2020-03-17, 01:52
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Hanif Bali
@hanifbali
·
12m
UK överger den svenska modellen.
Citera Tweet

Bill Neely
@BillNeelyNBC
· 2h
BREAKING: The entire UK strategy for fighting #coronavirus was based on false analysis. Scientists advising the Gov’t now say the UK only realised "in the last few days" that its Coronavirus strategy would "likely result In hundreds of thousands of deaths" https://buzzfeed.com/alexwickham/coronavirus-uk-strategy-deaths
De råkade alltså bara räkna fel på några hundratusen döda, och upptäckte det först nu?

Rapporten här:
https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-NPI-modelling-16-03-2020.pdf
Citera
2020-03-17, 01:53
Bannlyst
När GW dör p.g.a Coronaviruset kanske svenska folket fattar allvaret, han är gammal, överviktig och har hjärtmediciner.
Fattar inte att han fortsätter jobba när han fyllt 75 år och är mångmiljonär!
Ända sen Coronaviruset kom till i Europa och började sprida sig för typ 2 månader sen, så har det inte kommit en enda positiv nyhet om covid-19.
Må Coronaviruset ta Anders Tegnell, fan t.o.m Lennart Bladh hade gjort ett bättre jobb än honom 😷🙏
Citera
2020-03-17, 01:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Eller bara fattig, saknar utbildning och en övertro på Onkel Sam.
Fan vad cynisk jag låter

Ja verkligen, have a little faith!
Citera
2020-03-17, 01:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det där känns lite olustigt, att man "cuts the corners", får lite World War Z vibbar av det. Men visst det är en nödsituation, men ibland gör man överilade saker då. Vi får hålla tummarna.

Eller också har det varit färdigt under några år. I vart fall tror jag att Kina och Iran kan ha sådana funderingar.
Citera
2020-03-17, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Befinner du dig i staterna?
Där kan jag nog tänka mig att det blir Vilda Västern framöver. Lock n Load

Ja, jag bor här med familjen.

Tror som du att det kommer bli riktigt illa här. De har ingen koll eller kontroll alls.

Bor tack och lov lite avsides med bra grannar (som alla har en AR-15 eller två i vapenskåpet).

Folk kommer dö som flugor här. Smällfeta diabetiker + Corona är ingen bra combination..😂
Citera
2020-03-17, 01:56
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Inget annat land i världen har satt in så stort krispaket som vi har (per capita). Nog fan offrar vi ekonomin.

I andra länder låter de gamlingarna passa ungarna för att de stänger skolan och föräldrarna är och jobbar.

På vilket sätt tycker en sådan som du att det ser ut som om att det får sämre för oss än motsvarande länder i Europa i hanteringen av detta? Har vi fler döda? Nej. Du gör massa känslomässiga yttringar för du tror att stänga gränser etc har effekt. Det är bara politik. Vi har pandemi. Problemet är inte ett fåtal som av någon anledning skulle semestra i Sverige. Problemet är att det redan sprids i samhället och det enda vi kan göra är att försöka skydda de äldre samt att plana ut kurvan. Det är inget land som kommer att komma undan i slutändan. Kina kan fortsätta med sina karantäner men så fort de släpper på dom så exploderar det på nytt. Vi är år från något vaccin. Allt annat är önsketänkande.

Skitsnack din djävla regimlojalist. Det är fan inte på sjuka och gamla som pengarna har kastats på.

Var är lastbilarna som rekvirerats och börjat köra ut mat till gamla och sjuka, så att dom slipper vistas bland smittbärare tills ett vaccin hittas?

Den svenska institutionaliserade sociopatin har visat sitt fula tryne och det tillhör

FULLBLODSPSYKOPATEN ANDERS TEGNELL

Hur står det till med den

HUMANITÄRA STORMAKTEN

Du lurar ingen din djävel. Äckliga sociopat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Eller bara fattig, saknar utbildning och en övertro på Onkel Sam.
Fan vad cynisk jag låter

eller en hopplös riskgrupp som inte har något att förlora...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Eller också har det varit färdigt under några år. I vart fall tror jag att Kina och Iran kan ha sådana funderingar.

Ja jo, det kanske slutar i ett stor jävla blame game och tredje världskriget istället. Pest eller kolera?
Citera
2020-03-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Men att göra ett flockimmunitetsförsök, vilket verkar varit planen från början i hela europa vilket fick ett abrupt slut när italens utfall blev allmänt känt och definitivt här(har ställt frågan och fått svar vilket jag tolkade gällde inte bara sverige utan europa(fråga Inte, kommer inte kommentera)) måste nu när just Italien finns att titta på vara det absolut sista när inget annat finns att göra.

Att bara ge upp och låta sig avlivas om det går så illa är inte något som ligger för den del av mänskligheten som tagit sig hit genom evolution, att ens propagera för detta tyder på någon emotionell störning eller uppgivenhet, kanske pga. avsaknad av intelligens och att den inlärda kunskapen kanske inte räckte längre..

