2020-03-16, 04:22
Medlem
Hej. Jag har en sak som jag behöver väldigt mycket hjälp med.

Det e så att jag varje månad har haft ägglossning runt 18e-25e varje månad
Och har hyffsad regelbunden mens

Min senaste mens började den 6 februari, och min mens är nu alltså 9 dagar sen enligt min kalender
Den var beräknad att komma den 7e mars.
Jag var tyvärr med en person på den dagen min beräknade mens var, alltså den 7e.
Nu kommer inte min mens och jag kanske e gravid.
Då MÅSTE jag väl vara gravid med den personen som jag hade sex med under denna månaden. Det e väl omöjligt att jag kan va gravid med den senaste?
Eller kan min ägglossning ha skjutits fram om min mens skulle vara sen??

TACK FÖR SVAR, är väldigt orolig
Obs, kan dessutom säga att det senaste varade ca 1 min och fick ingen utlösning i mig
Senast redigerad av Me-linda 2020-03-16 kl. 04:29.
Citera
2020-03-16, 04:41
Medlem
Om du är gravid trots att ingen fått utlösning i dig så är det nog att betrakta som ett mirakel.
Citera
2020-03-16, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Om du är gravid trots att ingen fått utlösning i dig så är det nog att betrakta som ett mirakel.

Ja haha verkligen, men det finns ju en liiten chans ändå. Och jag behöver vara 100% säker. Så skulle uppskatta hjälp av någon som vet helt säkert hur det funkar med ägglossning osv
Citera
2020-03-16, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me-linda
Hej. Jag har en sak som jag behöver väldigt mycket hjälp med.

Det e så att jag varje månad har haft ägglossning runt 18e-25e varje månad
Och har hyffsad regelbunden mens

Min senaste mens började den 6 februari, och min mens är nu alltså 9 dagar sen enligt min kalender
Den var beräknad att komma den 7e mars.
Jag var tyvärr med en person på den dagen min beräknade mens var, alltså den 7e.
Nu kommer inte min mens och jag kanske e gravid.
Då MÅSTE jag väl vara gravid med den personen som jag hade sex med under denna månaden. Det e väl omöjligt att jag kan va gravid med den senaste?
Eller kan min ägglossning ha skjutits fram om min mens skulle vara sen??

TACK FÖR SVAR, är väldigt orolig
Obs, kan dessutom säga att det senaste varade ca 1 min och fick ingen utlösning i mig

1. Skaffa graviditetstest (Så behöver du inte jiddra om datum)https://se.clearblue.com/graviditetstest/tidigt-graviditetstest

2. Försatsen hos killen kan innehålla spermier... Plötsligt händer det även på en triss-lott

3. Vadå tyvärr... Att knulla innebär ansvar och man får ta konsekvenserna av sina val... Detta kan du lära dig redan nu... i övrigt är livet så... Du gör val och får ta konsekvenserna....
Citera
2020-03-16, 06:13
Medlem
PsykOlogiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Såklart kan man bli gravid ändå, inte så ovanligt alls
Senast redigerad av PsykOlogiskt 2020-03-16 kl. 06:16.
Citera
2020-03-16, 06:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykOlogiskt
Såklart kan man bli gravid ändå, inte så ovanligt alls

Vad? Det hände jungfru Maria. Det är enda gången det hänt. Så inte så vanligt. Om det är så att TS är gravid måste det ha kommit. Sedan om så och man inte vill ha barn finns det alternativ. Ett piller borde väl räcka.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-03-16 kl. 06:28.
Citera
2020-03-16, 06:28
Medlem
PsykOlogiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad? Det hände jungfru Maria. Det är enda gången det hänt.
Lol. Nej, läs på. Det kan hända ändå, det räcker ju med en spermie ...
Citera
2020-03-16, 06:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykOlogiskt
Lol. Nej, läs på. Det kan hända ändå, det räcker ju med en spermie ...

Jo men det är att komma. Klassikern att dra ut den innan du kommer. Den funkar ju inte så bra.
Citera
2020-03-16, 06:35
Medlem
PsykOlogiskts avatar
Citat:
Jo men det är att komma. Klassikern att dra ut den innan du kommer. Den funkar ju inte så bra.
Precis, du fick ju fram min poäng. 1 minut som TS skrev är ändå ganska länge.
Citera
2020-03-16, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
1. Skaffa graviditetstest (Så behöver du inte jiddra om datum)https://se.clearblue.com/graviditetstest/tidigt-graviditetstest

2. Försatsen hos killen kan innehålla spermier... Plötsligt händer det även på en triss-lott

3. Vadå tyvärr... Att knulla innebär ansvar och man får ta konsekvenserna av sina val... Detta kan du lära dig redan nu... i övrigt är livet så... Du gör val och får ta konsekvenserna....
Okej det var ett jättebra tips, tack
Citera
2020-03-16, 07:29
Medlem
Men du blir inte gravid dagen innan mensen.
Du blir gravid när du har ägglossning, typ mittemellan de båda mensperioderna....
Gör ett gravtest för att få svaret. Den är det nog så att den du hade sex med typ ca 2 veckor efter sista mens.

Har ingen koll på hur det funkar?
Citera
2020-03-16, 08:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Vad? Det hände jungfru Maria. Det är enda gången det hänt. Så inte så vanligt. Om det är så att TS är gravid måste det ha kommit. Sedan om så och man inte vill ha barn finns det alternativ. Ett piller borde väl räcka.

Snacka om att ha missuppfattat Bibeln. Om du tror att pappa gud var nere och pippade Maria, drog ut den och la satsen på magen så har du helt fel.

Normalt när man pippar så kan det komma lite (läcka) ut in i fitten innan man sprutar. Då kan tjejen bli med knott. Det är ganska vanligt att tonårstjejer blir med barn på det sättet. Killen drar ut innan sprut och satsar ner tjejen, hennes kropp, ansikte, väggar, sängkläder. Vips så är hon med en ovälkommen klump i magen.

Har själv gjort den resan. Fick man sitta hos en gammal tant (vi var 14 år) och förklara att man inte förstod hur eftersom man drog ut och la satsen på magen. Av någon anledning så fann tjejen det lämpligt att just då meddela att det ofta var i ansiktet och munnen också. Jag förtydligade att det var för att hon inte skulle bli gravid. Tanten skrynklade ansiktet illa och bokade sen en tid för att "skrapa" bort extraköttet. Det bör Ts också göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in