Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Man kanske kunde göra en blankett de fick fylla i där de avsäger sig rätten till vård. Case closed. Då får de vara ute och ränna hur mkt de vill för min del
Och sen i framtiden får det gälla alla åkommor. Inte bara Corona. Alla som haft sex utan kondom med en ny partner, alls som kört bil för fort, alla som kört bil eller cyklat berusade, alla som cyklat utan belysning, alla som cyklat utan hjälm, alla som rökt, alla som druckit alkohol, alla som testat droger, alla som är överviktiga, alla som sitter i något fordon som man kan dö i, alla som går utan broddar, alla som solar, alla som sitter framför datorn hela dagen, alla som tittar ner på skärmen i handen och ser sig inte för etc.
Så bara de som är döende utan att vara sjuka eller skadade får vård.
———————
Du ska få veta en hemlis: när folk skadas eller blir svårt sjuka, vill de flesta ha vård öven om de sagt motsatsen tidigare. Ja, jag vet. Helt otroligt. Och det är få anställda i ambulansen eller på akuten som skulle vifta med ett sånt papper framför patienten. Varför? Jo, för de jobbar inom vården för de vill vårda och hjälpa. Ja, jag vet. Återigen helt otroligt.
Man kan tro efter att ha läst i Coronatrådar att en vanlig svensk inte har en bra relation med sina föräldrar eller mor- och farföräldrar, inte bryr sig om att deras nära och kära dör och tycker att det gör väl inget att en och annan gammal människa dö. Eller flera tusen. Men sanningen är denna: de flesta i Sverige bryr sig om sina gamla släktingar, vänner, grannar och blir inte alls glada av att bli av med dem. Ja, jag vet att det kan vara svårt att förstå. Men tro mig på denna punkt. Jag har levt länge och sett det med egna ögon