En sida där man kan kolla på prognoser om utvecklingen i flera länder. Har ingen större uppfattning om exakt hur bra eller dåligt detta är mer än att personen bakom verkar vara en legitim forskare.
Trump ger nu 850 miljarder i ett krispaket. Kommer detta ha någon nackdel längre fram? Varför inte press ut miljarder pengar hela tiden om det inte finns någon nackdel eller negativt med de här enorma summorna?
Vad jag lärt mig under livets gång är att allting har en för och nackdel. Positivt och negativt. Ying och Yang t ex.
Misforståelse, Osterholm mente ikke luftbåren, men aerosoler som henger i luften, altså dråpesmitte som hanger i luften opp til 30 minutter, ikke at viruset var "luftbårent", da ville vi alle vært smittet.
Nej. Han säger i intervju att han tror på luftsmitta. Jag har hört honom
Ibland tror jag att många av våra makthavare är psykotiska, påtända zombies , men det kanske är att ge dem för mycket cred . Är det så jävla svårt att fatta : TESTA TESTA TESTA ! NU NU NU ! Det är vår enda utväg ut ur denna pandemonium-pandemi . Maila Regeringen nu och kräv allmän testning , annars går allt åt Helvete !
Det finns oftast en logisk väg att gå när krisen kommer, man kan inte blindt lita till de styrande, speciellt inte när de styrande är inkompetenta (som i Sverige).
Vårdpersonal testas vid symtom och visar det negativt får de arbeta.
Nej, det gäller bara personal på kritiska positioner såsom IVA. För majoriteten gäller samma förhållningsorder som alla andra, dvs självkarantän utan testning.
Vårdpersonal testas vid symtom och visar det negativt får de arbeta.
Vårdpersonal testat i de fallen symptomen är så allvarliga att de själva blir inlagda, annars testas de inte. Finns flera officiella mail som länkas på detta i tråden.
Ja men att stifta lagar kräver ju lite tid. Bara att få fram direktiven att skolorna fick stänga om huvudmannen frågat expertis tog cirka 1,5 vecka. Så om de ska stänga skolorna utan rekommendation från FHM tar ju säkert 1 vecka. Det är lite sent.
Skulle önska att FHM lyssnade på regeringens vädjan, och bara i morgon sa att de stänger skolorna. Regeringen är redo att agera, enligt presskonferens idag.