2020-03-18, 17:33
Medlem
Vasterass avatar
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Jag tittar på det varenda dag och dom där kurvorna börjar stå rakt upp, VARNING!
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Problemet med kinesernas sätt att hantera smittan är att folk inte blir immuna, vilket gör att det kan blomma upp igen, och igen och igen. Enda sättet att lösa detta långsiktigt är att folk faktiskt blir sjuka av Coronaviruset, för att på så vis utveckla immunitet. Nästa gång Corona dyker upp är en stor del av befolkningen immun, och det blir ingen större spridning i samhället. Annars kommer vi ha en evig Coronaepidemi snurrande kring jorden.

Fast vore det inte bra att veta ifall folk verkligen blir immuna då den informationen är så vag så vi vet inte vad som stämmer. Hade absolut gillat idén om man hade vetat 100% säkert. Men att leka med människors liv utan att veta säkert är ganska absurd.
Citera
Medlem
"850 million kids are now out of school worldwide because of Coronavirus.
Britain's kids are still at school.
Why?"

https://twitter.com/piersmorgan/status/1240245164918149125

Samma fråga kan ställas till oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Semester eller tjänstledigt
Vab godkänns inte

och om man inte har semester så är det obetalt tjänsteledighet då ?
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Antall intensiv-plasser og antall respiratorer på sykehus i Norge:

Tack för info!
Tydligen är sjukvården inte roligare i Norge.
Citera
2020-03-18, 17:34
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Semester eller tjänstledigt
Vab godkänns inte

Ni kommer prata om VAB medans världen omkring er har gått tillbaka till stenåldern. Skit i jobb, det är jordens undergång. Slå er loss för fan.
Citera
2020-03-18, 17:34
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Djävlars vad narkomanerna kommer att komma in med slika papper nu, hehe! De är driftiga, de små liven - och, ja - jag vet detta då jag jobbat med klientelet... Inte kanske för att det alltid kommer fungera, men i mången fall är de ytterst förslagna, vältaliga, världsvana, "street smarts", övertygande, manipulerande etc. etc. Ja, välj vilken benämning du vill och de har det mesta.
Vi får hoppas ingen av dom läste mitt inlägg, men å andra sidan så var nog det jag skrev inga nyheter för dem ...

Däremot kan det ju vara bra för ”di skötsamme” att vara beredda i händelse av IT-strul. Vi sägs ha kapacitet, men det är många som kommer att sitta på nätet (info/uppdateringar, utbildningar, sociala kontakter, ärenden, strömma/tanka filmer och musik, etc) och nån sajt lär väl förr eller senare krascha.
Har dock inte hört om nåt sånt i Italien än. Och väl inte från nåt annat land heller.
Citera
2020-03-18, 17:35
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Här är lite

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/03/18/news/coronavirus_due_vittime_su_tre_sono_uomini_solo_17 _i_morti_sotto_i_50_anni_tutti_con_patologie_pregr esse-251620116/?ref=RHPPTP-BH-I0-C12-P1-S1.12-T2

Endast 17 var under 50,

varav 5 under 40, samtliga män, med kraftiga bakomliggande sjukdomar.
Medelålder 80 år.
83,7 för kvinnor, 79,5 för män

Åtta dagar från symptom till död i medel, fyra dagar från upptäckt till sjukhusvård, sedan 4 dagar på sjukhus, sedan död

av 2000 döda är 1400 män, och 600 kvinnor

Men om de inte tvingades till triage, skulle siffrorna se annorlunda ut. Jag väntar på siffror från Sydkorea, där de kan erbjuda alla en adekvat vård utan brist på ventilatorer och respiratorer.

Inte konstigt att en 80-åring i Milano kvävs (eller drunknar?) av sin dubbelsidiga lunginflammation efter 4 dagar på sjukhus när han blir nekad all vård.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vilka länder i Europa kommer ta sig ur krisen först tror ni?

Grönland och Island! Av de "mest" drabbade tror jag på Skottland...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vaccin.

Ja vi kan hoppas. Men vaccin är egentligen inte så trevligt. Mycket bättre är att ha ett samhälle som effektivt kan stoppa smittspridning. Vi skall inte behöva gå och vaccinera oss flera gånger om året för dyra pengar. Vaccin kan dessutom vara farligt.
Citera
2020-03-18, 17:36
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det står ju inte så.
Det står att man rapporterar bara in differensen, inte faktiska fall. De kan man bara hitta på den där sidan. Så står det i texten.

Det står visst på worldometers det är italiensk media som skriver om antalet aktiva fall och inte antalet totalt antal fall som man vanligtvis pratar om.
Citera
2020-03-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
VD:n för det där företaget måste använda droger.. Hoppas Sveriges regering förbjuder export och bortskänkning av den här sortens livsviktiga saker i kampen mot Corona.

VI höll inte på att få ansiktsmaskerna som redan var beställda och betalda. Men här skänker vi bort utrustning som skulle kunna rädda liv för svenskarna.

Jag förstår inte hur folk tänker och VD:n borde få sparken/fängelse.
Köp inte Getinges aktier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in