Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Finns det något bevis för att flockimmunitet går att uppnå mot Corona? Vänligen presentera dina bevis. Vänligen presentera fakta som säger att de som insjuknat i Corona och sedan tillfrisknat INTE blivit sjuka i Corona igen. Trött på dina oneliners till varje användare som är emot "Flockimmunitets-strategin", själv har du ingen som helst fakta eller källa att luta tillbaka mot.
UK har som sagt övergett den idén om man ska tro flera olika medier. Tycker du det är moraliskt försvarbart att propagera för att majoriteten av befolkningen ska smittas som oundvikligt kommer leda till att tusentals om inte hundratusentals dör? Att alla kommer smittas i vilket fall är inte relevant, att man faktiskt har som strategi att VILJA smitta människor - det är det som är mitt problem. Vänligen håll käften hädanefter.
Jahapp, nu kommer Gish-galoppen igång också.
Börja med att visa en enda onliner-post som jag har publicerat, eller håll käften.
Empirisk kunskap talar för att att vi blir immuna, det har avhandlats till leda i tråden, den som har hängt med vet det, jag behöver inte bevisa något upprepade gånger.
Jo, jag har fakta och empirisk kunskap i ryggen, hur många gånger du än påstår motsatsen.
Ingen har såvitt jag känner till
propagerat för att så många som möjligt
ska smittas, däremot har
sannolikt många hävdat att när tillräckligt många har varit smittade har populationen
sannolikt en flockimmunitet och epidemin ebbat ut. En naturlig följd av en epidemi
om människan utvecklar immunitet.
Jag avslutar diskussionen med dig här och nu, finner det tämligen ointressant att diskutera med en hysterisk kärring som inte kan skilja på olika begrepp. Du får gärna sista ordet, jag bläddrar dock förbi.