2020-03-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Har du glömt vem som just var där...?

Eller hur? Somalierna borde vara tacksamma. Nu får de flockimmunitet.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Somalia och Tanzania drabbade.

Fyfan.
I 20 afrikanska länder har man konstaterat smitta, läste jag i en TT-AFP-Reuters-artikel i morse...
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag menar att man ju får tänka lite längre. När smittan var ny i Italien tänkte jag direkt på dem sim skulle komma hem därifrån i var orolig för det. Medan andra gladeligen åkte ner och tänkte väl ”jag är svensk och immun mot allt” olika hur man är. Nu har Sverige tagit en linje med gradvis anpassning till viruset och det tycker jag är bra.
Kallar du flockimmunitet för "gradvis" anpassning? Låt mig gissa, du är en inbiten sosse va?
Du har rätt att tycka som du vill, men du står nog ganska ensam och hejar på regeringens flockimmunitet.
Har du ens den blekaste aningen om vad du pratar om? Kan du förklara vad du menar med att "Sverige tagit en linje med gradvis anpassning till viruset"
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
6st övergångar men det är flera sk isvägar som plogas upp vintertid mellan länderna och dess byar, Varje gräns övergång har teknisk bevakning med kamera vid alla gränser idag men sedan har du x antal mil som är OBEVAKAD och det är den som bli svårt att få kontroll på!

Hur trafikerade är dessa gränser då? Gränsen Haparanda-Tornio lär väl vara rätt trafikerad men knappast de andre norrut. Tycker det är en icke-diskussion. Härligt att finnarna visar vart skåpet ska stå. Medan vår regering sitter och kliar sina huvuden.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du behöver inte spekulera.........
Real estimates of mortality following COVID-19 infection
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext

Men du doomsdaysnubben, ALLA fattar att man inte rättvisande kan räkna så under en begynnande/pågående epidemi/pandemi. Du är som en LP som hakat upp sig med dina siffror. Det är illa nog som det är utan att du ska överdriva det hela för icke pålästa.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Nej det var en hemkommande somalier från Kina.

Han blir säkert uppskattad av sin omgivning nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Jag tror inte att vi får några större svårigheter att få Doktor Tengele utlämnad för rättsskipning, vid ett senare skede i den här skräckhistorien.
Nä den jäveln lär få sota förr eller senare om han medvetet låtit en dödlig massepidemi grassera fritt i Sverige
Citera
2020-03-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det tror jag inte på. Källa?
Visst att influensan är med å försämrar en redan dålig hälsa. Men jag tror inte man ska se det på samma sätt som Corona. Så du menar att hela "Coronagrejjen" med alla döda i Kina och Italien skulle vara propaganda då?

Nej var bara en jämförelse mot vad som normalt dör varje år utan att folk rycker på ögonbrynen.

50k är det i USA och tar man det snittet på Sverige blir det runt 1500.

tror det va Tegnell som använde dom siffrorna på dagens presskonferens kommer inte ihåg om det va exakt han..
Citera
Medlem
Covids avatar
Och samtidigt fick cookien Cecilia "instruktioner" i örat. "Nej! Lägg inte ut detta!"

Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Finland räknar med att 30-35% av befolkningen kommer smittas och 10.000 döda sa reportern på SVT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det vi vill se nu är siffrorna i italien. Vi vill se att karantänen/lockdown har effekt. Hittils har siffrorna bara fortsatt öka exponentiellt.
Har någon läst något specifikt om detta Italienska dilemma och när insatserna borde synas i statestiken?
Någonstans man kan följa enbart Lombardiet?
Siffrorna i Italien ökar inte alls exponentiellt, ökar endast något.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Återigen skitsnack! Gränsen mellan Kina, Vietnam och Laos har varit stängd. Likväl smittades folk i Vietnam och Laos. Snacka om att ösa ut sig skitsnack.

Vad är du för troll egentligen. Jag förklarar varför man vill stänga en gräns. Jag säger inte att en stängd gräns förhindrar att smittan sprids i ett land.

Du tror inte folk kan ha varit i kina och rest runt i världen? Inkubationstiden är mellan 2-14 dagar så om nån är i kina och flyger till london och sover hos nån där för att några dagar senare resa till laos kan smitta folk under resan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Har du glömt vem som just var där...?

Jag hoppas fan att Anders inte tog med sig COVID-19 dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in