Citat:
Ursprungligen postat av
LennyMacKenzie
Tror inte man ska lyssna så mycket på media. De vill sälja in sina tidningar och TV-sändningar genom "häftiga" nyheter. Är inte det minsta orolig för egen del mer för gamla föräldrar isf. Jag tänker lite att det som sker det sker och på något vis kommer jag ändå att dö även om jag självklart vill leva så länge jag kan, men om döden kommer av ålderdom i framtiden eller av detta coronavirus är inget jag själv råder över så det är inget att oroa sig över heller.
Hoppas du blir kvitt dina luftrörsproblem. Det är i alla fall ganska säkert att det inte är corona om du haft det sedan december men självklart jobbigt ändå att ha det under så lång tid.
Inte orolig för min del heller utan mer att jag går omkring med något i kroppen jag inte vet vad är. Vågar inte gå till jobbet ännu.Vet inte hur länge jag måste hålla mig hemma. Det är sådana frågor som snurrar i mitt huvud. Känns nästan som man ska vara sin egna läkare och fixa läkarintyg via telefon och utan en undersökning
Känns så bakvänt allt.
Det går en smitta i samhället och du får i stort sett sjukskriva dig själv och vara hemma en längre tid vid behov och utan läkartid eller diagnos.
Folk går till jobben som kan smitta gamlingar. Hemtjänst och olika vårdinrättningar.
Folk blir rekomenderade att arbeta hemifrån vilket inte går med människor som arbetar
med människor.
Kan hjälpa med att stoppa viruset genom att vara hemma vid minsta symptom men smittan finns redan. Kanske det når en topp eller måste nå en topp, men att vi bryter smittokedjan genom att stanna hemma nu när vi är mer insatta i det hela.