2020-03-16, 18:47
Medlem
MrSokratess avatar
Lyckas Sverige bra så kommer Anders Tegnell att utses till Årets Svensk.
Citera
2020-03-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Nrmalt för ett läkemedel att bli godkänt tar väldigt lång tid, men vi såg vad som hände rörande svininfluensan eller vad det nu var att vaccinet gav bieffekter. Någon form av insomnia-symptom dök upp, sådant är risken med inte fullt utvecklade vaccin.

Insomnia Tvärtom. Narkolepsi.
Citera
2020-03-16, 18:48
Medlem
Varför skriver inte svensk media om att det nu börjar råda om undantagstillstånd i Finland ? Exempelvis Skolorna är stängda folksamlingar förbjuds folk ska hållas hemma. 70 plus helt i karantän.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/16/skolorna-stanger-over-70-aringar-satts-i-karantan-och-kulturhus-stanger-har-ar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Nej, han har redan haft fel för många gånger för att någon ska bry sig om att hylla han om han skulle träffa rätt.
Citera
Medlem
Ryssland med 144 miljoner invånare har 93 smittade och ingen död.. hur fasen är det möjligt?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
https://www.svtplay.se/video/26027712/nyheter-direkt/finland-stanger-skolorna-pga-coronaviruset

TV-historia. Vid 07:15 säger reportern Hasse Svens:

"Och här i Finland, så säger man.. naturligtvis.. att trots att vi ligger bra till idag .. jämfört med många andra länder så säger man att 30-35% av den Finländska befolkningen av befolkningen troligtvis kommer att smittas fram till sommaren ... och det troliga dödsfallet är 10000 personer i det här landet".

Reportern i studion: <tyst 5 sekunder> ssss eeeee uuuu mmm hmm seepp hmmm ursäkta ... jag fick lite .. ummm eeee instruktioner här i örat"

Detta är klassiskt. Det är första gången det har uttalats. Detta motsvarar 0.6% dödlighet, och då blir det sådana tal om 30-35% av Finlands befolkning ska smittas.

Tegnell sa idag att 60% av Sveriges befolkning kan få smittan. Omräknat: 36000 döda.

Merkel sa att 70% av Tysklands befolkning kan få smittan. Omräknat 340000 döda.

Ska vi prata om detta? Är det bra att veta? Jag vet inte, men det skulle ha varit intressan att höra direktiven som hon fick där i örat.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-03-16 kl. 18:53.
Citera
2020-03-16, 18:49
Medlem
Haloumis avatar
Tror ni man kan aktivera immunförsvaret mentalt? Jag har länge sedan sett en dokumentär om det. Hur immunförsvaret går upp i beredskap när folk mentalt förbereder för att bli sjuka. Men hittar inte dokumentären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vliegtug
Ge viruset lite tid, kanske? Jämför inte med en avslutad pandemi sen tidigare, utan tänk att viruset har långsammare takt än många andra. 5 dagar snitt inkubationstid, uppemot en vecka utan symptom eller vad det är. Det har ändå nått 162 länder på, vad, tre-fyra månader? Att det inte ska sprida sig mer inom ett land är inte sannolikt i det här läget. Att det redan passerat igenom 50% av befolkningen är inte heller troligt utan en önskedröm skulle jag säga. Om många i Finland får det, och 10% blir mer kritiskt sjuka, och de sen inte har nog med vårdplatser... då stiger dödstalen. Just vårdplatser verkar svårt för alla andra länder än de asiatiska att skaka fram.

Allt kan hända. Solen kan faktiskt slockna också. Det betyder inte att det kommer att hända hur mycket ni domedagsprofeter vill få det att låta som ni vet allt.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Sjukt att folk köar för att köpa vapen i LA just nu endast för att de är rädda att polisen kommer försvagas under kommande utbrott där.

Lite läskigt.

Det har jag tänkt på länge att det kan bli farligt i samhället om polisen försvagas ännu mer och kriminella börjar härja fritt. Polisen har ju redan slutat utreda vissa brott.

Jag är faktiskt mer rädd för det än själva sjukdomen eller eventuell matbrist .
Har jättedålig magkänsla men hoppas att jag har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Och misslyckas han så kommer Sverige att tappa ansikte,rykte i världen samt kosta Sverige tiotusentals liv tack vare Tegnells beroende av rysk roulette
Citera
2020-03-16, 18:50
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Nu börjar dödsfallen trilla in, precis som jag med flera i tråden förutspått.

Detta blir inte kul om ca 2-3 veckor.

Vad är skillnaden mellan att skapa panik eller senare få ta konsekvenserna av att inte agerat rätt i tid?
Svaret kommer snart empiriskt.
Citera
2020-03-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg synes at de burde sende slik viktig informasjon på tekstmelding til hele befolkningen, i tillegg til at det burde informeres om det på første side på hjemmesiden og på første side i alle aviser og at det også bør informeres om på tv og i radio. Kanskje Folkehelsemyndigheten kunne ha hatt et fast tidspunkt hver dag der de informerer på tv og radio, feks de første minuttene i nyhetssendingene på tv og radio? I alle fall bør det sørges for at slik informasjon når så mange som mulig og helst alle.
Eventuelt kunne de også sendt brosjyrer med viktig informasjon i posten.

Våra myndigheter kommunikationsproblem. Det är MSB fått 74 mille för att köpa tjänster från någon PR-byrå som kommer att rita om deras logga. Medborgarna kommer att få fortsätta att få famla i mörkret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in