2020-03-17, 10:16
Medlem
severustheemperors avatar
Nu backar de plötsligt och säger att de inte tror på flockimmunitet.

Från munnen på Führer Johan massmördaren Carlsson själv

33.00min
https://www.svtplay.se/video/26035592/nyheter-direkt/presstraff-med-stefan-lofven-1?start=auto
Citera
2020-03-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Nej, det är så märkligt. Det är många av oss äldre som är friska och rörliga just på grund av att vi håller oss igång. Och vi som bor så att vi kan röra oss utomhus utan att träffa en massa andra människor varför skulle vi låsa in oss? Att skrämma upp alla oss från att gå ut på promenader och att handla vår mat är direkt vansinnigt.

Jag tar med en egen väska som jag lägger mina varor i när jag handlar. På så sätt behöver jag inte ta i någon kundvagn eller korg. Jag gör som man gör i Italien. Sätter på mig engångshandskar som jag slänger när jag är klar. Jag handlar på tider när det är tomt i affären.

Råden borde i stället vara att undvika att träffa andra. Att ta sina promenader utan att träffa andra och att handla mat på tider där det inte är fullt i affären. Att inte träffa barn och barnbarn.

Handeln borde dessutom få i uppdrag att göra som man gör i Italien. Se till att alla använder engångshandskar inne i affären och att endast släppa in några i taget i affären. Ordna kön utanför så att det är avstånd mellan människorna. Och det borde gälla för alla. Även de yngre.

Som de gör i Italien.. Vet ej om man kan rekommendera det under dessa tider när Italien ökar i Corona-racet som nr 1..

Kan inte länka för länkarna är oändligt många och ids inte leta.. men det har sagts att engångshandskar inte ger någon större skydd. Hellre då sina egna handskar som man har på sig under hela sin vistelse utanför hemmet. Men. Sen måste man se till att betrakta dessa handskar som "kontaminerade". Dvs. inte röra på deras utsida och absolut inte peka sig i ansiktet med dem. Helst ska man ställa dem på balkongen om man har en.

Angående din egen väska i affären så vore det väl klokare att använda en vagn som du sen lämnar i affären? Och tar fram din egen väska först vid kassan och ser till att den inte rör några ytor där.

Jobbigt att handla på det sättet. Typ en liter mjölk åt gången orkar man högst balansera med.
Senast redigerad av sno 2020-03-17 kl. 10:21.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Där kom det i alla fall för gymnasiet....

Ja, man måste ju vela lite. Kan inte ta allt på en gång. Smittspridningen blir för låg om man stänger alla skolor genast.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Gymnasieskolor och högskolor stängs och uppmanas hålla utbildning på distans.
När ska man stänga grundskolor och förskolor?
De måste vara dags nu innan de säger poff och allt är för sent?!
Väntar man med att stänga tills man byggt upp lösningar för att klara allt eller sitter man bara och väntar och ser vart smittningen tar vägen i samhället?
Och handeln. När ska den stänga? Hur onödigt är det inte med detaljhandel just nu!?
Så länge man kan handla mat så räcker väl de. Måste man ha något annat så fungerar ju fortfarande interntethandeln.

Varför ska vår regering vara så tröga i ALLT!?
Man tror sig vara mer experter än de som finns i övriga världen.
Börjar kännas som Löven vill va någon action hjälte som räddar världen likt nån amerikansk B-film.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
I ett läge som konstant ändras kraftigt vore det märkligt att inte själv ändra sig....

Nej för f@! Man har en modell, en strategi med olika scenario så det är klart hur stegen tas.

T.ex att svara "barnen måste ta vägen någonstans" när man frågar kring universitet och högskolor och sen stänga dom är ATT ÄNDRA SIG eller ATT LJUGA.

Antingen tror dom svenska folket är idioter eller och så har dom rätt och svenska folket ÄR idioter.
Citera
2020-03-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Antagligen baserar han sina uttalanden på den evidens och de förutsättningar som finns just i stunden.

