Du får acceptera att jag klippte ut de delar jag vill svara på i ditt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinnersten
Du verkar fortfarande inte se problemet, du ser alarmismen som det största problemet.
Ja alarmisterna är skadliga för de har egentligen inga lösningar, de vill bara beskriva hemskheterna och klaga på befattningshavarna.
Citat:
Du pratar om influensa som en grej folk dör i och det är normalt.
Normalt är ett svårhanteriligt ord som jag inte använt. Det är snarare alla som fnyser åt säsongsinfluensan som ser den som »normal«, vilket den inte är.
Citat:
Är inte just det ett problem att folk dör i år som annars skulle ha levat?
Fast det är ju precis vad som händer varje år i säsongsinfluensan utan att någon ens lyfter ett ögonbryn. Menar du att det är allvarligare om en äldre dör i covid-19 än om en äldre dör i säsongsinfluensan?
Citat:
Det är just detta vi "domedagsprofeter" varnat för från dag ett, ett problem som accelererar och myndigheternas passivitet kring detta.
Vi kommer att få dödsoffer pga den passiviteten.
Detta problem skulle aldrig fått växa upp överhuvudtaget.
Det finns en övertro på att »stänga allt« som åtgärd. Världen finns kvar där utanför och det gör även SARS-CoV-2.
Citat:
Vi har inga reserver inga lager, ingen sjukvård som klarar en kris.
Folk vet detta, därav denna tråden.
Håller inte med dig här. Många är inriktade på viruset och dess farlighet. Sjukvården var kass redan för tio år sedan och det är många som dött i onödan fram till idag utöver de 8 i covid-19.
Citat:
Det är som att börja en diskussion kring ett bilbälte.
Risken att just du eller jag krockar är ju ändå rätt låg.
Känns inte som en adekvat parallell.
Citat:
Kan vi mötas här, förstår du att jag är orolig och att jag också ser och sett vad du skriver och har skrivit.
Om du säger att du är orolig så fattar jag naturligtvis det, men det innebär inte att din oro står i paritet med risken.