2020-03-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är det inte bättre att va på den säkra sidan istället än att sitta och chilla medan det brinner?
.

Nej, varje person som undviker att smittas NU kommer att smittas senare i ledet. Den enda gruppen som ska konsekvent isolera sig är riskgruppen. Den övriga gruppen ska absorbera och bli immuna så att det inte finns något av viruset kvar, då alla friska har "ätit upp det"
Citera
2020-03-16, 14:47
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Sverige vill döda mor och farföröldrarna, föräldrarna och sen ta barnen, enda svaret jag kan se i eran hantering av denna hemska samhällsjukdom
Citera
2020-03-16, 14:48
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tegnell gav en ganska vettig förklaring nyss ändå. Att det är bättre barnen är i skolan och smittar varandra där, än att dom är hemma och ute i samhället och smittar äldre personer.

Fair.
Är det inte bättre att de håller sig hemma i stället för att vara i skolan och överföra smitta till varandra för att sen smitta de sina som i sin tur smittar andra?
Och på kvällen och under helger, hur blir det då, kommer de att hålla sig hemma?

Unfair
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hacker försök i USA
U.S. Health Agency Suffers Cyber-Attack During Covid-19 Outbreak
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-16/u-s-health-agency-suffers-cyber-attack-during-covid-9-response?sref=BWbpWjRm
Hackers just attacked a US health agency's computer system in an attempt to slow down its COVID-19 response
https://www.businessinsider.com/coronavirus-covid-19-cyberattack-hhs-health-human-services-hack-attempt-2020-3
Text message rumors of a national #quarantine are FAKE. There is no national lockdown. @CDCgov has and will continue to post the latest guidance on #COVID19. #coronavirus
https://twitter.com/WHNSC/status/1239398218292748292

Möjligtvis relaterat, någon annan som har svårt att nå Folkhälsomyndighetens webbplats, jag söker information om sentinelmätningarna?

Har det publicerats mätresultat idag?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Fast om det nu skulle va så att man sprider tex högre siffror eller vad det nu kan va i panikens veva, hur kan det vara farligare än er som underminerar faran?

Är det inte bättre att va på den säkra sidan istället än att sitta och chilla medan det brinner?

Sen vill jag understryka att det är NI förnekare som ständigt motarbetar folk här i tråden när vi försöker sprida korrekt information om läget. Ni sitter ständigt och drar gamla kommentarer som redan motbevisats gång på gång, tex:

"Coronaviruset är lika ofarlig som förkylning", "det är bara 90åringar som dör" och "vi har bara 1000 smittade i Sverige"...

Allt detta är rena lögner som nu upprepar systematiskt gång på gång för att sluka energi från som som kämpar med att uppdatera samhället om det verkliga läget och vad som kommer att ske.

Detta gör ni medvetet som sagt. Vet inte varför men det är extremt farligt iaf.

De där som finns i tråden och hela tiden skriver inlägg som stödjer regimens handlande, jag undrar om inte många av dem är betalda för att göra just det. Posta inlägg till stöd för regimen.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jeez.. de slängde oss under bussen.
Hur fan kan man köra på flockimmunitet när man inte ens vet om man får immunitet. Är inte det att ta en JÄVLIGT stor risk?
Det ligger ju en 16-årig kille på intensiven som inte hade några underliggande sjukdomar. Hur högt kan man spela med folks liv?

Ja, och i TV står Bagdad Tegnell och ljuger sig blå. Han påstår att de gör ALLT för att reducera/minska smittspridningen samtidigt som han vill se en, i princip, ohjedad spridning ala "herd immunity", eller flockimmuniteten... Då skall minst 60% smittas för att spridningen skall stanna av...
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Aftonbladets rubrik säger allt om varför vi skall strunta i de som dör av COVID-19:

"Ytterligare tre smittade döda – samtliga äldre"

Med andra ord, bry er inte! De skulle ju ändå dö! Osmakligt så att det förslår. Sedan kan man ju undra hur man defilerar äldre. Är det en person efter 50, 55, eller 60 etc?

Hur var det nu med att alla har lika värde i Sverige? Men det kanske inte gäller de äldre. Men om den äldre personen är en Syrisk flykting, har de ett annat lika värde då?
Man spar stora pengar på sikt om de gamla och sjuka dör.
Tänk bara om gruppen för LSS skulle avlida hur mycket enklare de skulle bli för sossarna.
Samma när alla äldre utrotats. Flera tomma bostäder, pensioner som brinner inne och hamnar i stadskassan.
Förhoppningen är nog att dödligheten ska gå ner i åldrarna så att även arbetslösheten minskar.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Nej, varje person som undviker att smittas NU kommer att smittas senare i ledet. Den enda gruppen som ska konsekvent isolera sig är riskgruppen. Den övriga gruppen ska absorbera och bli immuna så att det inte finns något av viruset kvar, alla friska har "ätit upp det"
Finns det garantier på att de blir immuna?
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Nej, varje person som undviker att smittas NU kommer att smittas senare i ledet. Den enda gruppen som ska konsekvent isolera sig är riskgruppen. Den övriga gruppen ska absorbera och bli immuna så att det inte finns något av viruset kvar, alla friska har "ätit upp det"

Vad menar du
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Tycker inte Tegnell ska ha en åsikt om var eleverna är om skolan är stängd. Det ska han skita i. Föräldrarna kan lätt hålla ungarna hemma. Tegnell är bara dryg och tar i frågor som inte hans!

Hörde att en frisk 16åring ligger i respirator, det är katastrof! Statsministern måste stänga allt som går att stänga. Kör över FHM!
tror inte att de svenska ungdomarna kommer hålla sig hemma, då deras föräldrar knappt själva fattat allvaret. Så det är väl bra att skolan tröttar ut de.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Logiken är att i varje inskränkande åtgärd finns det ett uttröttningssyndrom. Folk börjar slarva efter ett tag och tappar disciplinen och smittan sprids ändå. Om åtgärden sätts in för tidigt i smittspridningen så blir den verkningslös när det väl gäller. Därför trappar man stegvis upp åtgärderna i takt med spridningen.

Om man får 40 lax i böter för att stå sig mot karantän som flera europeiska länder har infört då kan du räkna med att ingen kommer slarva.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ja han är psykopat och de får ofta toppjobb dessutom har han hemlig virus medicin åt sig själv tror jag
Kolla hans ögon

Jag har haft chefer som är exakt som Anders Tegnell.
När jag ser samma snack och samma ologik i en situation som bara accelererar mot avgrunden så ser jag vad det handlar om.

Jag har suttit i organisationer som är likadana.

Skulle inte förvåna mig om han sitter på nån jävla medicin.

Dom är helt störda hela bunten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in