2020-03-19, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
En egensinning fråga:
om man får viruset en gång och blir sjuk, sedan frisk - har man byggt upp immunitet då?
Fråga 2:
borde man bli sjuk så snabbt som möjligt för att undvika potentiellt farligare muterade versioner av viruset?
Det är detta man inte vet riktigt..dom har ju hittat antikroppar i friskförklarade personer men om dom skyddar mot just detta viruset är oklart.
Citera
2020-03-19, 05:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Om nu viruset smittar med utandningsluften bör det väl kunna smitta mellan lägenheterna i flerbostadshus? Ibland känner man lukten av andras cigarettrök eller matos, och då bör även viruspartiklar (som är mindre än rökpartiklar) kunna transporteras mellan lägenheterna. Så vad har man för glädje av att isolera sig hemma om någon lägenhetsgranne blir sjuk? Själv sover man sött i sin säng medan grannen hostar sig genom natten och sprider virus till hela huset. Har de ens tänkt på det när de försökt kartlägga smittvägar?

Så är det. Fläktsystem som sprutar ut det ena o andra.

Från badrum, kök o sovrum.
Citera
2020-03-19, 05:47
Avstängd
Vädjar till alla som inte är i riskgrupper att börja leva som vanligt. Sluta krascha vårt samhälle som globalistsvinen på WHO och EU försöker tvinga oss till. Upp å hoppa!
Citera
2020-03-19, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vädjar till alla som inte är i riskgrupper att börja leva som vanligt. Sluta krascha vårt samhälle som globalistsvinen på WHO och EU försöker tvinga oss till. Upp å hoppa!
Men da risikerer vi jo å bli smittet og å dermed smitte mennesker som er i risikogruppene.
Citera
2020-03-19, 05:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Men da risikerer vi jo å bli smittet og å dermed smitte mennesker som er i risikogruppene.

Lyssna noga nu. Smittan är här. Och om man får tro er hypokondriker är den väldigt smittsam. Du kommer aldrig eliminera sjukdomen genom att alla sitter hemma. När vi går ut igen kommer smittan tillbaka, dock med en totalförstörd ekonomi. Då kommer inte smittan vara ditt största bekymmer vill jag lova.
Citera
2020-03-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så experten hos Aktuellt raljerar om skolstängning (samtidigt som han snörvlar och tar med fingrarna på näsan) och säger att självklart kommer alla skolbarn att träffas ändå även om skolan stängs. "Det är ju inte byggnaden som smittar".
Jisses.
Har svårt att tro att 30 förstaklassare träffas inomhus dagligen om skolan har stängt. Några träffas säkert ändå men i mindre grupper och ibland utomhus. Självklart är det bättre om man man vill minska smittspridningen. Är han alltså expert på detta!?
Just det där med utomhus är ju intressant. Verkar som den allmänna uppfattningen är att folk skall sitta hemma i sina lägenheter och äta burkbönor. Jag kan förstå det i tätbefolkad länder och regioner, men i ett land med så mycket natur ... den mest virusfria miljö man kan hitta är ju liksom ute i skogen. "Gå ut och promenera" borde väl vara ett bra råd? Veckor/månader av hemmasittande borde leda till en epidemi av fetma och hjärtinfarkter, ju.
Citera
2020-03-19, 05:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Lyssna noga nu. Smittan är här. Och om man får tro er hypokondriker är den väldigt smittsam. Du kommer aldrig eliminera sjukdomen genom att alla sitter hemma. När vi går ut igen kommer smittan tillbaka, dock med en totalförstörd ekonomi. Då kommer inte smittan vara ditt största bekymmer vill jag lova.
Ekonomin totalförstörs inte av det här.
Citera
2020-03-19, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om man bor hos någon som tillhör eller kanske tillhör en riskgrupp, bör man då flytta därifrån för att undvika att smitta hen med Coronaviruset, iallafall nu när det är så osäkert allt?
Och hur ska man hitta någon annanstans att bo, de flesta är väl rädda för både främlingar, bekanta och vänner pga Coronaviruset, vare sig man är smittad eller inte?
Borde man bli uteliggare, hellre än att bo kvar hos någon som tillhör eller kanske tillhör en riskgrupp?
Lever den personen isolert for å beskytte seg mot smitte?
Hvis den personen uansett er ute og treffer andre mennesker på buss, butikk og andre steder, så kan jo den personen bli smittet av noen på slike steder.
Citera
2020-03-19, 05:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ekonomin totalförstörs inte av det här.

Om vi ska stänga ner hela landet så kommer ekonomin att totalförstöras. Det är inte bara trycka på en knapp igen och allt kommer igång.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Helt rätt. Men du har en benägenhet att ta fram nyheter som pekar på den totala kollapsen. Det kom en relativ god nyhet från Italien, en studie; man visade att genomsnittsåldern var 79,5 och att 352 av 355 hade underliggande sjukdomar.av dom som döde.

Men du fortsätter med undantagen. Får du betalt för detta?

WHO hade briefing igår. Du kanske ska glutta på den? Innan du skriver nåt mer om vilka som råkar illa ut av detta virus?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Han var en av Corona Bobs företrädare, statsepidemiolog 1995–2005.

Tack, ja, det var det jag menade men jag uttryckte mig oklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Där är vi överens.

Nej, du ska inte tolka någonting alls utan läsa vad jag skrivit.
Länken trycker jag inte ens på, den kan vara infekterad precis som du är.
Länken går ju till ditt eget inlägg . . . på flashback. . .

Pappskalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in