Citat:
Jag kan bara konstatera att du inte har en aning om vad du snackar om när det gäller masker och skydd. Här i Sverige så påstås det att "masker bara är till för de som är sjuka" vilket är ett desinformationsmeme från statliga myndigheter, masker skyddar i första hand friska från att smittas.
Att du skaffat dig ett enkelt munskydd istället för en riktig mask antyder att du är en sådan där svensk som gör saker för att det känns bra eller ser bra ut utan någon hänsyn till om det faktiskt fungerar eller inte. Det är så typiskt svenskt att göra så.
Att du skaffat dig ett enkelt munskydd istället för en riktig mask antyder att du är en sådan där svensk som gör saker för att det känns bra eller ser bra ut utan någon hänsyn till om det faktiskt fungerar eller inte. Det är så typiskt svenskt att göra så.
Jag har som sagt återigen sagt att jag inte lyssnar, läser eller uppdaterar mig med svenska nyheter då jag som sagt inte bor i Sverige, inte påverkas av Sveriges beslut eller regler och inte heller bryr mig om Sverige.
Jag är 26, får jag corona så är det absolut ingenting farligt för mig och därför skiter jag i om JAG blir smittad, däremot för crackpundaren som åker samma tåg som mig som saknar hem, pengar och har skitigt immunförsvar. Om jag har en läkarmask för att skydda ifrån eventuell hostning och salivering på metron så är jag glad över att kunna hindra smittan på det lilla sätt jag har.
Dina konspirationsteorier och kritik mot Sverige har jag ingenting för faktiskt och jag tycker du kan tagga ner med att påstå att andra inte "kan någonting" när du uppenbarligen inte läser mitt inlägg och talar om helt olika saker faktiskt.
Tror du någon utanför Sverige bryr sig om hur Sverige hanterar situationen? Nope - det är bara svenskar som litar på MSB, eller tomtar som dig som är paranoida över MSB.
Sverige hanterar detta uselt det kan vi ju självklart enas om.
Sammanfattning:
Jag har en mask för att skydda andra på metron, bryr mig inte om jag smittas och jag har gärna mask och ser att andra har mask oavsett vilken, hellre än att inte göra något. Även om det ej hjälper.