2020-03-16, 09:37
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Exakt, vad är det folk inte begriper? råbarkade sossar kanske?
Samma personer som tycker det är orättvist att inte alla kan jobba hemma. Därför tycker dem att alla måste gå till sin arbetsplats för att det skall bli rättvist. Suck.
Citera
2020-03-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Sjukhusen? Maskerna hade gjort mer nytta om man delade ut dem gratis till allmänheten.

På vilket sätt hjälper dessa masker dig eller någon annan?
Citera
2020-03-16, 09:38
Medlem
Hur blir det med varuleveransema till matvaruaffärerena i verkligheten?
Försökte beställa mat (vågar ej gå till butik längre), inga leveranstider förrän om en vecka, det mesta av frukt och grönt fanns ej längre, likaså var många av torrvarorna helt slut. Om det inte ens finns apelsiner, potatis, grönsaker eller mjöl att köpa hur blir det då om några veckor när kaoset är över oss? Kommer jag ens att få mina varor som jag redan har betalat för?
Detta är väldigt oroande och jag fruktar att detta är bara början till en matkris av oanade mått som kommer att drabba oss (och resten av världen).
Jag oroar mig också om elektriciteten skulle försvinna, vattnet likaså för att inte tala om att folk på kärnkraftverken redan nu har insjuknat i corona och gått i stabsläge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
På vilket sätt hjälper dessa masker dig eller någon annan?

Det miniminerar smittspridning.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du blir immun mot virustypen du haft, dock kommer rapporter att Corona muterar till nya varianter, av dessa kan du bli sjuk igen.
Det enda som ger flockimmunitet är vaccin. Det kommer förhoppningsvis nästa år.

Det jag underströk är tendensen som vissa har att försöka antyda att den som fått covid-19 kan få det igen direkt efter tillfrisknandet.
Citera
2020-03-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidRedoB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4q8Q7V/expert-om-hemmatesterna-gar-inte-att-lita-pa
Karin Tegnell Det är alltså en hel klan av tegnellare som systematiskt avfärdar allt som meningslöst och propagerar för att alla skall sitta passiva och invänta kollapsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ska väl sägas att vaccinet bara verkar mot invasiva infektioner av vissa stammar av pneumokocker (lunginflammation kan även orsakas av stammar som inte täcks samt av en rad andra andra typer av bakterier).

Så man kan inte tala om det som ett "vaccin mot bakteriell lunginflammation" generellt.

Sannolikt är skyddet av mindre värde i en situation där man är svårt sjuk i COVID-19. Då är man mer mottaglig för bakteriella infektioner så frågan är om vaccinet då är nog, sedan är det så att pneumokocker är en bakterie som förekommer ute i samhället - smittas du inom vården så är det ofta andra patogener det handlar om.

Du. Polysackaridvaccin skyddar till 60-70 procent mot invasiv sjukdom. Influensa vaccin är ju inte helt 100% garanti att man inte insjuknar - ändå är den att rekommendera.

Alla barn och alla äldre (förra 1954 och tidigare) får dessa vacciner gratis. Info finns på 9 språk.

Men alla vaccinerar sig inte ändå. Trots att även där kan vi aha vaccin bygga upp flockimmunitet som skyddar även dem som inte KAN vaccinera sig.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Exakt, vad är det folk inte begriper? råbarkade sossar kanske?

Tegnell förstår inte engelska forskningstermer.

Det skrevs likadant i en debattartikel från en mängd forskare i Sverige. Tegnell var besatt av ”tajming” men har missade att ”tajming” i Kinas studie handlar om att sätta in det så fort man bara kan.

Det säger väl sig själv att helt klyva kedjan när vi har 1000 fall ger oss ett bättre utgångsläge än när det finns 10.000 fall.

Tegnell är så jävla dum i huvudet. I ena stunden vet vi ”för lite om viruset för att säga något” och i andra stunden så är han helt övertygad om att man inte smittar utan symptom trots forskning säger motsatsen.

I efterhand är han självkritisk till att man inte satte resenärer i karantän men använder inte den nyvunna kunskapen till att ta extra höjd i nuvarande åtgärder utan fortsätter köra minimum.

Han är sjuk, på riktigt.
Citera
2020-03-16, 09:40
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Fixa fram lag på att alla måste bära munskydd utanför hemmet och inga handskakningar med det motsatta könet, likt de muslimer ni svennejönsar klagade på tidigare.
haha är du seriös? vad är det för fel på Sverige? passar det inte så är du fri att flytta härifrån, jag betalar gärna en enkelresa åt dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du lagt ned noll tid på att läsa om viruset! Ingen påvisad immunitet finns!

Det finns ingen påvisad immunitet mot årets influensa heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Hur blir det med varuleveransema till matvaruaffärerena i verkligheten?
Försökte beställa mat (vågar ej gå till butik längre), inga leveranstider förrän om en vecka, det mesta av frukt och grönt fanns ej längre, likaså var många av torrvarorna helt slut. Om det inte ens finns apelsiner, potatis, grönsaker eller mjöl att köpa hur blir det då om några veckor när kaoset är över oss? Kommer jag ens att få mina varor som jag redan har betalat för?
Detta är väldigt oroande och jag fruktar att detta är bara början till en matkris av oanade mått som kommer att drabba oss (och resten av världen).
Jag oroar mig också om elektriciteten skulle försvinna, vattnet likaså för att inte tala om att folk på kärnkraftverken redan nu har insjuknat i corona och gått i stabsläge.
Jag tror att samhället kommer ändå fungera. Det är inte många som blir sjuka samtidigt.
De som blir sjuka kan åtegä till jobbet sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tillåt mig tvivla

Du menar att de ljuger för folket, sitter och ljuger i EU möten inför alla andra nationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in