Citat:
Ursprungligen postat av
Erty0192
Som statsepidemiolog måste han väga in frågor som inte enbart berör smittspridning. Han är läkare i grunden och förstår såklart vad som är mest effektivt om man utan hänsyn till samhället i övrigt vill stoppa smittspridning, men hans jobb är mer komplext än så. Han måste tänka på samhällets bästa och agera på vetenskaplig grund. Att i panik stänga ner Sverige så fort vi får några fall av corona hade varit extremt kostsamt. Man anpassar åtgärder efter läget i syfte att få en lugnare smittspridning. Varje vecka vi kan hålla igång industrin är dyrbar.
Skitsnack
Om jag jobbar som konsult inom revision åt staten, inte fan kommer de låta mig babbla något offentligt eller låta mig intervjuas å statens vägar i låt säga en statlig omorganisation!
Jag kanske kommer ta fram underlag som sedan kommer användas för beslutsfattande, men där tar mitt ansvar slut. Någon pressansvarig eller ansvarig för omorganisationen kommer få mandat till yttrande i saken.
Jag kan yttra mig då om underlaget ifall jag blir intervjuad, inte fan får jag sväva ut i HR relaterade saker då det inte är mitt ansvar. Speciellt inte inom staten! Där snackar vi på snudd till maktmissbruk och jäv!
Sverige är ett pajasland där inte ens lagar fungerar som de ska!
Pissluffare hela bunten