2020-03-18, 08:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Jag behöver inte fråga. Han sa fel. Hade finska myndigheter sagt något om såna siffror hade vi sett länkar till det.
"hade han sagt fel hade vi sett länkar med dementier"?

Räkna på siffrorna jag gav dig! De kommer från Sydkorea, som haft koll från början och är de mest tillförlitliga vi har i dagsläget.
Siffrorna förutsätter fullt fungerande vård.

Det är allvar nu.
Citera
2020-03-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Finns inga tecken på att det är fel dock. Även Tengil säger att det troligtvis blir så.

Det beror på hur lång tid det tar att utveckla ett vaccin och hur vi lyckas trycka ner smittspridningen.
Men journalisten sa fel vill jag påstå, jag uppfattar att han hänvisar till finska myndigheter när han säger så och de har inte pratat om den siffran.
Citera
2020-03-18, 08:34
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/svenskar-testar-mojlig-coronamedicin

Några i Sverige ska få Remdesivir. Det var ju ändå lite positiva nyheter tycker jag.
Visst, det finns ju ingenting att förlora på att testa, det kan ju påverka psykiskt också på patienter att de blir friska snabbare.
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Börjat få en känsla av det jag med. Allt har börjat gå överstyr. :/
Såklart man skall ta detta på allvar men alla yngre än 40 år bör ju inte ens bry sig..
Av 44672 bekräftade fall så är det uppskattningsvis x 10 fler som haft smittan dvs närmare en halv miljon i Kina
Av dessa så dog 1023

Av dessa 1023 så var:

10-19 år 1 st död
20-29 år 7 st döda
30-39 år 18 st döda
40-49 år 38 st döda

Så...

Av 500.000 smittade så dog tex 7 st 20-29 åringar! 500000/7= 71.428

Så högre chans att dö i flygkrasch typ än att en 20-29 åring dör av Corona viruset
http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/02/study-72000-covid-19-patients-finds-23-death-rate

Är det inte samtidigt x10 som uppskattningsvis dött också? Eller räknar du lite som du känner för?
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
George Soros & Bill Gates Partner with China on Coronavirus Drug!

https://civilianintelligencenetwork.ca/2020/02/12/george-soros-bill-gates-partner-with-china-on-coronavirus-drug/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Jag tror att det är viktigt att folk läser detta, eftersom det finns mycket dålig information som går runt.
Förhoppningsvis hjälper denna information människor att förstå allvarligheten i situationen.

Det finns den här saken som kallas viral belastning (viraltiter, viral belastning eller viraltiter, betyder detsamma) är hur vi mäter i antal mängden virus i en volym.
Vi skriver då ned allt som virala partiklar per milliliter. HÖGER virusbelastningen visar ofta hur svår en virusinfektion är. Det beräknas genom att uppskatta den levande mängden virus i en involverad kroppsvätska (i corona är det RNA-virala kopior per milliliter blodplasma).

Vad betyder allt detta? Om det finns en person som har viruset och infekterar en annan, är den virala belastningen mycket låg. Du har knappt några problem och borde inte ha några problem att återhämta dig helt bra, även med äldre.

Om det sägs att 10 personer går runt med en aktiv infektion (de flesta har till och med ingen aning) den virala belastningen är HÖGRE, konsekvenserna är HÖGRE. Den äldre personen blir troligen väldtigt sjuk.

DETTA ÄR VARFÖR vi uppmanas att stanna inne, för att minska den virala belastningen. De flesta kommer att smittas ändå, ja. Men det är avgörande att minska den virala belastningen för att minska komplikationerna. detta är VARFÖR folk är arga på Sverige som fortsätter att låta fokk gå ut, dom gör det mycket värre än det beror på att viruset i sig lätt kan man återhämta sig från, problemet är hur snabbt det överförs och den virala belastningen.

Jag hoppas att jag förklarade mig själv.
För de av er som fortfarande inte gör ett jävla skit!

Betyder det att man blir mer allvarligt sjuk om man blir smittad av flera personer samtidigt?
Om en person bor ihop med 3-4 andra som är smittade så blir alltså han mer allvarligt sjuk än en person som blir smittad av bara 1 annan person?

