2020-03-16, 22:12
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Diabetes typ 2 och i 50 års åldern, bör man gå till jobbet eller jobba hemifrån?

Har du möjlighet att jobba hemifrån gör du förstås det.
Citera
2020-03-16, 22:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Vad har jag med saken att göra? Det finns hundratals expert runtom i världen som skrattar åt liknande teorier som Tegnells.
Så situationen är följande:
Antingen är världens bästa epidemiologer runt om jordklotet korkade eller är Tegnell det.
Det är förstås alla i världen som är dumma i huvudet. För Tegnell är svensk. Landet som har bäst koll på sånt.

WHO uppmanar till mycket kraftfulla åtgärder. Ungefär tvärt emot det som Sverige sysslar med. De säger "Gör allt!"
Jag har själv mycket svårt att lita mer på en svensk expert än nästan alla andra runt om i världen när de andra har rakt motsatta rekommendationer.
Citera
Medlem
FHM+ Löfvens korrupta hittepåregering får sig en känga.
https://www.expressen.se/nyheter/sjukskoterskan-valjer-redan-bort-manniskor/
Citera
Avslutad
Citat:
Diabetes typ 2 och i 50 års åldern, bör man gå till jobbet eller jobba hemifrån?

Har för mig hjärt kärl sjukdomar låg överst i Kina på dödlighet Corona, lite över 10%, Diabetes kom 2a på 7%, sen hade du cancer + nåt annat på 5%. Så det är väl bäst att ta det extra försiktigt för dig!
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Frågan är bara hur jag motiverar. Arbetsgivaren lyder FHM stenhårt. Inga egna initiativ.

Aha. Nu vet jag inte hur din chef är, men jag skulle vara ärlig. Säga att jag är i en riskgrupp, tycker det känns jobbigt, samt att du anser att alla som kan ska göra vad de kan för att dra ner på spridningstakten. Och att du kan utföra ditt jobb lika eller iaf nästan lika bra hemifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Nej det är ingen trådsanning

Jo det är det, han sa att vi skulle få en peak i importerade fall till Stockholm på grund av att sportlovet var slut. Sen blev han fulcitetad och vips blev det en sanning i tråden att at sagt att vi skulle få en peak av smittade i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Sorry! Men kan du förklara det lite bättre? Jag antar att du läst studien som bygger på att man testade alla på kryssningsfartyget. Det är inget randomiserad urval men ger ändå en bra fingervisning eller?
Jag ögnade ifenom rapporten om kryssningsfartyget men jag tycker inte den är så intressant. Dels är passagerarna inte et tvärsnitt av befolkningen åldersmässigt eller socioekonomiskt (Inte så många usk elller rörmokare) och inte heller är miljön densamma som i samhället i stort.

Så jag drar inte (möjligen felaktigt) inte så stora växlar på den studien.

Jag vill se studier på hur många som har antikroppar mot virus och sedan titta tillbaka på hur många som dog för att få ett vettigt närmevärde på letaliteten.

Men visst alla uppskattningar ger ju en fingervisning men tro att dessa ger exakta värden, stämmer inte, anser jag.
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
När man är orolig för sin maktposition så tar man till populistiska åtgärder. Stänger skolor, gränser.

Exakt, det vi ser är icke-populistiska åtgärder.

Sverige har den modigaste regeringen och de modigaste myndigheterna i VÄRLDEN.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Alla länder i EU tillämpar nu samma principer generellt utom Sverige.
Men det är bra att vi går vår egna väg. De andra länderna panikhandlar. Länder som har topp 5 flest drabbade inför inreseförbud. det är intelligensbefriad signalpolitik. isolera de gamka och sjuka. Inte de unga och friska. Kom med åtgärder som gör att dolk som bor med äkdre och sköra inte exponeras för Corona i någon hög utsträckning. Man behöver inte sätta 95% som inte är högriskpersoner i karantön.
Citera
2020-03-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Måste tillstå att jag är benägen att hålla med även om det är hopplöst att veta säkert.
Johan Giesecke inger förtroende.
Verkar vara mycket symbolpolitik just nu.
Många vill visa handlingskraft för att kunna bli omvalda.

Med den logiken så borde Sossarna väl också visa handlingskraft i sådana fall. Fast de kanske värnar så mycket om de äldre så att de istället för att prioritera handlingskraft prioriterar effektiva åtgärder....
Citera
Medlem
eriklinds avatar
Citat:

Jobba hemifrån, självklart, gäller även alla andra som har möjligheten.
Citera
Bannlyst
Krispaket hit och krispaket dit. Lånen ska betalas tillbaka också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in