2020-03-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Nyligen på "malou efter tio" kom det fram att Sverige högst kan få fram 540 intensivvårdsplatser varav 90st i Stockholm)

Även den mest korkade lär inse att detta INTE kär räcka till och att vissa icke önskvärda människor kommer sorteras bort för att dö.

Nu antar jag att folk inser att vi lagt pengarna på att ta hit bidragstagare från andra länder istället för att satsa på inhemsk infrastruktur..

Borde vi priotera bort miljöpartister och batikhäxor i vården ?

Många inom vården sympatiserar med SD efter alla nedskärningar som gjorts av andra partier..På frugans arbetsplats så är de flesta SD aktiva och väljare..(senast gick de i grupp och röstade)

Kommer folkets vrede att jämna ut och häämnas på de som röstat hit eländet ?

Nu är det ju överläkarna som tar prioriteringsbesluten över sängplatserna och min gissning är att få av dessa läkare är MP vänliga vore det SR/SVT som prioriterade vilka som skulle få dessa sängplatser så skulle väget vara ett annat..
Chefsläkaren i Agenda förklarade igår att Stockholm inom kort kommer utöka IVA-platserna med 50%. Och därefter ännu mer, oklart hur mycket.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag vet inte hur vi kan sätta diabetiker som arbetar i karantän?
Tegnell vill inte stänga ner samhället = ekonomin för att rädda liv, är min tolkning.

Diabetiker mår metydligt sämre av att inte få röra på sig.. Mitt blodsocker skjuter i höjden om jag inte rör på mig och då måste man ta än mer insulin..Så det är nog bättre att de med diabetes rör på sig som vanligt eller mer..
Citera
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Anders Tegnell hyllar brittiska planen för flockimmunitet: ”Dit vi behöver komma”
Vi kommer nog inte att få kontroll på det på något annat sätt, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.
Det hade Tegnell dock redan bestämt på förhand. Han är dogmatiker och anser att flockimmunitet är det enda som kan stoppa en pandemi. Han har inte ens försökt att stoppa och få kontroll på smittan därför det fanns inte något vaccin (flockimmunitet). Avgå Tegnell.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittiska-planen-for-flockimmunitet-dit-vi-beh

Detta är uppenbarligen Tegnells avsikt. Statsministern borde förmedla budskapet på en presskonferens. Hela Sveriges befolkning ska bli sjuka. Riskgrupperna offras, for the greater good.
Citera
2020-03-16, 10:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du säger som vanligt ingenting och tramsar på med oväsentligheter och försök till förolämpningar.

Återigen, det är bara svepande formuleringar att tala om yngre som dör »utan underliggande sjukdomar«. Du har inte en förbannade aning om det.
Jag hänvisade precis till en artikel som beskriver två sådana fall.
En dog och en överlevde, båda unga starka och friska. Den som dog gjorde det trots intubering.
Försök läs på före att du använder dina Aftonbladetkunskaper som källa.
De som löper absolut störst risk är äldre, sjuka, överviktiga men så behöver inte vara fallet.
I Sverige har en 48 årig vältränad och i övrigt frisk läkare insjuknat och ligger(låg) i respirator.
Resten av hans familj fick inga stora symptom.

Se där lite fakta din obildade nolla.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Svenskar kommer inte få röra sig nånstans i världen närmaste åren pga ”flockimmunitet”

Haha nej, britter och svenskar kommer att ses som smuts som ingen vill släppa in.
Citera
Medlem
https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell

https://www.skrivunder.com/upprop_stang_skolorna_stoppa_coronaviruset?a=12638 8

https://www.skrivunder.com/oka_testning_mot_covid-19_samt_borja_folj_rekommendationerna_fran_who_sam t_ecdc_vid_lokal_smittsprid ning_av_covid-19?a=126400

Att skriva under på om man vill. Tegnell är ju farlig. Han dödar oss med flit. Han säger nu att det bara är att släppa lös coronasmittan. Det han då har velat hela tiden men ljugit för oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Om vi sprider smittan till de som är yngre och friska, och lägger en brandvägg runt riskgrupperna. På så sätt så kan vi acceptera en något högre smittspridning, utan att belasta sjukvården lika högt.

Exakt, men domedagsprofeterna saknar logik. De tror att alternativet att stoppa hela samhället och hålla alla inne är bättre. En kraschad ekonomi är flera vändor värre än detta virus. Unga friska har inget att frukta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Alla ni som tror att man blir immun, titta här:

Man blir alltså inte immun!

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/27/japanese-woman-tests-positive-for-coronavirus-for-second-time

De flesta blir immuna, andra inte.
Citera
Bannlyst
Ladorna verkar vara obegränsade med pengar nu.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Varför skickar du en länk om influensa? Corona-viruset är inte ens samma typ av virus. Herregud!
OJ flåt jag var för snabb och blandade ihop flikarna. sorry
Nu har jag raderat det.
Senast redigerad av petnomi 2020-03-16 kl. 10:32.
Citera
2020-03-16, 10:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Deras arbete med husbygget var också väldokumenterat..

Jag vågar inte litar på dessa fladdemössätande löghalsar.. De kan mycket väl ändrat i dokumentationen precis som de ville att läkarna skulle hålla det hemligt vad de visste. Och labben skulle förstöra testresultaten.
Att bekämpa virus har de dock erfarenhet av.
Citera
2020-03-16, 10:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Eftersom regeringen och smittskyddsstyrelsen bestämt sig för att att viruset sakta, men säkert skall smitta ner så många som möjligt i landet, sk. "herd immunity", eller flockimmunitet, så undrar jag vilken siffra de satt på svenskens hufvud? Dvs. hur många räknar man skall dö och hur många är en "acceptabel" summa för de styrande? Minst 60% måste smittas för att viruset skall immuniseras.

Sjukt att de vågar spela med våra liv på detta sätt - vad med om viruset muterar och ALLA smittade dör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in