Som människa Kämpar man för sitt och i förlängningen alla andras liv, först när det inte längre går så ger man upp!

Så, vem bryr sig om sin ekonomi när man ligger i en kista?
Är man så låst vid tanken på det man har runt sig att det inte finns något annat att leva så att man är beredd att rent tekniskt begå självmord meddelst virus så ska man nog först sätta sig och fundera över sitt liv istället för att propagera för att vi andra ska ge upp.

Ponera att något av de antivirala medicinerna finns tillgängliga i en nära framtid, känns det då som en vettig plan att ha smittat ner större delen av befolkningen med allt lidande både bland de insjuknande och de som får stå vid sidan och titta på för att inte tala om de som måste ta hand om allt.
Eller är det kanske bättre att bekämpa spridningen på samma sätt som Syd Korea tills det finns hjälp?
Vilken befolkning kommer hämta sig snabbast ekonomiskt efter detta? Psykiskt?

Och, oavsett utfall, den kämpande befolkningen kommer gå starkare både fysiskt och mentalt ur detta då man Vet att man gjorde precis allt för att fixa problemet, man kan gå vidare utan att tänka på vad som kunde varit.

Flockimmunitet genom nedsmittning är ett resultat av från verkligheten distanserade forskare som utifrån tittar på hur möss springer runt i labyrinter och utan att påverka enbart noterar vad som sker, lärda, kanske även intelligenta men emotionellt störda, sådana personer bör vara avskura från all möjlighet att påverka annat än leverera siffror i möjliga utfall, beslut och rekommendationer bör tas av andra.

Alla har nu sett hur det går i Italien, lyssnat på folket och övergett denna idé, sverige har gjort detta med vi har bara svårt att sätta ner foten och det är synd då det är ett absolut måste när vi nu låtit det gå såhär långt, tiden rinner iväg.

Du tycker inte att vi ska lyssna på forskarna. Okej, då tror jag inte vi har så mycket att diskutera . En sidnot dock. Vi har hur många virusutbrott som helst att studera. Det behövs inga råttor för att veta hur R0 påverkas etc av flockimmunitet. Det händer precis hela tiden med olika virus. Men du är ju inte intresserad av vetenskap så förstår att det kanske är svårt att greppa. Varför ägnar du dig inte åt astrologiforumet istället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Från dagens (2020-03-16) PK med Anders Tegnell.
REPORTER (30:49): Hur många blir smittade av Sveriges befolkning,.... ungefär?
TENGILL: Vi tror juh, om man går tillbaka till den här flockimmuniteten som ibland är uppe så vad vad vi vet om den här smittan så borde flockimmuniteten ligga nånstans runt halva befolkningen, men då ska vi komma ihåg att 90-95 procent kommer ju knappt vara så sjuka att dom ens märker det.
Tengill säger alltså att hälften av oss kommer smittas men bara max 10% kommer ens att märka av att dom är smittade.

Min tolkning: Hälften av 10.000.000 är 5.000.0000. 10% av 5.000.000 är 500.000 som uppmärksammar att dom har Corona, 4.500.000 miljoner svenskar kommer inte ens märka att dom haft Corona.

Vad säger forumet är hans guesswork plausibelt?

https://www.svtplay.se/video/26019900/nyheter-direkt/folkhalsomyndigheten-om-det-senaste-kring-coronaviruset?start=auto

Lyssna från 30:47

/Provokatör

Jag tror de har någorlunda koll på siffrorna.

Att mörkertalet är stort är nog relativt säkert i nuläget. Och bland mörkertalet så är antagligen majoriteten inte allvarligt sjuka öht.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Ja, jag bor här med familjen.

Tror som du att det kommer bli riktigt illa här. De har ingen koll eller kontroll alls.

Bor tack och lov lite avsides med bra grannar (som alla har en AR-15 eller två i vapenskåpet).

Folk kommer dö som flugor här. Smällfeta diabetiker + Corona är ingen bra combination..😂

Ja det känns som de tappade kontrollen för ett bra tag sedan där. Ja där kan vi nog se ett ganska högt CRF med tanke på livsstilen. Får be grannen langa över ett när skiten träffar fläkten
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
"We were expecting herd immunity to build. We now realise it’s not possible to cope with that," professor Azra Ghani, chair of infectious diseases epidemiology at Imperial, told journalists at a briefing on Monday night.

Jaha när ska FHM ändra sin strategi?

Perfekt att testa i Sverige på så vis kan jobben fortsätta rulla och staten få död på några pensionärer som de skyller den kollapsande välfärden på.

Win/win för regeringen.

Nej får sluta vara så cynisk nu men allvarligt skulle inte förvåna mig om Sverige blir ett experiment, vi gör inget motstånd ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in