2020-03-16, 18:35
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det vet jag inte själv, så kul är inte mitt liv.

Jag skulle varje fall välja att rädda ditt liv så att du får möjligheten att hitta ett glädjefullt och givande liv, även om det inte är så nu🤗
Senast redigerad av naturtvål 2020-03-16 kl. 18:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Hur kan dom vara nära vaccin när de knappt vet något om viruset?! De tar väl flera år?

Vilka påstår att de är nära vaccin? Jag har endast hört minst 18 månader oberoende av hur mycket pengar vi spenderar.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxnatte
Märks att du inte har några av dina äldre vid liv. Ledsen för din skull. Men hur skulle det vara att inse att vi inte har någon lösning på problemet vi står inför. Att kasta dom gamla överbord och köra på som vanligt är inte någon lösning. Detta då det är ett systemfel som visar sig tydligt nu och som vi lika väl kan ta tag i. Inte genom att kasta våra gamla överbord utan genom att verkligen gå samman som nation. Det blir ett ekonomiskt kaos utan dess like... Javisst, det är p.g.a. systemfelet. Vi skall INTE offra några släktingar (varken unga eller gamla) för att rädda det... I mina ögon.

Gör vad som är RÄTT.

Har inte sett dig tidigare i tråden. Hur mycket får du för att Trolla förövrigt?

Du vet... pengar är inte allt...
Fast i slutändan så är det faktiskt det. Det är det enda som får allting att gå runt.
Iallafall när det kommer till samhällsbyggande. Finns det ingen ekonomi så finns ingenting.
Citera
2020-03-16, 18:36
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Nu handlar det om att försöka vinna tid mot viruset så att någon kan få fram en fungerande vaccin/medicin... Det är anledningen till att jag och många andra vill att staten ska fatta strikta åtgärder och stänga ner skolor, köpcentrar etc. Men det verkar som efterblivna människor, och det finns det gott om i det svenska samhället, tror på Tegnell och regeringen. Förr eller senare som kommer det beslutet att komma och då ska ni skämmas era grisar!!
Jag tänker då inte ta ett vaccin som inte genomgått alla faser det skall genomgå under ett par år inne på ett labaratorium innan det testas kliniskt.
Vägrar vara deras försökskanin.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
EU vill ju stänga gränserna för inresande i 30 dagar i ett försök att stoppa/minska smittspridningen. Förslaget ska läggas fram i morgon, men måste sedan godkännas av medlemsländerna?

Innebär detta att Sverige och Tegnell kan stoppa förslaget för hela EU? Han verkar ju drivas av en inneboende önskan att inte stänga något.

De kommer nog kämpa in i det sista, mer ryggradslösa och fega myndigheter samt regering får man leta efter. Att ljuga och undanhålla viktig samhällsinformation, sysslar diktaturer med, hör inte hemma i ett civiliserat västerländsk land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det finns hemleverans.

Haha och du litar på att personerna som har förberett och kört hem maten inte har viruset?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Nja, det är sådana alarmister och hysteriska kärringar som du som sprider fake news som är farliga för samhället. Det vet du mycket väl.

Jag har spridit noll fake news. Eller, vad har jag spritt för fake news menar du? Nä, just det, nöt.
Nej. Just nu är det oansvariga människor som fortsätter precis som vanligt, utan att tänka extra på hygien, folksamlingar osv som är farliga för samhället. Det är de som ser till att detta sprids, att sjukvården kommer halvt kollapsa och vi tvingas stänga ner typ allt. Om du inte fattat det ännu är du faktiskt helt dum i huvudet. Detta sägs i världens ALLA länder just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Ytterligare en detalj som är högst relevant är att coronaviruset har en mekanism som korrigerar fel i kopieringsprocessen. Detta sänker mutationshastigheten även om inte alla fel upptäcks.

Kanske kan leda till något gott i framtiden,
Citera
2020-03-16, 18:37
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var länge sedan. Det går inte att skicka paket eller ens vanliga brev TILL Kina heller:

https://www.postnord.se/om-oss/sa-paverkas-leveranser-av-coronaviruset

Står ingenting om china där. Så vi får hoppas att paketen kommer.

Och att du får viruset så du slutar sprida skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
För er som vill göra som Danmark och övriga länder som satte in drakoniska åtgärder väldigt tidigt, vad händer sen där? Hur länge kan de hålla landet nedstängt utan att folk börjar bryta det och utan att ekonomin kollapsar?

Tror knappast de kan hålla ut i flera månader. Och även om de skulle göra det, vad händer sen när de öppnar landet igen? Viruset har ju inte försvunnit från jordens yta utan kommer ju garanterat komma tillbaka igen då folk börjar röra på sig.. och vad ska man göra då? Slå igen landet igen?

Att Italien gjorde det i det läget de var i förstår jag, och det kommer Sverige med göra om vi hamnar i samma läge. Eller förhoppningsvis lite tidigare eftersom vi vet om hur det kan gå. Vi har helt rätt strategi, det finns egentligen ingen annan vettig strategi om man inte hoppas på en mirakelkur inom en månads tid. Vilket är tämligen osannolikt

Ännu en som förordar reaktivitet istället för proaktivitet.

Vad gäller flockimmunitet så kommer den att inträda överallt vare sig vi vill det eller ej. Det är inget vi aktivt behöver sträva efter. Genom att stänga ner "allt" kan man åtminstone hoppas på att fördröja processen så att vårdens hårt begränsade resurser gagnar så många insjuknade som möjligt.
Citera
Medlem
Jag vill bara påminna folk om att Sverige är ett väldigt stort Land med få invånare. Vi har inte samma problem som i resten av Europa. Det är endast ett fåtal stora städer i Sverige som vistas på en liten yta.

Att stänga skolor etc. Kommer inte få något genomslag i vårt genomsnittssamhälle på 50 k invånare.

Varje region har mandat att stänga en skola vid behov. Mest troligt är att skolorna i Göteborg och Stockholm kommer att stängas medans en skola i Norrland eller i de småländska skogarna kommer vara öppet så länge inte en smitthärd exploderar i området.

Varje län kommer att agera annorlunda så att deras kurva i antal insjuknande blir hanterbart.

Är absolut ingen expert men har läst på lite de senaste dagarna och ändrat min åsikt ang. Hur man ska hantera detta. Rätt eller fel återstår dock att se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tänker då inte ta ett vaccin som inte genomgått alla faser det skall genomgå under ett par år inne på ett labaratorium innan det testas kliniskt.
Vägrar vara deras försökskanin.

Du har nog missförstått det hela men du är redan försökskanin i Sverige då inga åtgärder för att skydda dig och övriga medborgare har beslutats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in