2020-03-16, 05:12
Medlem
Alltså hur smart är det att åka tunnelbana just nu? Måste ju vara den ultimata platsen att bli smittad på? Men vad ska man göra om man vill jobba? Ta risken? Stanna hemma och bli fattigare?
Citera
2020-03-16, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
vet du om de har skyhöga böter också? Det är bra att avskräcka med en årslön i böter istället för villkorlig dom tex
Nej jag minns inte riktigt, jag det på TV-nyheter när det började spridas i Italien. