2019-12-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Personlighetsstörning är inte liktydigt med psykopat. Det vi i dagligt tal ofta kallar psykopati brukar jämställas med diagnosen antisocial personlighetsstörning. Det finns en mängd olika, och vissa av dem, t ex emotionellt instabil personlighetsstörning, kantas vid hög belastning av vanföreställningar, vilka kan vara ett psykossymtom.
Nej, personlighetsstörning innefattar INTE psykossymtom. Fråga åtminstone en fackman om du nu inte vet. Eller googla vad en personlighetsstörning är och hur det skiljs från psykiska sjukdomar när det kommer till diagnoser.
Senast redigerad av Ajara 2019-12-23 kl. 13:38.
Citera
2019-12-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Du kan vara snällast i världen och ha en personlighetsstörning.

Men hennes väldokumenterade psykiska problem då? Leila K är psykiskt sjuk, det finns alla vittnesmål i världen om det. Det folk i den här tråden tar som tecken på en personlighetsstörning är bara vanliga uttryck för en trulig tonåring. Kom ihåg hur väldigt ung hon har i början av sin karriär, hon var ju bara barnet. Sedan blev hon som bekant en pundare med allt vad det innebär. Alla pundare är väl inte personlighetsstörda?
Senast redigerad av Ajara 2019-12-23 kl. 13:37.
Citera
2020-01-19, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Men hennes väldokumenterade psykiska problem då? Leila K är psykiskt sjuk, det finns alla vittnesmål i världen om det. Det folk i den här tråden tar som tecken på en personlighetsstörning är bara vanliga uttryck för en trulig tonåring. Kom ihåg hur väldigt ung hon har i början av sin karriär, hon var ju bara barnet. Sedan blev hon som bekant en pundare med allt vad det innebär. Alla pundare är väl inte personlighetsstörda?

Leila är nog schizofren. Man hamnar oftast i sånt mellan 20 och 30år. Och droger kan utlösa psykiska diagnoser som kanske annars inte hade dykt upp.

Nej alla pundare är verkligen inte det. Men många pundare får sånt som sagt.
Citera
2020-03-15, 01:55
Medlem
Fru.Cedergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Leila är nog schizofren. Man hamnar oftast i sånt mellan 20 och 30år. Och droger kan utlösa psykiska diagnoser som kanske annars inte hade dykt upp.

Nej alla pundare är verkligen inte det. Men många pundare får sånt som sagt.
Skitsnack att Leila K skulle vara schizofren. Vet du vad schizofreni är? Verkar inte så.
Leila K fyller förresten 49 år i år (född 1971), så din sak om "mellan 20 och 30 år" är heller inte adekvat i fallet Leila K.
Citera
2020-03-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Cedergren
Skitsnack att Leila K skulle vara schizofren. Vet du vad schizofreni är? Verkar inte så.
Leila K fyller förresten 49 år i år (född 1971), så din sak om "mellan 20 och 30 år" är heller inte adekvat i fallet Leila K.

Snälla Frun, vi vet hur gammal kvinnan är. Det den du citerar vill få fram är att schizofreni ofta debuterar antingen kring 20-strecket eller runt 30. Inte att Leila k är mellan 20-30 år.
Citera
2020-03-15, 13:59
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Extremt svårt att säga vad som är vad nu. Vi pratar om en person som knarkat hela sitt vuxna liv.
Hon är extremt våldsam så någon diagnos är det nog. Men vi här kan ju bara gissa.
Och känns som det kvittar, förstörs är den stackars kvinnan
Citera
2020-03-15, 22:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Extremt svårt att säga vad som är vad nu. Vi pratar om en person som knarkat hela sitt vuxna liv.
Hon är extremt våldsam så någon diagnos är det nog. Men vi här kan ju bara gissa.
Exakt! Det går omöjligtvis att säga och utreda vad som är vad idag. Dock hade hon med största sannolikhet haft ett bättre liv idag om hon hade kommit ifrån drogerna för sisådär 30 år sen.

Hon skulle säkert fått inne-diagnosen ADHD om den funnits på den tiden. Men nu har hon pundat sönder skallen totalt, och jag är faktiskt förvånad att människan lever idag. Jag har sett henne ett par ggr i Stockholm, senaste gången några år sen nära Medborgarplatsen, gången innan dess var det runt Sergels torg. Men sista gången jag såg henne var hon riktigt smutsig och heeeeelt väck.
Citera
2020-03-15, 22:13
Medlem
Fru.Cedergrens avatar
Citat:
Hon är extremt våldsam
så någon diagnos är det nog. Men vi här kan ju bara gissa.
Kan du utveckla det där? Mellan vilka år har hon knarkat, och vad för narkotika har det rört sig om?
Extremt våldsam? Ge exempel!

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Exakt! Det går omöjligtvis att säga och utreda vad som är vad idag. Dock hade hon med största sannolikhet haft ett bättre liv idag om hon hade kommit ifrån drogerna för sisådär 30 år sen.

Hon skulle säkert fått inne-diagnosen ADHD om den funnits på den tiden. Men nu har hon pundat sönder skallen totalt, och jag är faktiskt förvånad att människan lever idag. Jag har sett henne ett par ggr i Stockholm, senaste gången några år sen nära Medborgarplatsen, gången innan dess var det runt Sergels torg. Men sista gången jag såg henne var hon riktigt smutsig och heeeeelt väck.
I vilket sammanhang vid Sergels torg? Drogrelaterat?
Citera
2020-03-15, 22:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Kan du utveckla det där? Mellan vilka år har hon knarkat, och vad för narkotika har det rört sig om?

Det vet jag inte, bara kände igen henne, dock betedde hon sig lite udda på Sergel var bra lallig. Hon såg sliten och nergången ut minns jag, men hennes skick var betydligt sämre när jag såg henne runt Medis något eller några år senare och då var hon garanterat tungt påverkad. Minns inte exakt vilket år det var.
Citera
2020-03-15, 22:40
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Precis. I dagsläget så är Leila totalt bränd i skallen av allt knark hon konsumerat genom åren att det i princip är omöjligt att ge henne en diagnos. Droger av den sorten hon brukar kan dessutom ge symptom som liknar flera olika sjukdomar - jag skulle gissa att hon skulle behöva vara ren i åtminstone ett år innan man skulle börja kunna utreda eventuell psykisk sjukdomsbild och inte ens då kan man väl avgöra vad som legat i grunden och vad som är en direkt effekt av att hon knarkat i trettio år.
Citera
2020-03-16, 13:18
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:

Alla som jobbat i någon affär runt city/sergelstorg känner till henne och har råkat ut för henne.

Jag har lite svårt att först hur du kan ha missat att hon är grav missbrukare och HIV positiv. Hon har knarkat från Rob n Raz dagarna, med några rena perioder då hon suttit inne. Hennes domar och fupar är intressanta. Hon har en historia av att bära kniv. Och har misshandlat, hatt och stulit.
Jag vet inte vad hon gått på för droger. Hon spottar och bits gärna.

Hon bodde en tid på ett hem för missbrukare upp mot observatorielunden. Shock som låg där då hade nästan dagliga besök av henne då hon snattade.
Hon är portad från i stort sett alla affärer vid plattan.
De flesta som jobbar där plus alla väktare och poliser känner till henne.

Och nej, jag känner inte till hennes drug of choice, jag brukar inte hänga med henne.

Du kanske ska börja läsa den här tråden istället för att ifrågasätta fakta.
Citera
2020-03-16, 13:39
Medlem
Autumnals avatar
Citat:
Alla som jobbat i någon affär runt city/sergelstorg känner till henne och har råkat ut för henne.

Jag har lite svårt att först hur du kan ha missat att hon är grav missbrukare och HIV positiv. Hon har knarkat från Rob n Raz dagarna, med några rena perioder då hon suttit inne. Hennes domar och fupar är intressanta. Hon har en historia av att bära kniv. Och har misshandlat, hatt och stulit.
Jag vet inte vad hon gått på för droger. Hon spottar och bits gärna.

Hon bodde en tid på ett hem för missbrukare upp mot observatorielunden. Shock som låg där då hade nästan dagliga besök av henne då hon snattade.
Hon är portad från i stort sett alla affärer vid plattan.
De flesta som jobbar där plus alla väktare och poliser känner till henne.

Och nej, jag känner inte till hennes drug of choice, jag brukar inte hänga med henne.

Du kanske ska börja läsa den här tråden istället för att ifrågasätta fakta.

Har hon verkligen HIV? Måste ha blivit från att ha delat på sprutor? Har sett henne ibland, några gånger här i Södertälje. Vissa gånger har hon ju i alla fall sett lite fräsch ut men andra... nej, fy. Önskar att hon kunde komma ur missbruket och få ett bättre liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in