Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
"Lågkonjunkturen" nu är också artificiell, som följd av en epidemi. Inget tyder på att världsekonomin har något underliggande problem som den hade 2008 med oljeförsörjningen.
Denna och andra inlägg vittnar om en sansad inställning som verkligen inte finns mycket av i dessa tider.
"Lågkonjunkturen" är resultatet av en epidemisk hysteri. Där lustigt nog åtgärderna för att hindra smittspridningen är den stora orsaken till den sk lågkonjunkturen.
Citat:
Ursprungligen postat av
sistaforsoket..
Men snälla kan du sluta spamma forumet om dina 2 k du förlorade det är för fan ingenting, och ingen har skyldighet att berätta för dig att man kan förlora pengar på räntefonder det är din skyldighet att lära dig vad du investerar i, och baserat på det du skriver så bör du hålla dig så långt borta som möjligt från alla slags investeringar och framförallt börsen.
Ja, ja. Jag skrattade också lite över hens 2%-iga ränteförlust. Men också nybörjare är välkomna här. Vi ska inte vara småskurna och malliga.
Vidare.
Man skulle vara expert på
masshysteri för att rätt analysera det som händer nu och var ett köpläge kan uppstå. Jag är det inte. Har som tidigare nämnts bara direkt erfarenhet från min HÖNSFLOCK.
Där går flocken från hysteri till lugn först när tuppen signalerar; faran över.
Andra här talar om att lugn kan uppstå när en kritisk massa blir lugn. Då följer de andra efter.
Kritiska massan - oklart antal. Kanske 51%?
Nu, i dagsläget, är både ledare och framför allt den kritiska massan hysterisk.
Och det helt utan proportion till den reella risken och faran.
Som när min hönsflock gal och gal när katten sakta glider förbi dom. En katt som aldrig gjort dom något illa. Bara dess blotta närvaro och möjligheten att den eventuellt ska göra något, orsakar panik.
Kanske ska jag döpa om katten till Corona.