2020-03-18, 19:24
Medlem
AoE3#1s avatar
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1021979/bear-olja-x16-von6

Ögar lite på detta certifikat. Någon som sitter inne på BEAR OLJA? Vi verkar gå mot 10 dollar, Saudierna verkar inte sakta ner med inflateringen av olja
Citera
2020-03-18, 19:26
Medlem
tuffkatts avatar
Passar på att fynda i stabila fastighetsbolag som står lågt, både i norden och övriga europa. Undviker bolag som har för stor exponering mot hotell och handel, kortsiktigt ser vi nog fortsatta förluster på den sidan.

Horisont = pension och jag är 24 så detta är ett utmärkt köpläge för min del.
Citera
2020-03-18, 19:29
Medlem
Jofs avatar
Känner ett sug att gå in tungt i något helt nerkört bolag. Ving kanske. Chansa. Går det så blir jag storägare. (Nja, nu tar jag väl till). Eller SAS.
Senast redigerad av Jof 2020-03-18 kl. 19:34.
Citera
2020-03-18, 19:30
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag sålde/flyttade det mesta av fonder (tjänstepension, ppm, isp, mm) i början av februari, så nu är frågan var man ska stoppa detta istället. Mycket hamnade på lågriskräntefonder, men de sjunker ju också.

Är det för off topic att fråga om alternativ där man kan hänga med ev. inflation ett tag och i bästa fall någon procent till?

Edit: Vad göra med det, som tur vad lilla (några hundringar som jag missade att flytta) som följt med i raset?

Mina slantar vilar på ett sparkonto med lite ränta. Jag vill att de ska vara helt rörliga i väntan på köptillfällen och jag tycker inte det finns något vettigt alternativ just nu.
Citera
2020-03-18, 19:35
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Lika stor avkastning som på cash och korta räntefonder.

Tror du fortfarande att detta bara handlar om en elakartad förkylning? Att världen är uppe och snurrar om två veckor?

Skulle du själv öppna en butik eller resturang idag? Om inte; varför investera i en befintlig?

Kapitalet och aktiekurserna kommer tillbaka till marknaden när priset är rätt. Fortsatt nedgång väntar.
Citera
2020-03-18, 19:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad är det för fel att ligga likvid?
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Mina slantar vilar på ett sparkonto med lite ränta. Jag vill att de ska vara helt rörliga i väntan på köptillfällen och jag tycker inte det finns något vettigt alternativ just nu.

Jo där det funkar är det kanske okej (kronan rasar!), men ppm och tjänstepension funkar ju inte (tror jag).
Citera
2020-03-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati

Är det bättre att öppna sparkonto på Avanza eller ska man ha det på annan bank med lite högre ränta?
Jag tänker om det uppstår ett bra köptillfälle.
Citera
2020-03-18, 19:43
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo där det funkar är det kanske okej (kronan rasar!), men ppm och tjänstepension funkar ju inte (tror jag).

Funkar alldeles utmärkt. Finns räntefonder att välja för både PPM och din tjänstepension.
Citera
2020-03-18, 19:44
Bannlyst
Seriöst, vad fan är det som händer? Det är ju ner varenda jävla dag
Citera
2020-03-18, 19:47
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är för kort period. Italien kommer lätt att ha uselt läge i 1 månad till, OM de går lika bra som i Sydkorea. Annars ännu längre. Sverige lägg på 1 månad. USA som är ett större land kan råka riktigt illa ut med extremt långdragen spridning 3-6 månader.

Sedan kommer corona tillbaka när det blir kallt i november, precis som alla influensor. Då gör vi om allt om det inte tillkommit vaccin.

Ut och flyg-resa som 2019, det tror jag dröjer 5 år till. Det känns så fel.
Det kommer vända tidigare än så. Idag har man upptäckt att över hälften av de som smittats inte har några symptom alls, de verkar vara immuna. Av de som smittats får 80-90% bara en liten förkylning. När dessa enkla fakta slagit rot och kommit till allmän kännedom dröjer det inte länge innan allt är som vanligt igen. Folk kommer då snarast överkompensera för den här tiden utan resor, restaurangbesök och andra nöjen, och då blir det hausse på Börsen.
Citera
2020-03-18, 19:51
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Är det bättre att öppna sparkonto på Avanza eller ska man ha det på annan bank med lite högre ränta?
Jag tänker om det uppstår ett bra köptillfälle.

Jag har ett på Avanza med 0,7%. Helt utan någon form av bindning. Hur mycket mer får man på annat håll, 0,2-0,3% procentenheter mer kanske? Jag tycker inte det är värt mödan.
Citera
2020-03-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Hur vet du att det är mycket fallhöjd kvar? Du har ingen aning. Sluta sprid dynga.

Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Stor skillnad då mot nu. I nuläget finns inget alternativ till börsen, samtidigt som inget negativt egentligen har hänt - mer än höga aktiekurser. En sättning var absolut nödvändig förr eller senare och Corona råkade bli triggern som marknaden behövde.

Detta kommer inte bli i närheten av lika omfattande som finanskrisen.
Du står fast vid detta än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in