2020-03-17, 04:29
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
'
Det är ju EXAKT vad som händer nu. Myndigheter släpper det fritt. Så du får väl se själv vad som händer.
Men återigen.. Blir glad av dina glada inlägg

Inte helt fritt! Man har infört karantän och reseförbud på många håll i världen. Men jag är beredd att hålla med till viss del - här i Sverige har man lagt över nästan allt ansvar på medborgarna. Vilket i sig är ganska riktigt då vi som enskilda individer tillsammans kan göra så otroligt mycket för att begränsa smittspridningens hastighet framförallt.

Men min fråga var genuin! Jag vill gärna veta vad för scenario du ser framför dig? Säg ärligt vad du tror. Hur ser resten av 2020 ut enligt Grollaren? Blir det en mass-slakt på flera miljarder och undergångsscenarion eller?

Just tell me!
Citera
2020-03-17, 04:30
Medlem
dobbelinas avatar
Ok, COVID-19 är här nu som en säsongsinfluensa.
Betyder det att vi får ett farligare muterat COVID-20 om ett år?
Citera
2020-03-17, 04:32
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det finns uppgifter från Italienska läkare att ungefär 10% av de som akutvårdas är yngre (30-50) någon som vet mer om detta?

Det kan ju bekräfta varför man prioriterar bort och låter de äldsta dö utan vård.

Även i Sverige verkar de nu även få in yngre akutfall.

Är det en tredje mutation av viruset vi nu ser spridas?

En tredje? Iran har en separat än Italien och Kina, i USA har man 5 olika har jag läst mig till.
Citera
2020-03-17, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det första som måste hända är att Anders Tegnell försvinner. Han kommer bli våran död annars.

Om vi överlever bör han ändå straffas. Sedan bör vi kräva demokrati, så vi får välja våra myndighetsutövare i framtiden, för att undvika detta problem i framtiden.

Att 99% av makthavarna i ett land är utsedda genom svågerpolitik kan väl knappast kallas demokrati.

ok om du hadfe hans jobb....vad hade du gjort? du kommer att få svara för konsekvenserna..
Citera
2020-03-17, 04:34
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
https://archive.li/evvHT = Sudden death

Sprit och mycket vatten är nog en bra idee efter tillfrisknande.....

Coronavirus Shocker: Patients Die In Hours Without Showing Symptoms
https://www.medicaldaily.com/coronavirus-shocker-patients-die-hours-without-showing-symptoms-450295

"Life Care Center in Kirkland, Washington, said that 15 patients recently died of COVID-19 “in just a matter of a few hours" without symptoms. The facility is also monitoring dozens of its workers that have been infected, while 55 residents are scheduled for testing."

Tackar!
Vad tror du om den senaste rapporten där folk har hittats döda utan tecken på brott? Testas de för Corona tror du? Det var väl idag senast någon låg i ett dike i Huddinge.
Citera
2020-03-17, 04:35
Medlem
Jag bara måste fråga,

Men vad är det som gör att vi inte bara låter coronaviruset ha sin gång, som tex alla förkylningar som kommer och går och influensan som härjar varje år?

Vad är det som gör att vi är så himla angelägna om att stoppa just detta viruset? Jag fattar inte riktigt varför alla är så brutalt rädda? Men inte rädd för alla andra sjukdomar? 🤔
Citera
2020-03-17, 04:36
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Tackar!
Vad tror du om den senaste rapporten där folk har hittats döda utan tecken på brott? Testas de för Corona tror du? Det var väl idag senast någon låg i ett dike i Huddinge.
Ducka inte nu!! Svara!!!
Citera
2020-03-17, 04:37
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Tackar!

Bra fråga..... Får du nog ringa polisen å fråga.... lär vara de som utreder.....
Citera
2020-03-17, 04:37
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Jag bara måste fråga,

Men vad är det som gör att vi inte bara låter coronaviruset ha sin gång, som tex alla förkylningar som kommer och går och influensan som härjar varje år?

Vad är det som gör att vi är så himla angelägna om att stoppa just detta viruset? Jag fattar inte riktigt varför alla är så brutalt rädda? Men inte rädd för alla andra sjukdomar? 🤔
Den främsta anledningen är att det är ett nytt virus. Sen är det definitivt dödligare än influensa.
Citera
2020-03-17, 04:38
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Jag bara måste fråga,

Därför att viruset är 20 ggr dödligare än influensa. Det finns ingen vaccination heller som det finns mot influensa.
Citera
2020-03-17, 04:39
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Jag bara måste fråga,

Läs detta så kan du nog förstå....

Real estimates of mortality following COVID-19 infection
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext

+ Nedan ger ingen munter bild

Italien CFR per dag: 31.4%, 38.66%, 36.7%, 29.05%, 33.06%, 25.87%, 32.21%, 27.94%,
26.33%, 27.36% , 28.69%, 37.04%, 39% , 38.59%, 44.17% , 44.67%, 46.80%, 42.29%, 43.65%, 43.97% (16 mars)
Citera
2020-03-17, 04:42
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Jag bara måste fråga,

Se här (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in