2020-03-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nej, det finns flera verifierade läkare i allt som berättats inifrån Italien.
Finns ingen ide att prata med de som förnekar coronaviruset, man får hoppas att de får viruset själva eller deras anhöriga så kanske de fattar allvaret.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Idiot! Vi ligger på plats 13 om man ser på antalet officiellt smittade per miljoner invånare.

Island är värst, sedan kommer Italien,Schweiz och Norge. Även danskarna ligger mycket sämre till än oss I USA testar msn minimalt. När man kommer igång med sina tester så komner det att explodera där.

Iof så ligger det verkliga sntalet smittade högre än 10 gånger den officiella siffran i alla länder, men vissa länder ligger ännu högre. En möjlig indikation på vilka länder det rör sig om är när t.o.m höga politiker och tjänstemän lyckas bli smittade, som i Iran, USA, Brasilien och Norge.

Vi har slutat testa corona smittade, så att idioter som dig tror att regeringen gör ett ypperligt jobb. Jag antar att dom lyckades.
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
3 nya döda, 6 totalt!

Går ju saktare än jag trodde det skulle. Vi kanske kan stävja skiten ändå, men antaligen inte med tanke på att livet är precis som vanligt i storstäderna

3 gamlingar med underliggande sjukdom.

Jättefarligt det här...
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Viruset corona kan överleva upp till 5 dagar på så kallade döda värdorganismer.
På en mobil, läste jag igår när jag kollade på virusets överlevnad kunde det överleva 9 dagar.
Beror också på hur mycket virus det finns på det döda tinget. Ju fler ju längre överlevnad.
Det är därför man skall sprita händer ofta.
Nu jämför vi lik och elektronik.
That’s odd.

Källa på det? Iofs så tror jag dig men jag förstår inte varför ett företag skrev att det inte överlever mer än två dagar på objekt. Kanske för att de vill att man ska fortsätta beställa paket.
Citera
2020-03-16, 12:04
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
3 nya döda, 6 totalt!

Går ju saktare än jag trodde det skulle. Vi kanske kan stävja skiten ändå, men antaligen inte med tanke på att livet är precis som vanligt i storstäderna

Oj då. Vi är en exakt kopia av Italien just nu.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Den forskning som gjorts visar på att viruset inte är smittsamt innan symptom såvida du inte bär på en annan smittsam sjukdom. Har du viruset samt en vanlig förkylning kan viruset ev smitta.

Jaså?

”I Singapore-klustret verkade mellan 45% och 84% av infektioner komma från personer som inkuberade viruset. I Kina varierade siffrorna från 65% till så mycket som 87%.”

https://www.theguardian.com/science/2020/mar/12/coronavirus-most-infections-spread-by-people-yet-to-show-symptoms-scientists
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Så om man nu absolut måste ta sig till sjukhus i veckan... hur fan ska man bete sig? Ska in och ta lite blodprover och har valt att göra det på separat provtagningscentral på stort sjukhus hellre än en vårdcentral där alla hostiga snoriga as sitter och väntar

Hiss eller trappor? Ska man ringa i förväg och kolla läget?

Har du bokad tid gå dit så sent som möjligt så du slipper sitta i väntrummet längre tid.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Jättefarligt det här...
OK. Gamlingar är ju inget värda ändå. Eller hur?
Citera
2020-03-16, 12:05
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Jättefarligt det här...

Det blir många gånger farligare när vårdplatserna tar slut. Hoppas du ryker med - då lär du dig nog en läxa.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Någon som vet hur många som vårdas på sjukhus pga Corona i Sverige just nu? Hur många som intensivvårdsbehandlas?

Det kommer inte släppas några siffror på det är jag rädd. Patientsekretess och censur.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2

Forskare över hela världen fruktar därför att viruset ska mutera igen, och att mutationerna stärker egenskaper som smittsamhet och dödlighet. Det är nämligen då coronaviruset kan bli farligt på riktigt.

I ärlighetens namn skall nog också sägas, att en mutation kan även göra viruset mindre farligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Nu eskalerar det.

Källa: Expressens liverapportering
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/usa-stall-in-evenemang-med-fler-an-50-personer-/

Och för unga friska verkar döden inträffa mellan 2-8 veckor, enligt officiella siffror.
Att gamla med underliggande sjukdomar dör först är väl inte konstigt alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in