2020-03-18, 10:56
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Kina verkar ha fått stopp på smittspridningen.

Planerade åtgärder i influensatider med inreseförbud från riskländer och regelbunden testning av personal som vistas med riskgrupper och allmänhetens medvetenhet om hygien, vore önskvärt varje år. Men inte en plötslig panik som den här. Hemskt!
Klart det blir panik när inte finns någon beredskap och landets ledning är fullkomligt dysfunktionell. Det kostar att rösta på idioter.
Citera
2020-03-18, 10:57
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.dn.se/nyheter/sverige/internet-klarar-trycket-under-coronakrisen-hittills/

Vi kanske måste börja ransonera vår internet tid.

Karantän?

Kanske vi måste isolera de äldre internetroutrarna?

Är dessa en riskgrupp?
Citera
Medlem
Svindyra men usla KS trycks ännu längre ner i skorna:

https://www.svd.se/stort-antal-svart-sjuka-vantas-till-helgen

Kan Filippa och polare tänka sig att hjälpa till?

Bara att hugga i.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vänta två veckor, så kommer alla ha glömt bort dessa bevis på asymtomatisk smitta, och stater kommer att ha tagit bort sökresultat från Google.

Jag vet att jag läste kinesiska experter som bevisat att man inte blir immun mot viruset redan i början av februari.
När kioskmongon idag efterfrågar källor på det och jag googlar för att hitta tillbaka, s hittar google bara massa frågespalter med "kommer jag bli immun om jag får covid-19". Inget annat, bara snömos.

Kan inte någon spara dessa artiklar då? Och ladda upp så vi inte går miste om dem senare.

Citat:
Någon som är bra på det där med minfil eller vad det heter?
Citera
2020-03-18, 10:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Idioti.

De smittar lika mycket som resten av oss med detta hänsynslösa beteende.

Vi pratar mycket om att skydda våra äldre, hålla avstånd osv. Vi glömmer att de också kan smitta runt.

Det är fan också deras skyldighet att se till att inte riskera att smitta andra med.

Äldre har en mer avslappnad inställning än yngre till epidemier. De är ju alltid i fokus vid varje års säsongsinfluensa. En undersökning har visat att de äldre underskattar risken för att de själva skall bli smittade, medan de yngre kraftigt överskattar risken för att de sjölva skall bli smittade. För att inte tala om alla yngre här på flashback som verkar vara livrädda för att dö i covid-19

Jag erbjöd ett äldre grannpar att jag skulle handla åt dem. Kärringen, som ör superfet, har gångproblem och, säkert, diabetes, blev närmast förorättad, och berättade att de varit ute samma dag. Jag höll god min och konstaterade att jag kunde släppa saken, då deras son tydligen erbjudit dem att handla om de bara ringer och meddelar honom.
Citera
Medlem
Två till fyra veckor efter influensan brukar kroppen ha utvecklat immunitet mot den aktuella virusstammen, därför drabbas samma person mycket sällan två gånger under en och samma epidemi.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
om kinesiska turister har smittat europa varför finns det inga kineser bland döda i europa ?

Det gör det, men det var flest rapporteringar om det i början på februari.
Om du letar lite längre bak i tiden hittar du en del.

I denna tråd vid samma tidpunkt finns en hel del inlägg av typen: ""Det är bara kineser som dör av detta din jävla idiot"" och i de inläggen kan du nog hitta en del länkar till informationen.
Citera
Medlem
Finland går balls deep nu....Börjar bli dags för Sverige att börja reagera!
Citera
2020-03-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sök i tråden, jag har länkat en miljon gånger. Flashback har en ypperlig sökfunktion här t höger.
Med tanke på att du postat 18 sidor i denna tråd så, nej tack. Diskuterar du så får du bistå med källa. Framförallt med ett sådant uttalande som går emot vad tidigare forskning påstår kring hur kroppens immunförsvar fungerar.

Så källa, eller snälla, sluta skrik.
Citera
2020-03-18, 11:00
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Kanske har nämnts i tråden innan, kan ej länka:
Danmark förbereder militärläger för masskarantän av smittade. Kan bli tal om bevakning.
(Källa: nrk.no, koronaviruset i verden 07.15. Deras källa: Berlingske)

Här har vi länken: https://www.berlingske.dk/samfund/her-er-den-store-karantaeneplan-hvis-smitten-eskalerer-militaer-og-politi
Citera
2020-03-18, 11:01
Medlem
guldkorns avatar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-risk-for-isolering-i-over-ett-ar/

Så nu finns det alltså förespråkare för att nedstägningen av samhället ska hålla i sig 12-18 månader. Förstår man inte när man kommer med sådana idéer att samhället visserligen kommer vara nedstängt men att resultatet kommer vara en ekonomisk undergång med skyhög arbetslöshet och kollapsade samhällsfunktioner som resultat?
Citera
2020-03-18, 11:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Google har blivit oseriöst men får inte alls fram det man söker lika bra som man tidigare fått
Ja de verkar filtrera bort covid-19 sökresultat duktigt nu. Jag har sökt efter artiklar där jag memorerat fem, sex ord ifrån rubriken och ändå får jag inte någon enda träff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in