2020-03-18, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Jag tror helt klart att viruset är manipulerat. Dom har tagit ett virus från fladdermöss och mixtrat med.

Misstänker att det är ett biovapen som läck eller släppts frivilligt.

Något annat att ha i åtanke är att viruset sprider sig enklare hos den asiatiska befolkningen.
Ungefär 4-5 gånger så stor risk att viruset attackerar lungor hos en asiat, då dom har ACE2 receptorer i större mängd än oss.

Verkar attackera lungorna rätt bra hos folk där i italien/spanien också
Citera
Medlem
sannes avatar
De med afterski kan lätt göra som vanligt, det är unga människor som är friska och vistelsen i Sälen är bättre än att vara kvar i Stockholm. Om de får det här är det ingen katastrof, det är inget farligt.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur länge?
Hur länge ska samhället stå still?
Hur många företag ska konka?
Hur många ska bli arbetslösa?
Hur många ska dö av olika bieffekter av ett stängt samhälle?
Hur länge är det risk för att folk ska dö?
När du har svaret på de vet du svaret på de andra.
Liv måste gå före pengar.
Ekonomi är viktigt men de får man hitta lösningar på efter (eller under tiden).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Vad är det för pucko som kommenterar på SVT 2 vid skrivande stund?
Tegnell2?

Haha, alla länder agerar fel enligt honom. Finns ju ingen vetenskap som kan ligga till grund, anser mongot.

Jösses!!!

Verkar vara MengeleBobs lärofader ! Nä vet inte, alla åtgärder är förgäves blaj baj osv
Citera
2020-03-18, 21:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Skulle 50% av dagis, låg o mellanstadie barn i svärje ha föräldrar som jobbar inom sjukvården? Kan vara det dummadte jag någonsin har läst, och jag har läst mycket. Jag är inte den som direkt SKRIKER efter källa, men hasplar man ur sig detta då får man fan mig presantera källa. Så, KÄLLA

Det är du som inte fattar. Hur stor andel av de som går på dagis och yngre skolålder som har föräldrar inom vården är oväsentligt. Det väsentliga är hur stor andel av de inom vården som har barn på dagis och i yngre skolålder.

Helt olika saker.
Senast redigerad av Troian 2020-03-18 kl. 21:24.
Citera
Medlem
Aftonbladet har börjat in ta en allt mer aggressiv framhållning att helgon förklara Anders Tegnell innan vi ens vet hur Sverige kommer klara situationen verkar det som.
Citera
Medlem
Såg den här kurvan- illustrerar hur kurvan med coronafall påverkas av olika åtgärder.
https://ibb.co/jrWYTw8

Sveriges regering har väl inte gjort några restriktioner?
Är det kurvan "do nothing" - som är Sverige?..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Garanterat, eftersom de testar mer varje dag än vi gjort sen början på mars.

Ja enligt WHO ska man testa varenda misstänkt fall och smittspåra. Men enligt Corona Bob är det lönlöst att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Norska smittskyddsexperter uttalar sig :

"Massiv prøvetaking med lav terskel, intens smittesporing av de som tester positivt for å stoppe smittekjedene tidligst mulig - og omfattende isolering av smittede og karantene av de som er eksponert for smitte.

De som har positive prøver må isoleres effektivt, og de må avlegge to negative prøver med ett døgns mellomrom før de slipper karantene.
Nøkkelpersonell (helse, politi, kritisk samfunnspersonell) må beskyttes med nok og forsvarlig smittevernutstyr"

https://www.dagbladet.no/kultur/sosial-isolasjon-ma-iverksettes-na/72265389

Tegnell : Det finns ingen smittfara i Sverige ...

Norge visar oss ljuset, Norge kommer leda oss rätt, Norge kommer rädda oss!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Skulle 50% av dagis, låg o mellanstadie barn i svärje ha föräldrar som jobbar inom sjukvården? Kan vara det dummadte jag någonsin har läst, och jag har läst mycket. Jag är inte den som direkt SKRIKER efter källa, men hasplar man ur sig detta då får man fan mig presantera källa. Så, KÄLLA

Därtill måste väl också båda föräldrarna arbeta inom vård för att detta argument ska vara relevant.
Citera
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja Japan har klarat sig mycket bra. Dom var bland de första att få det - i samband med alla nyheter om Diamantprinsessan som låg i hamnen i Yokohama.

Men det är inte bara Japan - utan även Singapore, Sydkorea, Taiwan m.fl. som var tidigt smittade..

Vad är det egentligen som händer i Europa - jämfört med Asien?

Min teori. I asien har dom ingen, staten tar hand om dig, inga skyddsnät mm. Trots att vi har allt och lite till så står vi hjälplösa när det hettar till. Obs! Bara min alldeles personliga gissning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man får väl då lösa det på nåt sätt. I Italien får föräldrar en voucher att använda till barnpassning, det borde kunna funka här också. En barnflicka (ja-ja, barnpojke och barnhen också) har ju lättare att undvika smitta än en hel dagisavdelning, och är också enklare att ersätta och placeras i karantän.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med vilken personal som blir sjuka 1-2 veckor och vilken verksamhet som blir stängd i flera år.
Hur man än vänder sig så har man rumpan bak. Sjukvårdspersonal blir smittade, barn för smittan vidare, dagispersonal blir smittade. Och då har man bara skjutit problemet än mer framför sig. Men de tar (förhoppningsvis) med kraschade dagisavdelningar i beräkningen ...

Jag syftade på barnomsorgen. För du fattar att man kan behöva ha stängt väldigt länge, va?

Genom att personal i olika verksamheter blir smittade och stannar hemma sjuka i någon eller några veckor är inte att skjuta problemet framför sig nej. Det är tvärtom den realistiska lösningen. Att stänga ned samhället är däremot att skjuta problemet framför sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in