2020-03-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Tegnell delar inte den bilden och det beror helt på hur väl inriktad exponeringen är och hur framgångsrik isoleringen för riskgrupperna är:

– Även om det låter mycket så är det kanske en av de här 60 procenten som blir riktigt sjuka och kanske fem-sex av dem som behöver vård. Kan man då smeta ut de här fem-sex procenten på sex-åtta-tio-tolv månader så är det hanterbart för sjukvården.
Och hur smetar man ut över 12 månader utan stora restriktioner i samhället?
Hur kan Tegnell räkna ut hur man sprider en smitta med egenskaper det ej finns forskning på i kontrollerade doser?
Kan han också säga viket väder det blir 22a februari kl 14:30 2026?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Ööööööööh oh fy fan.
Jag blir fan nedslagen i skoskaften av denna impotensen hos våra sk experter och ledare.

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som Sveriges styrande brukar säga under kriser, "Vår beredskap är god."
Man har ju lurat skjortan av befolkningen i många år nu och bara kört tills det brakar (för att sko sig själv och den egna familjen). Kolla bara på flyktingimporten - den var ju lönsam för nationen. Vägbeläggningen är ju bra den också, när man får köra slalom mellan groparna. Nä, det sunda förnuftet , den här tråden och "frisnurrande" experter runtom i världen är det man får ha som rättesnöre...
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Nu flyttas EM2020 fram också.
Citera
2020-03-16, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Om alla andra länder stängt sina gränser behöver ju inte Sverige stänga sin för då är det stängt ändå.

Stängda gränser gäller väl bara ingång, inte utgång?
Dvs, människor kan välla in i Sverige från andra länder så länge Sveriges gränser är öppna.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
I dokumentären som finns på svtplay så ligger det en död man med munskydd på gatan, som att han bara ramlat ihop och dött... varför händer det där och inte här? (antar att om det hade hänt hade det funnits en miljon mobilfilmer på det)

Om du menar i Kina?

Så är det för att det kinesiska folket har lärt sig att inte röra vid döda människor på gott och ont
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
4000 testade. 377 smittade = 9,45%

Okej fattar. Men jag tänkte mer på dagens rapporterade 18 fall i Stockholm som testats positivt för corona. Tror du att de flest ligger hemma isolerade, när FHM gått ut med att de senaste dagarna har de ändrat testningen till att gälla endast personer som tas in på sjukhus. Syns i informationen i länken också om du läste den?

Alltså vad tror du?

18 som testat positivt IDAG.
Är det bara sjukvårdspersonal de testat i region Stockholm idag?

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/16-mars-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Sluta skriv COVID-19. Bättre att kalla den för sitt riktiga namn, Wuhaninfluensan. Det är efter kinesiska påtryckningar man har börjat kalla den för COVID-19

Kina-sjukan borde det kallas.
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vet du det, eller försöker du låta kunnig?

Ingen vet säkert men någorlunda kvalificerat folk i min närhet påstår att det med stor sannolikhet förhåller sig på det viset. Så nä jag är inte själv såpass kunnig på området att jag kan avgöra detta utan att lyssna på de som förhoppningsvis vet bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Haha är sverige enda landet snart som inte stängt gränsen?
Haha, ja till och med superfjanten
Justin Trudeau stängde ner Kanadas gräns idag.

Vad fan håller man på med?
Citera
2020-03-16, 21:01
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kritikerna har blivit uppringda och upplysta om att ett jobb aldrig är en säker företeelse och om man vill behålla jobbet så bör man lägga sig platt.

Jag hoppas att du har fel, men tyvärr skulle det inte förvåna mig heller om du har 100% rätt.
Citera
2020-03-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Som jag skrev, 500 döda till slutet av maj och början av juni
speciellt om det går i denna takten
horungen tegnell har nu sagt att 70 åringar nu bör isoleras och inte gå ut och göra alldagliga ärenden
nu är frågan när han ska inse att skolorna och universiteten också ska stängas

Alltid är svensken sen
Ni kommer dö som djur

Ni? Är du inte svensk?

Snart kommer våren med värme och soliga dagar det trubbar av viruset.
Citera
2020-03-16, 21:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nu stänger Frankrike gränserna, säger att alla bör stanna hemma, bara gå ut för nödvändiga saker som för att köpa mat.
Finns inget land som Sverige som gör så lite nu!

Här är en fin liten video som förklarar varför Sverige och UK agerar som de gör i nuläget.
https://www.youtube.com/watch?v=nl6tTwxzCi8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in