Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Men snälla nån, det måste ju var och en bedöma vad som är desinformation.
Jag vet att vi har olika åsikter om det, vi har inte varit överens om någonting alls faktiskt, men jag tyckte du var rolig och trevlig ändå.
Du var så glad och uppåt, och bjöd på en massa skratt mitt i allt elände.
Jag blir bekymrad när du låter sådär?
Var och en får tycka och tänka fritt men vad har mest trovärdighet? En studie publicerad i en ansedd vetenskaplig tidsskrift, gjord av utbildade forskare, eller lösa rykten på twitter som sprids av folk som sett någon som hört något av en som har en kompis som faktiskt sett att miljoner dör i drivor någonstans?
Jag är fortfarande optimistisk vad gäller corona i Sverige. Historiskt sett har vi klarat oss från det värsta tänkbara under liknande förhållanden. Vi har 6 dödsfall och över 1000 smittade. Men jag är inte korkad. Jag inser ju självklart att Sverige tillsammans med resten av världen står inför det absolut största hotet mot folkhälsan på 100 år. Även om antalet döda här förhoppningsvis och troligtvis blir betydligt lägre än i exempelvis Italien så kommer vår sjukvård att belastas mycket hårt. Situationen är ILLA SOM DEN ÄR, och behöver inte förstoras upp och virusets faror ej bör ej överdrivas. Allt har precis börjat och det finns inte ens toalettpapper att köpa längre. Man får nöja sig med ett paket blöjor. Hur tror du det kommer att bli om vi fortsätter att skrämma upp varandra? Vi behöver hålla huvudet kallt nu och faktagranska all information noggrant, samt så bör vi vara kritiska mot allt vi hör från tvivelaktiga källor just nu.