Citat:
Ursprungligen postat av
JeffreyEpstein
Jag tror att det är viktigt att folk läser detta, eftersom det finns mycket dålig information som går runt.
Förhoppningsvis hjälper denna information människor att förstå allvarligheten i situationen.
Det finns den här saken som kallas viral belastning (viraltiter, viral belastning eller viraltiter, betyder detsamma) är hur vi mäter i antal mängden virus i en volym.
Vi skriver då ned allt som virala partiklar per milliliter. HÖGER virusbelastningen visar ofta hur svår en virusinfektion är. Det beräknas genom att uppskatta den levande mängden virus i en involverad kroppsvätska (i corona är det RNA-virala kopior per milliliter blodplasma).
Vad betyder allt detta? Om det finns en person som har viruset och infekterar en annan, är den virala belastningen mycket låg. Du har knappt några problem och borde inte ha några problem att återhämta dig helt bra, även med äldre.
Om det sägs att 10 personer går runt med en aktiv infektion (de flesta har till och med ingen aning) den virala belastningen är HÖGRE, konsekvenserna är HÖGRE. Den äldre personen blir troligen väldtigt sjuk.
DETTA ÄR VARFÖR vi uppmanas att stanna inne, för att minska den virala belastningen. De flesta kommer att smittas ändå, ja. Men det är avgörande att minska den virala belastningen för att minska komplikationerna. detta är VARFÖR folk är arga på Sverige som fortsätter att låta fokk gå ut, dom gör det mycket värre än det beror på att viruset i sig lätt kan man återhämta sig från, problemet är hur snabbt det överförs och den virala belastningen.
Jag hoppas att jag förklarade mig själv.
För de av er som fortfarande inte gör ett jävla skit!
Betyder det att man blir mer allvarligt sjuk om man blir smittad av flera personer samtidigt?
Om en person bor ihop med 3-4 andra som är smittade så blir alltså han mer allvarligt sjuk än en person som blir smittad av bara 1 annan person?
Jag trodde att det inte spelade någon roll om man fick i sig en liten eller hög dos virus då dom ändå förökar sig i kroppen.