Citat:
Ursprungligen postat av
Centauri
Och? Ska vi sänka Sveriges ekonomi för att rädda multisjuka 85-åringar? Är du sjuk i huvudet?
Förstår du vad MASSARBETSLÖSHET innebär?
Vi kommer att få se ökat antal självmord, skilsmässor, rån, våldsbrott, mord, depression och många fler hemskheter.
Unga, produktiva människor > multisjuka 85-åringar
... jag flikar in ...
Det är tydligen bara diktaturer som Kina och avancerade folk som Sydkoreaner som klarar av det.
Du känner till att inga fabriker bombats och att fasta värden och immateriella tillgångar består? Riskapitalsiter kan nu göra sig stora pengar på börsen efter enorma fall då småsparare och pensionsfonder darrar. Efter detta så tror jag det blir en enorm uppsving av ekonomin även om en del får det svårt eller går i konkurs. Samma sak i ekonomin, de starkaste överlever. Gjorde du som mig och placerade om i januari?
Det går att pausa ekonomin för att kunna rädda fler människor om man känner att liv är viktigare än pengar. Att regeringen och myndigheter (och EU) är senfärdiga och missade chansen att slippa detta spektakel får du skylla på dom. Nu får vi dras med dessa slappa dårar och ha kaos längre än nödvändigt medans smartare länder kan smyga igång sina samhället och bli långt före i ekonomisk återhämtning. Jag har inga förväntningar att regeringen kommer att låta sjuka och gamla dö och därmed ta självmord på socialdemokratin bara för att "rädda" ekonomin. Sossarna fattar bara långsamt och snart kommer det där varken du eller jag egentligen inte vill ha.