2020-03-17, 01:42
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vaccin färdigt - och testas nu på människor i USA.

Frågan nu är om

FULLBLODSPSYKOPATEN ANDERS TEGNELL

Fortfarande kommer försöka ”kontrollerat” smitta gamla och sjuka för att ”platta ut kurvan”?

Vilket djävla land vi lever i.

SVÄRJEBILDEN! SVÄRJEBILDEN!
Citera
Bannlyst
Svenska svin influenser fortsätter att festa på nattklubbar och kladdar på varandra.. varför inte stänga ner alla nattklubbar?
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Ofta, men var du hemma själv hela dagarna i flera månader? Vi pratar inte om att vara sjuk några dagar och titta på TV etc. Och ja, det är annorlunda men oavsett det så är det iaf för mig otänkbart ett en pigg och vild 11 åring ska sitta hemma utan stimulans hela dagarna i flera månader. Det kan nog ge ganska allvarliga konsekvenser för en del av de barnen. Saker som är betydligt värre än Corona vilket de knappt blir sjuka av.

Men vad gör andra delen som var med vid avlandet? Bör ju inte vara så många syrror som är gifta med andra syrror som har barn under 12 och inte bor nära sina föräldrar
Citera
2020-03-17, 01:43
Medlem
Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/vaccin-mot-corona-har-testats-i-usa/

Konstigt då att Trump försökte få tyska forskare att sälja rättigheterna till ett coronavaccin som de arbetar på.
Citera
2020-03-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du menar att man kan smittas och bli sjuk av ytterligare varianter av covid-19, men att kroppen klarar de efterföljande omgångarna bättre p.g.a att man har immunitet för en av varianterna/strängarna?

Nej. Jag menar immunitet och det gör dessa människor också. Nu förutspår de ingenting om efterföljande varianter som kommer och spökar men även om de skulle så har vi har skydd mot dessa, för viruset muterar inte särskilt mycket.
Citera
2020-03-17, 01:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/vaccin-mot-corona-har-testats-i-usa/

Det där känns lite olustigt, att man "cuts the corners", får lite World War Z vibbar av det. Men visst det är en nödsituation, men ibland gör man överilade saker då. Vi får hålla tummarna.
Citera
2020-03-17, 01:45
Medlem
singularitets avatar
Asymtomatisk smittspridning misstänks driva pandemin. Därmed misstänks SARS-CoV-2 omöjlig att stoppa enligt källa till CNN. Personer utan symtom sprider SARS-CoV-2 till andra som också sprider asymtomatiskt. Detta kan betyda att fler, framförallt unga under 20, drabbas av lindrig infektion. Det kan också betyda att personer i de mest utsatta riskgrupperna är sårbarare för att exponeras och infekteras. Personal i äldreomsorgen kan till exempel jobba flera dagar med högriskgrupper och samtidigt sprida smitta.

Citat:
" Vi har nu avgörande bevis för att den här sjukdomen också överförs från asymtomatiska bärare eller personer som inte uppvisar några symtom. Att försöka stoppa den överföringen är som att försöka stoppa vinden. "

-Dr. Michael Osterholm, Uiv. Of Minnesota Center for Infectious Disease Research and Policy

Infection was transmitted 3 - 4 days before symtom onset and that makes the outbreak much more difficult to control. People under 20 could possibly be spreading the virus without having any symtoms.

" The risk of serious illnes may be low but they could potentiallly be spreading the virus to others. "

Deborah Burke, the deputy to. Vice-President Mike Pence in the White House Covid-19 task force

Källa:

CNN.com, Asymptomatic cases may be driving spread of coronavirus, 17 mars 2020, https://edition.cnn.com/videos/health/2020/03/16/coronavirus-spread-asymptomatic-cohen-dnt-newday-vpx.cnn/video/playlists/coronavirus/
Senast redigerad av singularitet 2020-03-17 kl. 01:59.
Citera
2020-03-17, 01:45
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Usch, säg inte så. Jag ryser

Det är ju tyvärr sant. Det enda sättet vi protesterar eller ställer oss i opposition är genom en namninsamling eller ett facebook-inlägg.

Klimatstrejk och HBTQ, konsumtionsprotester är vad vi har.
Citera
2020-03-17, 01:46
Medlem
gabrielle2s avatar
Varför se de flesta länder Covid- 19 som ett hot och agerar där efter och tar notan senare om det visar sig att sjukdomen inte alls var så farlig som man trott, medan Sverige gör helt tvärtemot låter sjukdomen härja fritt och agerar efter eget godtycke, struntar i övriga världens agerande, vägrar att agera för folkets bästa, även om det sedan visar sig vara ofarligt, eller rättare sagt inte värre än vanlig influensa.
Regeringen chansar på att deras "botemedel" är flockimunnitet och att så många som möjligt skall bli sjuka. Den svenska lösningen.
Oavsett vem som sedan visat sig ha rätt metod så har dock övriga länder till och med så kallade diktaturer skyddat sitt folk. Medan det så kallade demokratiska landet Sverige har chansat och spelat rysk roulett med sitt folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Precis, kan inte tänka mig att det brittiska folket accepterar någon jäkla herd-immunity plan i slutändan. Och ledarna lyssnade på folket och experter.

Svenskarna - Europa´s mest hjärntvättade lydiga fårflock, sväljer betet och accepterar.

Alternativet kommer resultera i minst lika många dödsfall och fler cyklar av dem. Kina är extremt sårbara exempelvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hela det amerikanska folket har blivit ständigt rövknullade sen sent sextiotal.
Men visst. Fram med pickadollerna och skjut alla smittbärare
Men Den här striden vinner aldrig ammärrkat

Håller med det kommer gå åt helvete här.
En extremt fet, ohälsosam befolkning med.
Coronan kommer att ta kol på massvis av feta jänkare som kör permobil på Walmart.

En Amerikansk 55-åring är fan i samma skick som en svensk 70-åring.

Jag har isolerat mig och har mat (och ja, vapen).
Är inte rädd för viruset alls, men samhället kan “go to hell in a hand basket”.

National gardet kommer säkerligen sätta sin. Detta kommer bli brutalt.
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Ofta, men var du hemma själv hela dagarna i flera månader? Vi pratar inte om att vara sjuk några dagar och titta på TV etc. Och ja, det är annorlunda men oavsett det så är det iaf för mig otänkbart ett en pigg och vild 11 åring ska sitta hemma utan stimulans hela dagarna i flera månader. Det kan nog ge ganska allvarliga konsekvenser för en del av de barnen. Saker som är betydligt värre än Corona vilket de knappt blir sjuka av.

Ja min generation vet jag många som var hemma själva ofta, nja inte månader kanske men helger då och då. Vardagar lite oftare men då kom ju föräldrar hem på kvällen förstås. Enda skillnaden kanske var att man var ute mycket så det kan jag tänka mig blir jobbigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in