2020-03-18, 12:41
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Baserat på vad? En rejäl lågkonjunktur? Är inte den redan prissatt?
Frågar för jag kan omöjligt ge sådana konkreta direktiv.

Det är givetvis min personliga gissning och inte på något sätt baserat på någon fakta. Jag är ingen expert på något sätt.

Jag hade flyt och hoppade av börsen för ett tag sedan. Känns varje dag som om botten är nådd och vi ska upp igen men så tänker man på hur otroligt mycket i världen som står helt still och hur mycket som kommer att fortsätta stå still ett tag.

Så även om det känns orimligt så tror jag att vi ska rejält mer ner.
Citera
2020-03-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det är givetvis min personliga gissning och inte på något sätt baserat på någon fakta. Jag är ingen expert på något sätt.

Jag hade flyt och hoppade av börsen för ett tag sedan. Känns varje dag som om botten är nådd och vi ska upp igen men så tänker man på hur otroligt mycket i världen som står helt still och hur mycket som kommer att fortsätta stå still ett tag.

Så även om det känns orimligt så tror jag att vi ska rejält mer ner.
Det är detta jag finner så enormt svårt. Antingen spikrakt upp eller spikrakt ner och just nu är vi i limbo. Lika bra att köpa trisslotter?
Citera
2020-03-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Och? Ett par PE upp och ner de kommande dagarna spelar ingen roll. MQ var i konkurstillstånd redan innan Coronan bröt ut. Pandemin kommer pågå i flera månader framöver, många experter tror på peak i juni/juli/augusti.

Finns inget, absolut inget, som talar för att MQ skulle klara detta. Inom 3 månader blir det KK. Mest troligt mycket tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av bruk
MQ har gått från 500:- till 5:- på ett par år. Visst kan dom vända men just nu när butiker kommer drabbas stenhårt, nja.

Ja, Jag håller med er, men frågan var Idag!
Citera
2020-03-18, 13:03
Medlem
Vad bör jag som INTE vill gå all in på den volatila marknaden göra? Är det vettigt att sitta lugnt i båten och fortsätta månadsspara som expertisen säger, eller borde jag agera annorlunda?

Vart bör jag placera isåfall?

Jag ser långsiktigt på mitt sparande, sparar inte emot något uppsatt mål.
Citera
2020-03-18, 13:10
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vad bör jag som INTE vill gå all in på den volatila marknaden göra? Är det vettigt att sitta lugnt i båten och fortsätta månadsspara som expertisen säger, eller borde jag agera annorlunda?

Vart bör jag placera isåfall?

Jag ser långsiktigt på mitt sparande, sparar inte emot något uppsatt mål.

Köp stabila bolag som har stor kassa och få/små lån. De kan gå ner, de kan gå upp, men de kommer inte gå upp i rök.
Citera
2020-03-18, 13:20
Medlem
KÖPLÄGE

och daytrading funkar bra i volatila tider
cut your losses
Citera
2020-03-18, 13:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruk
MQ har gått från 500:- till 5:- på ett par år. Visst kan dom vända men just nu när butiker kommer drabbas stenhårt, nja.
Köpte de inte upp Myrorna också? Lät nog som en bra idé då men vem vill köpa beg. kläder efter det här?
Citera
2020-03-18, 13:27
Medlem
Är det klokt att lägga undan pengar som man har i ett automatiskt månadsparande i fonder istället och köpa för hela klumpsumman sen när man tror att botten är nådd? Lär ju gå ner en hel del till men kanske inte är påverkar så mycket.
Citera
2020-03-18, 13:35
Medlem
Läge att köpa SEB nu?
Citera
2020-03-18, 13:45
Medlem
Borde det inte vara guldläge på kreditbolag som tex Intrum nu?
Citera
2020-03-18, 13:47
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priffe
KÖPLÄGE

och daytrading funkar bra i volatila tider
cut your losses

Ja man vill verkligen tjäna pengar på den höga volatiliteten. Men hur? När Dow Jones gick ner 13 procent steg stockholmsbörsen dagen efter! Har du några tips?
Citera
2020-03-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajas.
Borde det inte vara guldläge på kreditbolag som tex Intrum nu?

Vinst per aktie i intrum är 27,8 kr, kurs ~130(!!) p/e runt 4,7. Dessutom är bolaget värderad till mindre än 10 gånger kassaflödet (buffets favoritvärdering). Allt detta för att någon yppade ”Italien-krediter”, vilket utgör 4% av deras omsättning. Dessutom har de låg CAPEX.

Helt sinnessjukt billigt om du frågar mig. Intrum var billig redan innan kraschen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in