Därav att han ändrar sig stup i kvarten. Åtgärderna följer utvecklingen.

Hanif Bali däremot har redan bestämt sig, och ingen evidens kan ändra hans uppfattning.

Det är väl typiskt politiker att försöka hålla fast vid samma uppfattning så länge som möjligt, och inte erkänna att man hade fel.

Sverige följer övriga Europeiska länder.
Skulle Sverige följa den uttalade vägen så agerar man alldeles för tidigt, smittspridningen har ju knappt kommit igång.

Nej, det är nationell utrotning av viruset som gäller, vare sig Regeringen vill det eller inte. Kort sagt är Sverige styrt av genomdogmatiska muppar, dock utan integritet. Så fort omvärlden utmanar dogmerna så böjer man sig som rön och gör sitt bästa för att i 1984:as anda förklara att partiet minsann alltid haft rätt varpå de totalitära samhällstrukturerna instämmer och pekar på sin egna konsensus som bevis.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-03-17 kl. 10:23.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Nej, jag skulle snarare säga att det är precis tvärtom: Det är VI som är smarta som tänker ett steg framåt, som kan extrapolera från progressiva kurvor som förbereder sig för den värsta smällen.

Förnekare som du, som inte kan se framåt, kommer att få den RIKTIGA paniken när katastrofen är helt inpå er, när mat tar slut, sjukdomen grasserar. Då kommer ni att stå i första ledet och slå sönder rutor och plundra i panik.
Spelar ingen roll om man blir smittad, då det rör sig om en svårare version av vanlig influensa. Varför kan inte folk fatta detta? Jo, för att de är känslostyrda och grips av panik, eftersom de agerar efter sin omgivning.

Pappskallar.
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Det här med att föräldrar inte kan vara hemma med barnen.

kan vi inte bara trycka paus på skollagen i 2 månader?

Då är det inget tvång och skolorna är inte heller stängda.

Måste föräldrarna jobba så kan barnen vara i skolan och alla barn som kan vara hemma kommer vara hemma eftersom majoriteten inte har lust med skolan.
Citera
2020-03-17, 10:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jo det går.
Dödligheten i Sverige är i nuläget 7 döda av 1121 smittade, alltså ungefär 0.6%. Men det kommer troligen ändras.

Helt fel Kalle blev upptäckt som smittad i går han kommer kanske att dö inom 3 veckor. Men det vet du inte men din metod.
Citera
Medlem
soulknaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndAllThat00
Hur länge ska skolorna vara "stängda" ?
Bra fråga som drösor med genier inte vill prata om, derp sherp virus dåligt stäng stäng.

Följer man media & flashback är det alltid något som ignoreras, tex när det är val så är det inga artiklar vad partierna har för politik bara nyheter om antal procent följare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Behövs uppenbarligen ännu mer panikpropagande tills folk förstår allvaret. Lyssna på läkarna från Italien som vädjar till alla att göra lock down. De kan inte hantera alla sjuka annars
Och du tror läkarna i Italien har bättre koll på vilken kapacitet våran sjukvård har? Sorry jag litar mer på våra myndigheter än random Italiensk läkare
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Hade jag gått i gymnasiet nu hade jag stannat hemma och läst böcker. Springa på stan hade setts som osolidariskt, opatriotiskt, på gränsen till landsförräderi.

Man får väl helt enkelt börja logga vilka barn som faktiskt levererar resultat via distansundervisning, och sätta skolkarna på en Stena-line-färja en bit ut i skärgården för skolverksamhet...Lite tillspetsat, men någon jävla ordning får det faktiskt vara i en kris.

Du kanske var en plugghäst när du gick i skolan. Mitt 17åriga jag hade garvat åt Statsministern och sprungit ut på stan och levt rövare. Jag hoppas föräldrarna tar ett stort ansvar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in