2020-03-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
I Kina behövde 10% antibiotika pga sekundär bakterieinfektion i lungorna tror jag.
Ja, man kan även få bakterieinducerad lunginflammation samtidigt under Covid-19. Däremot är Covid-19 virologisk. Men ja, det är ju värre att drabbas av två angreppspunker samtidigt.
Citera
2020-03-16, 08:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Han gav ett svagt intryck, sluddrade i tal och verkade allmänt trög.

Satt rätt ut och erkände att vi i Sverige strävar efter flockimmunitet utan att kunna förklara vilka dessa konsekvenser kan bli samt att han inte kunde förklara om det går att utveckla immunitet mot Corona, är det ens någon som vet om det är möjligt? Fruktansvärt intryck faktiskt. TV4: I Sydkorea testar man ju 20.000 dagligen. Johan - "Ja det är en strategi som funkat där", TV4: "Ja men ska inte Sverige då göra likadant". Johan: "Jo men det finns ju andra bra strategier också"...Utan att säga vilka strategier dessa är? Kanske att låta hela Sveriges befolkning smittas och utveckla en immunitet mot viruset som man kanske inte ens kan utveckla immunitet mot? Nä han gav som sagt ett värdelöst intryck.

Hur kan han hålla på med sina egna hemkokta strategier utan att de granskas öppet och valideras av WHO till exempel?
Citera
2020-03-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Enligt SOS 112 Sverige SKA man stanna hemma från jobb, skola, förskola m.m. även om man har LINDRIGA förkylningssymtom!

Men detta FÖLJS inte alls! Varför respekterar inte människor det?

För att gemene man är korkad. Simple as that.
Citera
2020-03-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
men vanligt är att följdsjukdomen är bakteriell lunginflammation. Därför ges antibiotika till covid -19 patienter när de är svårt sjuka. Även c-vitamin intravenöst kan man använda då det minskar risken för sepsis.
Jag vet, men personen jag svarade trodde att antibiotika hjälper mot virusversionen. Läs vad jag svarar på också.
Citera
2020-03-16, 08:14
Medlem
Citat:
Hur kan han hålla på med sina egna hemkokta strategier utan att de granskas öppet och valideras av WHO till exempel?

Han är utsedd och är ytterst ansvarig för sveriges strategi. WHO ger endast rekommendationer. Ännu har dom inte lov att utföra tvingande åtgärder. Efter detta så kommer väl många idioter förespåka det dock.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Enligt SOS 112 Sverige SKA man stanna hemma från jobb, skola, förskola m.m. även om man har LINDRIGA förkylningssymtom!

Men detta FÖLJS inte alls! Varför respekterar inte människor det?

För att det saknas konkreta och tydliga direktiv från chefer. Fotfolket får dåligt samvete om de inte går till jobbet.
Senast redigerad av AldoRaine 2020-03-16 kl. 08:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Smittspridningen har kommit för lång nu går den inte att stoppa. Det skulle man tänkt på när vi bara hade ett all och då FHM knappt trodde det skulle bli mer än någon enstaka till.

Skidåkarna från Italien kom nog som en överraskning för många en ren kalldusch.
Ja precis. Italienarna, till exempelm, började testa alldeles för sent. sren gick det som det gick.

Dessutom kan andra faktorer spela in. Möjligen kunde FHM ha gjort mer tidigare men jag tror att vi hade haft smittan i landet ändå.

Jag är INTE något fan av Tegnell, f. ö.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Han är utsedd och är ytterst ansvarig för sveriges strategi. WHO ger endast rekommendationer. Ännu har dom inte lov att utföra tvingande åtgärder. Efter detta så kommer väl många idioter förespåka det dock.

Så Tegnell är som Kim ungefär? Fria händer att göra vad han vill utan att någon kan kritisera?
Citera
2020-03-16, 08:15
Medlem
Lite goda nyheter mår alla bra av, speciellt sådana när samhället går ihop och hjälper sjukvården.

"Italian hospital saves Covid-19 patients lives by 3D printing valves for reanimation devices"

https://twitter.com/michalnaka/status/1239316241984049152?s=19
Citera
2020-03-16, 08:15
Medlem
Citat:
Så Tegnell är som Kim ungefär? Fria händer att göra vad han vill utan att någon kan kritisera?

Ja, typ. Det är väl bara sittande regering som kan byta ut honom, är lite osäker där faktiskt.
Citera
2020-03-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men det där störtar ju vården men det hindrar inte smittan.

Kom med något bättre som hindrar spridningen.

Det finns inget egenvärde med att stödja vården, då?

Varför går man f.ö. omkring och besprutar utomhusmiljöer i andra länder? I ett försök att minska smittspridningen, trodde åtminstone jag i min enfald.

Kan man städa/sanera kollektivtrafiken oftare?

Tycker det vore konstigt om militären inte kunde utnyttjas på något sätt. Kanske för att skydda vårdpersonalen fysiskt?

Time will tell.
Citera
2020-03-16, 08:16
Medlem
Lol, HBTQ-certifierade Göteborgsposten försöker hålla liv i den övre heliga humanistiska stormakts ideologin tappert, trots Corona i dessa tider!

https://www.gp.se/sport/handboll/rasismskandal-i-handbollsligan-l%C3%B6vgren-uppr%C3%B6rd-g%C3%A5r-%C3%B6ver-alla-gr%C3%A4nser-1.2545 7648

Vem bryr sig om "Svarte fan" I Corona tider, mer än att jag undviker alla Svarta fan på milsavstånd för att de har lägre IQ och empati samt är mycket smutsiga. Vi som kommer överleva Corona bäst, är vi som har förberett oss mot det mångkulturella helvetet, jag välkomnar Katastrofernas Konvergens i dessa krigstider. Coofa är en dygd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in