Jag trodde att det inte spelade någon roll om man fick i sig en liten eller hög dos virus då dom ändå förökar sig i kroppen.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det här med att skydda äldre kommer bli svårt. Dagens pensionärer fyller ju sina dagar med att åka runt till butiker: ICA, Jula, ÖoB etc. För skojs skull och för att slå ihjäl tiden. Vi får hoppas att dom börjar handla lite mer också så kanske det blir dom som räddar kvar vissa verksamheter - kanske få vi se nya vanor, caféer och restauranger helt fritt från folk under 55 års ålder...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Nu sitter återigen en smittskyddsläkare i SVT och säger att dom allra flesta kommer bli smittade, men dom flesta får milda symtom lr kommer knappt att märka det!

Jaha, om covid-19 är så ofarligt för unga och friska, så är det väl bara att isolera alla dom som är i riskgruppen som riskerar att bli svårt sjuka lr dö?
Sen kan ju världen fortsätta snurra!
Vet man om att man tillhör riskgruppen och vistas bland stora folksamlingar så vet man att man tar en stor risk, och då får man väl skylla sig själv!
Varför ska 90% av befolkningen hållas som ”gisslan” om viruset är ofarligt för dom, och dom ändå kommer bli smittade förr lr senare?

Antigen är läkarna , oense, helt okunniga lr så döljer dom nåt?

Detta har jag också varit inne på, att isolera riskgrupperna istället. Kan tro att vi hamnar just där tillslut, om några veckor.

Jag har skapat en nyktrare tråd, med fokus på att Sverige rimligen hanterar detta balanserat och bra. Jag själv har delvis lämnat tråden något p.g.a. påhopp och otrevligheter. Men ni som känner att domedagsstämningen är överdriven, eller att den utåtagerande psykiska ohälsan hos rädda flashbackare blir tröttsam i detta ämne, välkommen in till ett trevligt alternativ:

https://www.flashback.org/t3128988
Citera
2020-03-18, 08:35
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det beror på hur lång tid det tar att utveckla ett vaccin och hur vi lyckas trycka ner smittspridningen.
Men journalisten sa fel vill jag påstå, jag uppfattar att han hänvisar till finska myndigheter när han säger så och de har inte pratat om den siffran.

Jag tror också att det var en groda, men jag tror dock att det kommer att stämma när facit landar om något år.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
De har varit sega med att komma igång med testning men det här är jättebra av USA. CFC rapporterar löpande hur mycket de testar. De är nu uppe i 30 000 test totalt. Och ca 4000 test per dag i ökande trend.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/cases-updates/testing-in-us.html

Jag skulle önska att Sverige gjorde samma sak, både testade mycket samt publicerade löpande hur mycket de testar. Men det lär ju inte hända... Tegnell prioriterar inte testning. Här utkämpar vi kampen mot viruset "blindfolded" som WHO säger.
Citera
Medlem
Citat:
Såklart man skall ta detta på allvar men alla yngre än 40 år bör ju inte ens bry sig..
Av 44672 bekräftade fall så är det uppskattningsvis x 10 fler som haft smittan dvs närmare en halv miljon i Kina
Av dessa så dog 1023

Av dessa 1023 så var:

10-19 år 1 st död
20-29 år 7 st döda
30-39 år 18 st döda
40-49 år 38 st döda

Så...

Så högre chans att dö i flygkrasch typ än att en 20-29 åring dör av Corona viruset
http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/02/study-72000-covid-19-patients-finds-23-death-rate

Word. Det är precis så. Alla gamla och sjuka borde hålla sig hemma i 6 månader eller liknande, unga och friska borde arbeta och skapa välstånd. Att 30-åringar med välbetalt arbete utan barn sitter hemma och onanerar istället för att arbeta är samhällsskadligt, på riktigt.
Citera
2020-03-18, 08:36
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Av dessa så dog 1023

Av dessa 1023 så var:

10-19 år 1 st död
20-29 år 7 st döda
30-39 år 18 st döda
40-49 år 38 st döda

Så...

Kineserna vidtog drakoniska åtgärder samt att de har en enorm produktionskapacitet. När Xi trycker på knappen så drar det medicintekniska maskineriet igång. När den institutionaliserade sociopatin på FHM trycker på knappen så producerar SVT spinn och animerade grafer samtidigt som sjuka och gamla dör.

Sluta nu att försöka släta över allvaret i situationen, förbannade regimspsykopater i institutionaliseringens sociopati SväRJe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in