2020-03-18, 19:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Vad är osanning? Rapporten?

Den är tydligen äkta nog för US och UK.

Vad gäller FHM's beslut så flaggade Ursula von der Leyen för att sätta hårt mot medlemsländer som inte följde rekommendationer. Dagen efter stängde Sverige gränserna och rekommenderade distansstudier. Så jag tvivla extremt starkt på FHM och ändrar mig knappast baserat på ditt inlägg.

Tegnell var ute så sent som idag och förutspådde att Italiens topp var nöjd. Varefter Italien så klart fick en ny topp. FHM kan mycket väl döda det sista myndighetsförtroendet som fanns i landet.

Här har du mitt inlägg och ditt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sverige kvar av alla länder på jordklotet, eller menar du i EU?

Sverige stänger grundskolan när man har ett underlag som talar för att det är lämpligt, kanske på måndag, Folkhälsomyndighetens Tegnell uppger att man väntar siffror i slutet på veckan.

Citat:
Tegnell väntar inte på några siffror. EU kommer troligtvis att tvinga Sverige annars är deras plan att offra väldigt många liv.

Här är rapporten som fick US och UK att ändra sig. Rapporten som regeringen och FHM inte låtsas om.

https://www.imperial.ac.uk/media/imp...16-03-2020.

Jo, Tegnell har klart och tydligt uttalat att man väntar siffror i slutet av veckan, du påstår att Tegnell inte vänta på siffror, och istället dravlar på som om inget har hänt, du är en sabla lögnare som osakligt försöker prata bort dig, ett patetiskt aber.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej som tur är ser aman mer saklig info hos SVT än sån där smörja.

Pappskalle.

Du bedömmer information från SVT som saklig och kallar MIG för pappskalle.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Förskolor och småskolan tycker jag är klokt att fortsatt ha öppet. Blir kaos annars. Vem ska vabba om båda föräldrarna jobbar inom vården, mor och farföräldrar?

Njaaaaeee...

Hur har man löst det i andra länder?
Citera
2020-03-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
147 fall i Ryssland.. Tjena!
Kanske dom som planterat pisset...

Ja, innan har många spekulerat i att de mörkar sina siffror grovt. Men nu känns det faktiskt mer lockande att peka ut Putin som biovapenspridare.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Skolorna stänger på måndag

Kommer inte kommentera källa, tvivlare kan se på måndag.

Ni andra kan ju mentalt förbereda er på det.

Också hört rykten om det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yungantw1
Som personal på grundskola (där hälften av barnen och personal är hemma) och insjuknad så kommer jag rapportera hur min sjukdom följer sig:

Dag 1 (Idag): Oklart om det är Corona eller något annat men har haft en ökad trötthet under dagen. Efter lunchtid fick jag ont i hals och huvud. Sedan kom rysningar och illamående. Ska vara hemma fr.o.m imorgon och hoppas på att detta är en "vanlig förkylning" har även ett upplevt tryck i bröstet

Vilken region?
Citera
2020-03-18, 19:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
oj närmare 30% var det visst idag.

titta själv. https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_17marzo%20eng.pdf

Severe+critical, circeln till höger.

Wow. Du sitter här och ljuger om siffror. Skäms du inte?
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Skolorna stänger på måndag

Kommer inte kommentera källa, tvivlare kan se på måndag.

Ni andra kan ju mentalt förbereda er på det.
För en del ja, långt ifrån alla. Många samhällsviktiga kommer få ha sina barn i skolan och dessutom inte få kunna ta vab (ses som arbetsvägran).
Citera
Medlem
Är det imorgon den nya lagen om stängning av grundskolor ska stiftas i Riksdagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
oj närmare 30% var det visst idag.

titta själv. https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_17marzo%20eng.pdf

Severe+critical, circeln till höger.

Om man bara testar de sjukaste får man såklart en hög andel med svåra symptom. Det är ju dock inte representativt. Inse att man har ett enormt mörkertal med smittade som inte blivit testade
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Intressant. Internetinfon och hela situationen fastnar nog inte i alla gamlingars hjärnor.

Det är förvisso ett samhällsproblem, och detta är ju inte första gången som äldre lallar runt, lite naiva och småkorkade, trots faror och information. Släktingarna jag beskrev är faktiskt högutbildade, men rent emotionellt har de nog stagnerat, kan inte ta in de enorma perspektiven.

Världshistoria skrivs. Sveriges ekonomi smälte just och rann bort i avloppet och det börjar lika undantagstillstånd i stora delar av EU. Hela Väst har gigantiska problem att tackla corona.

Jaha, då drar man till det outvecklade landet Namibia för att softa :/

Och om gamlingarna blir sjuka, vilken vård tror de att de får betald i Namibia?

Jaha, ok ... kom inte med några j-a snyfthistorier sen.

Mina föräldrar skrattade bort coronan tills jag sa till på skarpen för 4 dagar sedan att det är ingen jävla lek utan riktigt riktigt allvar, åk till stugan så fort ni kan och idag så kom de dit och jag är nöjd och glad. Nu kan de gå ut och leva som vanligt istället för att sitta i en lägenhet och uggla.
Citera
2020-03-18, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Ja, innan har många spekulerat i att de mörkar sina siffror grovt. Men nu känns det faktiskt mer lockande att peka ut Putin som biovapenspridare.

Om du lyssnar på Joe Rogan intervjun med Osterholm kommer du ej säga nåt sånt igen.

Viruset är till 100 procent djur baserat. Är t.o.m Kol-14 baserat till mid-november -19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in