2020-03-19, 01:51
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Jag gjorde en beställning på ett par Veeners från england som kostar 6000!!

Dom skickades från England i fredags. Och har inte kommit och så börja jag tänka på Corona hur ser det ut med post osv som skickas från andra länder? Antar att det skickas via flygplan? Som inte går nu? Vilket betyder att jag inte kommer få grejerna jag betalat 6000 för?

Jag talade med DHL om det igår. Paketen ska komma fram men det tar längre tid. Mycket postorder i coronatider, rena julhandeln enligt DHL. Tidigare transporterades paketen på lastbil genom Tyskland och Danmark, hur det görs nu vet jag ej.
Citera
2020-03-19, 01:51
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Med stängda gränser snurrar det ingenstans, det dör ut. De länder som följer WHO:s råd kommer att klara sig. Sverige får brinna i skärselden med Anders "Mengele" Tegnell vid rodret. Sverige kommer att bli paria, när de andra öppnar upp så brinner Sverige fortfarande. Vem fan vill ha med oss att göra när vi inte kan garantera deras säkerhet? Vi spelar ett högt spel.

Ja nu är det för sent, det finns i varenda hörn av jorden. Enda sättet är total isolation, stängda gränser i minst 4 veckor.
Citera
2020-03-19, 01:53
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Varsågod era idioter till alarmister:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG1pR4/italien-mer-an-99-procent-av-de-doda-hade-tidigare-sjukdom

"Italien: Mer än 99 procent av de döda hade tidigare sjukdom

Mer än 99 procent av de döda coronapatienterna hade en eller flera underliggande sjukdomar.

Det visar en sammanställning av 355 dödsfall från Italiens hälsomyndighet.

Två tredjedelar av de döda var män och medelåldern var 79,5 år."

ÄR DET HÄR NÅGOT ATT VARA RÄDD FÖR ERA IDIOTER?

Men många av oss idioter som oroar oss har ju släktingar som är äldre eller har/hade tidigare sjukdomar, dåliga lungor, cancer överlevare osv.
Det har postats miljon gånger i tråden om att dödligheten för de som är friska och under 50 ligger på väldigt låga nivåer (mindre än 0,5%). Jo, vi är medvetna om det.
Sen är det viktigt att påpeka att spanska sjukan var nästan lika ofarlig i den första vågen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vill inte vara någon jävla labbråtta. Det är ok när läkemedelsbolagen söker frivilliga för sina experiment, det är frivilligt. Men det här är något helt annat. Det är lika jävla illa som invandringspolitiken. Ibland undrar jag om Sverige är världens petriskål för sjuka experiment? Överlever jag det här så funderar jag starkt på att utvandra.

Har du några förstahandsval när du tittar på länder att utvandra till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Enda sättet är total isolation, stängda gränser i minst 4 veckor.

Ja om majoriteten av de drabbade länderna kollektivt gör det. Lycka till med den planen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Fast hur går den ekvationen ihop? Han kan han både tro på flockimmunitet och återkommande säsongsvirus på en och samma gång...? Han tror alltså att några enstaka får det varje år?

Alla blir inte smittade samtidigt(i år), det föds nya människor, som viruset kan invadera, år efter år.
Citera
2020-03-19, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag talade med DHL om det igår. Paketen ska komma fram men det tar längre tid. Mycket postorder i coronatider, rena julhandeln enligt DHL. Tidigare transporterades paketen på lastbil genom Tyskland och Danmark, hur det görs nu vet jag ej.

Tror du postnord och DHL kör samma grej. Läste på postnord sida

Med anledning av coronaviruset tvingas Postnord tillfälligt stoppa sina post– och paketleveranser till och från många länder.
– Det handlar om transportkapacitet och om det överhuvud taget finns flyglinjer och andra sätt att ta sig till de här länderna på, säger Maria Ibsen, pressansvarig på Postnord.

USA, Storbritannien och Hongkong är tre av länderna som det fortfarande går att skicka post och paket till när Postnord nu drar ner på sin verksamhet.
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ja nu är det för sent, det finns i varenda hörn av jorden. Enda sättet är total isolation, stängda gränser i minst 4 veckor.

Här har vi en stjärna.

En fråga: vad tror du händer när gränserna öppnas igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Men många av oss idioter som oroar oss har ju släktingar som är äldre eller har/hade tidigare sjukdomar, dåliga lungor, cancer överlevare osv.
Det har postats miljon gånger i tråden om att dödligheten för de som är friska och under 50 ligger på väldigt låga nivåer (mindre än 0,5%). Jo, vi är medvetna om det.
Sen är det viktigt att påpeka att spanska sjukan var nästan lika ofarlig i den första vågen.

Det måste till varje pris bli en katastrof!!!
Citera
2020-03-19, 01:55
Medlem
Tror dere at det om noen måneder utvikles en rimelig hurtigtest og at man da enkelt kan få undersøkt om man:
1) Er smittet av corona-viruset.
2) Har vært smittet av coronaviruset.
3) Er immun mot corona-viruset (eventuelt fordi man har hatt denne virus-infeksjonen).
Citera
2020-03-19, 01:57
Medlem
Skillys avatar
Om man ska säga något positivt om allt detta så är det väl att folk iaf lär sig en massa nytt om virus och sin egen kropp.
Citera
2020-03-19, 01:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

2 månader skulle jag ge det. Det kan ske tidsförskjuten smittspridning inom familjer. Obligatorisk test av alla. Såg att britterna tagit fram ett snabbtest exempelvis. Alla som är friska släpps givetvis omgående så samhället kan fortsätta fungera. Lite drakoniskt, men better safe than sorry. Under tiden hinner sjukvården ta hand om de sjuka. Staten får helt enkelt öka statsskulden och ta smällen, då blir det en framtida gemensam börda istället för en massa personliga tragedier. Vi behåller ansiktet inför världssamfundet. Gnälliga feministkärringar får helt enkelt hålla käften och släppa till maken! Då får vi en fin babyboom till jul dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in