2020-03-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
10.000 ?

https://mobile.twitter.com/chris_af_VP/status/1239714586015813632?s=20

Säg att 2 miljoner finnar insjuknar, dvs. ca 35-40% av befolkningen. Då är 10000 bara 0,5% av de insjuknade. Det är inte så mycket.
Senast redigerad av KarlXVII 2020-03-17 kl. 15:21.
Citera
2020-03-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Nu måste vi bestämma oss! Vill vi smitta ALLA = håll skolor och förskolor m.m. öppna!

Vill vi inte smitta ALLA = Stäng ner så mycket det bara går!

Ja jag blir så förvirrad så jag fattar snart inget alls om hur jag ska beté mej 😱
Allting har ju varit så TVÄRSÄKERT!!! ”Mitt land stänger inga gränser” ( en omarbetning från mitt europa bygger inga murar) ”Att stänga skolor är fel!!! ” ”Sverige kommer inte att drabbas”
Hur fan ska dessa experter ha det?!?
Citera
2020-03-17, 15:19
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vi lär fortfarande se en global ekonomisk kris utan dess like. 2008 krisen kommer inte varan något jämfört med kommande kris(2020).

Jo, men den krisen hadde kommit oavsett. Skulder, bubblor, etc, etc. Ekonomin går åt helvete nu och då.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Vi lär fortfarande se en global ekonomisk kris utan dess like. 2008 krisen kommer inte varan något jämfört med kommande kris(2020).

Får se när börsen öppnar i USA kl 15:30, hur de reagerar.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Får väl skicka en räkning till Peking.
Nu ska det sägas till deras försvar att kineserna skickar ut mycket hjälp till andra länder i kampen mot viruset.
Fast det var därifrån eländet kom också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men snälla nån, det finns ingen immunitet mot ett nytt virus som ingen haft förut!

Det är därför man jobbar på ett vaccin, bara att dra ner persiennerna och sätta sig i karantän tills det blir klart...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
menar du att ni i Norge ska sitta i karantän i många år framöver. För det som kommer att inträffa när karantänen upphör är att Ni kommer att exponeras för viruset förr eller senare och du får ni en ny epidemi. Då kan du åka till Sverige där epidemin inte kommer att få fäste på grund av flockimmuniteten

Det dere ikke har forstått, som alle andre land i verden nå har forstått, er at det ikke er en vinnende strategi å være "late mover".

For ganske snart, hvis dere fortsetter på denne kursen, kommer det en tid der sykehusene blir nedkjørt, kapasiteten blir sprengt og folk dør som ellers kunne bli reddet. Det er en tragedie i seg selv, men vil også rive i stykker samfunnets moralske og og kontraktuelle fundament.

Ingen noenlunde fungerende land, selv ikke Sverige, kan sitte stille og se på at et slikt scenario utfolder seg.

Derfor vil også dere måtte gå i lock down, men på et tidspunkt da problemet har blitt 100 ganger større. Derfor må lock down være hardere og vare lenger.

Det er alt en trenger å vite for å fastslå at vente og se-strategien ikke fungerer. Ja, det er fortsatt et problem på lengre sikt, men det problemet står vi overfor uansett hvilken strategi en velger.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Ruggigt jävla skillnad på Sveriges och Finlands presskonferenser.
Citera
2020-03-17, 15:20
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Jasså? Det är ju smockat på puparna alla dagar i veckan! Jag backar lite med det där "Heja Tegnell".

Jepp =)

Du kommer bli mer och mer konfunderad framöver, precis som jag, för Tegnell kommer bara fortsätta att leverera!

Han är som Elton John mellan 70-73 i kreativitet, fast med bara ologiskt bajs ryckt ur luften.

Kommer bara nytt hela tiden, otrolig karl!
Välkommen in i klubben!

Hoppas på det bästa såklart, men när jag hör honom så får jag astma.

Ha det fint Bourbonstreet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
I den bästa av världar.
Och i insnöade och teoretiska akademikers hjärnor.
Men verkligheten lever sitt eget liv, har du inte förstått det..?

Berätta gärna om din masterplan för hur detta ska hanteras och vilka konsekvenser dina åtgärder får
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Presskonferens i Finland nu.

Man har beslutat att omedelbart att sätta in åtgärder för att kunna ransonera läkemedel över hela landet. Nummer två är att man har rätt att kalla in pensionerade poliser, gränsmilitärer och sjukvårdspersonal in i arbete igen.

Resoluta åtgärder. Bra finnar. En stark ledning.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CovidSverige20
Ja, det kommer nog inte bli vackert i många rapporter.

Vi kommer se många hemlösa och fattiga personer vars privatekonomi har gått under. Företag kommer varsla MÅNGA personer trots de fått ta del av krispaket(Hoppas de inte använder dessa pengar som aktieutdelning till aktieägarna). Jag vill inte ens tänka på egenföretagarna inom berörda branscher som borde få ta del av krispaketen. Och nämn inte ens integrationen. Brott kommer kanske öka till resultat. Vi får se.

Jag gillar ditt användarnamn förresten. Kreativt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in