2020-03-16, 09:24
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
"Hospitalised", inte "infected". Den nivån är upp till 52 miljoner. Själv chansar jag på att länder som exempelvis Norge och Danmark kan uppvisa positiva resultat om några veckor och samtliga EU-länder kommer då ta efter de mest lyckade.

Missade den ”lilla detaljen”.

Vi kan hoppas att vi kan se en del positiv resultat i Europa om ett par veckor. Även om jag själv har svårt att se det i dagsläget. Och fram tills dess kommer vi se en fortsatt nedåtgående spiral. Även om nu regeringen belånar 300 miljarder för att dämpa den ekonomiska depressionen som vi nu går in i.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Statens främsta intresse är att skatteinbetalningarna ska fortgå, detta är inte nödvändigtvis medborgarnas främsta intresse. För många går hälsan före pengar. Eftersom regeringen inte representerar folkets intresse så måste allt de säger tas med en nypa salt. Vissa uppmaningar från deras sida går emot folkets intressen.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Jo, jag har postat den där under gårdagen.
Tyckte det var ganska intressant eftersom att Storbritannien har världens bästa epidemiologer och Sverige är ett av få länder som följer UK’s rekommendationer.

7,9 miljoner kommer att smittas i bara UK. Smittan kan hålla på till sommaren 2021.

Jag är medveten om att The guardian är som UK Aftonbladet men det ska ändå bli intressant o följa.
Bäst i teorin finns antagligen i USA. därför att man har en lång tradition att knyta till sig dessa 8därav alla nobelpris till utländska forskare boende i USA).

Däremot har sydkorea riktiga erfarenheter av smittspridning då man hade ett utbrott av MERS 2015. Dessa erfarenheter skall man nog inte underskatta och går direkt att utläsa av deras statistik. Även kina och italien får anses vara experter på vissa sidor av smittspridningen.

Hur fel det kan gå med teoretiska kunskaper kan man utläsa av dR Tengile som tar politiska hänsyn i sitt arbete med att hindra smittan. Om något är "orättvist" skall han bara skita i. Hans jobb är att förhindra smittspridning. Politiker (valda av folket) skall stå för dom politiska avvägningarna.
Förstår man inte detta och har förtroende för idioten så säger det mer om en själv.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur länge tycker du att ett land ska vara i karantän? Och när man öppnar, för jag antar att man till slut måste det, vad händer då?
När smittan får svårt att hitta värdar så går spridningen ned. Det kommer ett vaccin vad det lider, då kan man massvaccinera och på så vis få stopp på smittan.
Citera
2020-03-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Synd bara att smitta även kan ske asymtomatiskt...

Ja men då får det vara så. Har du ett bättre förslag?
Vi kan inte stänga gränser och sätta folk i karantän redan nu. Ingen pallar sitta inlåst i flera månader. Karantänen måste tajmas helt rätt för att få effekt.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Varför inte alla, så småningom.

Vad menar du?
Det bästa i alla världar är väl att så få blir smittade som möjligt
Citera
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Hur länge tycker du att ett land ska vara i karantän? Och när man öppnar, för jag antar att man till slut måste det, vad händer då?
Vi får ju kolla hur det blir för Kina nu.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Testas pga oro och bidra till smittspridning?

Känner sig krasslig? STANNA HEMMA.

Hur jävla svårt skall det vara.

Den som är smittad utan att uppvisa symptom för smittan vidare pga att dom är syptomsfria.
OM man testar bredare kommer fler fall att upptäckas vilket bidrar till att man hindrar smittan från att breda ut sig.

Känner man sig krasslig ska självklart stanna hemma vilket jag förövrigt gör från och med i fredags.
Citera
2020-03-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jag vet inte, har inte sett någon sån statistik. Vet du? Känns som att många "vårdades" på sjukhus tidigt mest för att isoleras och hållas koll på, vet inte hur många som faktiskt krävde vård p.g.a. sitt faktiska tillstånd.
Ingen aning men om en stor del krävt vård av olika slag och några dött antar jag att det läckt ut även om vi förstås vet att man gör allt för att mörka verkligheten för oss.
Citera
2020-03-16, 09:26
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

I och med att ingen påvisad immunitet finns så har man inget val
än att stänga allt och ordna enorm testkapacitet.
Nu kommer det gå runt och runt..........

Nu förlorar vi allt...
Citera
2020-03-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
När smittan får svårt att hitta värdar så går spridningen ned. Det kommer ett vaccin vad det lider, då kan man massvaccinera och på så vis få stopp på smittan.
Så några år då. Låter bra, tror inte så många kommer att sakna t.ex. Israel, möjligen melodifestivalen.
Citera
2020-03-16, 09:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ge en logisk förklaring till varför karantän ej fungerar. Säker på att andra vill höra ochså.....

Det har förklarats till leda i den här tråden och annorstädes, kan det vara så att du är fartblind?

På dagisnivå.

Om en myrstack är jordklotet, vissa myror i stacken är smittade, vi vet inte vilka, bygg en mur rakt igenom myrstacken, nu har vi smittade på båda sidor om muren, vad uppnådde vi med muren?

Att isolera konstaterat smittade, individer med symptom och sjuka, är mer effektivt i den fas vi nu befinner oss i, och så sker också. Är du sjuk, har symptom eller är smittad går du inte till jobb eller skola, håll dig hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in