2020-03-17, 12:27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
De ville snarare göra motsatsen mot resten av Europa för att visa att "Nu behöver vi inte göra som ni vill längre!" Brexit! tyvärr så fick de ju Sverige med sig pg.a idioter i Sverige. Sen när verkligheten kom ikapp kunde de lika gärna ta den rätta vägen tänkte de. -"Sverige får skylla sig själva som lysnnade på oss, haha, vilka idioter!" tänker de nu.
Jo, det var typ det jag menade med ”bara därför att” - och hela Brexit är ju egentligen ett utslag av det ...

Och, ja, jag har också varit inne på det där med ”blåsning” i mina funderingar. ”Vill du springa efter UK så ta gärna med dig några burkar vaselin - för du kommer att bli rövknullad. Eller du kanske t o m svankar och sträcker upp röven mot dem för att bli tagen där.”

Skulle inte bli förvånad om Sverige gör en Swexit och hänger på britterna.
Men hur ska man kunna motivera det?
Jo, genom att skylla på att EU blivit för nationalistiskt ...
Citera
2020-03-17, 12:28
Avslutad
Tegnell Gör allt rätt nu. Han har bromsat i lagom takt så inte panik ska uppstå.

Nu måste vi.komplettera med skyddsutrustning och tester så blir detta bra
Citera
Medlem
Alltså, jag fattar inte vad våra äldre gör, är fortfarande fullt med folk som redan står med ena foten i graven i butikerna. Okej att yngre gör det (någon måste ju jobba och handla mat) men vid 70+ är det kanske lite smartare att ta det här på allvar.

Jag övertalade i alla fall mina föräldrar att stanna inomhus så mycket som möjligt. Men en stor del av befolkningen verkar törsta efter dödshjälp.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Älskar experter som dig. Vad har du för bakgrund som gör att du med sån tvärsäkerhet kan berätta vad som händer?

Ett sanningsvittne men du är bara en etablissemang rövslickare.

Citat:
Ursprungligen postat av Korvknarkaren

När Sverige svänger än en gång inom de närmsta 2 veckorna så kommer ni fortfarande ha blind tro på Anders "Vi får högst ett par importfall, extremt liten risk för inrikes smittspridning" Tegnell.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Inte i demokratierna. Ja om du nu inte är konspiratoriskt lagd, men då bör du inte tro på någon siffra alls.
Kanske bäst så för de kan ju vara mixtrade precis som du klippte i mitt inlägg - använd fetstil istället nästa gång, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Tydligen saknar experter och epidemiologer i alla övriga länder i Europa det.

Nu styrs inte Europas länder av läkare och epidemiologer, tyvärr.
Oavsett, hur tycker du att åtgärderna i Europa fungerar? Har något land kunnat visa på trendbrott?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Finns det något mörkertal när det gäller dödsfallen av C19? Testas alla åldringar som dör?

Om man inte testar sjuka mænniskor som behøvs testats.., så vad tror du ?
Citera
2020-03-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Älskar experter som dig. Vad har du för bakgrund som gör att du med sån tvärsäkerhet kan berätta vad som händer?

Enkelt. Genom att lyssna på mer kompetenta experter än Sveriges politiskt tillsatta rövskallar. Sedan har jag bättre förståelse av sannolikheter, oförutsägbarhet och komplexa system än de flesta i tråden.
Sedan kan vi ju tillägga att jag åtminstone än sålänge haft rätt om allt gällande utvecklingen (kanske för att jag lyssnade på smarta människor istället för Mördar-Anders) medans Anders haft fel om precis allt.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Finns ingen mening med färdigmat, för stor risk. Kanske burksoppa då

Jag förstår Maggans tanke dock - det är lite mindre riskabelt om restaurangerna stänger sina bord och går över till take-away. Det är en bra kompromiss där restaurangerna kan fortsätta verksamheten. Just nu går många av landets restauranger på knäna, kan man ju misstänka.
Ja de är många branscher som går på knäna, och de hela har bara börjat.
Hade man satt ett förbud att inte få servera på plats hade ja mer köpt det. Men vår regering är oförmögen att sätta förbud utan mesar med uppmaningar på allt.
De klart att de är bättre att ta med sin pizza hem än att äta bland andra, men de förutsätter att kocken och hans anställda inte smittar.
Är lika i handeln och många andra platser... de finns inga klara regler och då blir allt bara flumm.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Magdalena Andersson uppmanade oss häromdagen att beställa mer hämtmat från restaurangerna. Spelar ju ingen roll om viruset dör i värmen, maten ska ju serveras eller läggas i kartong? Och pizzabagaren har corona och hostar då på pizzan? Nä, det blir att laga maten själv framöver...

Likt globalisterna i Sverige handlar allt om pengar för henne och judemaffian.
Citera
2020-03-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Amen! Jag har också förstått, men folk i genen beter sig som att det går att KOMMA UNDAN det. Regeringen bör vara tydlig med att detta är en sjukdom ALLA arbetsföra personer kommer att få. Möjligen kan man genom att isolera ett antal riktigt gamla personer under ett år gå dem att överleva detta då viruset helt enkelt inte kommer åt dem, men meningen är INTE att vi ALLA ska isolera oss och för de flesta à v oss blir det som en förkylning!

Man kommer till frågan om gamlingarna anser det vara värt att få leva vidare om de inte får gå ut, träffa sina nära och kära, inte resa utomlands eller ens i Sverige, inte gå till butiken, inte träffas i olika föreningar..

Man kanske skulle dela ut cyanid till alla över 70 ifall de börjar känna sig krassliga och få andningssvårigheter? Mer humant anser jag än låta dem kvävas till döds fullt medvetna om vad som händer..
Citera
2020-03-17, 12:30
Medlem
mjohan84s avatar
Finansministern säger att vi ska köpa hämtmat... blir jag smittad via en pizza om bagaren har corona ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in