsfunktioner som vi tar för givna inte längre existerar?

Det där kan vi lösa. Men om sjukvården kollapsar så lär gamlingarna dö i drivor. Jag ställer upp som frivillig att leverera mat och sånt till gamlingarna. Kan till och med sitta och prata någon timme om staten erbjuder mig (och dem) ett coronatest. Men si, det går inte - vi testar inte.
Citera
Medlem
Citat:
JUST NU: 27-åring vårdas på IVA

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Vad är syftet med en sådan rubrik?
Knapphändig information som bara får folk att bli oroliga i onödan, men media älskar det.

Det kommer med all sannolikhet visa sig att även denna person har andra problem sedan tidigare, antingen kända eller ännu ej upptäckta. Precis som nästan samtliga fall i utlandet när det handlar om yngre insjuknade så finns annan problematik i grunden.

21-åringen i Spanien hade cancer utan att veta om det. Experterna där var eniga om att han inte hade behövt vård om han varit frisk sedan tidigare. Ingen som är helt frisk sedan tidigare och utanför riskgruppen ligger på IVA, det är alltid något annat som spökar.

Jupp, och hur många unga går runt med underliggande sjukdomar utan att veta av det? Kan va en intressant fråga i dessa tider.
Citera
2020-03-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja det låter ju alltid så i tråden.
Även 16-åringen som ligger på intensiven som var helt frisk innan han fick Corona, skrevs det i tråden att han "säkert hade en sjukdom som ingen visste om".
Mycket märkligt att sådana argument alltid förkastas när det handlar om en annan åsikt. Men så länge det ökar omfånget på snuttefilten så går det bra med vilka uppgifter som helst.

SPRING Grollaren!

Influensan tar livet av unga också!
https://time.com/5099042/influenza-deaths-flu/

https://edition.cnn.com/2020/02/21/health/child-flu-deaths-105/index.html

https://www.nbcwashington.com/news/local/16-year-old-virginia-girl-dies-from-flu/2213988/

Du borde bannas från att skriva. Använder enbart avvikelser som benhårda sanningar. Använd Google translate och läs italienska rapporter.

https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Bollettino%20sorveglianza%20integrata%20COVID-19_16%20marzo%202020.pdf
Citera
2020-03-19, 11:51
Medlem
Covids avatar
Jag har hypokondri. Hur är mina chanser??

Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jupp, och hur många unga går runt med underliggande sjukdomar utan att veta av det? Kan va en intressant fråga i dessa tider.
Citera
2020-03-19, 11:52
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Jag som tillhör riskgruppen och bor i Stockholm har förberett mig på att dö.
Stannar uppe längre på nätterna, kollar film, lyssna på musik och äter gott sista tiden 😷😷

chansen att du överlever är nog ganska så stor..
Citera
2020-03-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Säsongsinfluensan 2017/18 registrerades 20000 smittade och 1012 döda i Sverige.
Vad vill du ha sagt med det?

Om du redan börjar summera coronapandemin så är du lite tidigt ute. Vänta åtminstone till 2022.
Citera
2020-03-19, 11:54
Medlem
Haloumis avatar
Detta lär väl ha diskuterats redan här inne, men uppseendeväckande!

7 pers i samma familj smittade av covid19.
3 döda och 3st i kritiskt tillstånd.

https://www.nytimes.com/2020/03/18/nyregion/new-jersey-family-coronavirus.html
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Du beter dig inte seriöst nu. Vad får dig att tro att jag har något emot gamla?
Allt vi gör nu och det viktigaste enligt FHM är att skydda de äldre. Alla andra klarar sig.
Ekonomin är grunden för allt i samhället, om vi låter Sveriges BNP sjunka för mycket kommer vi inte ha vård, skola eller omsorg till slut. Arbetslöshet och misär kommer bli det vi får ägna oss åt.

Du är helt insnöad på ekonomin. Misstänker att du belånat dig över öronen som de flesta andra. Om vi vill så kan vi lösa det här. Det går att frysa allt, i princip, det handlar bara om vilja och mod. Men det finns giriga jävlar som bara vill profitera på eländet, se bara på afs-snubben som ville sälja ansiktsmasker till ockerpris. Vidrigt!
Citera
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
JUST NU: 27-åring vårdas på IVA

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Vad är syftet med en sådan rubrik?
Knapphändig information som bara får folk att bli oroliga i onödan, men media älskar det.

Det kommer med all sannolikhet visa sig att även denna person har andra problem sedan tidigare, antingen kända eller ännu ej upptäckta. Precis som nästan samtliga fall i utlandet när det handlar om yngre insjuknade så finns annan problematik i grunden.

21-åringen i Spanien hade cancer utan att veta om det. Experterna där var eniga om att han inte hade behövt vård om han varit frisk sedan tidigare. Ingen som är helt frisk sedan tidigare och utanför riskgruppen ligger på IVA, det är alltid något annat som spökar.

Det tror jag med. Till exempel lär LSS-boenden ha många yngre brukare som ingår i diverse riskgrupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det där kan vi lösa. Men om sjukvården kollapsar så lär gamlingarna dö i drivor. Jag ställer upp som frivillig att leverera mat och sånt till gamlingarna. Kan till och med sitta och prata någon timme om staten erbjuder mig (och dem) ett coronatest. Men si, det går inte - vi testar inte.

Vad smidigt att negligera hela problematiken med ett icke-fungerande samhälle med "det kan vi lösa".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in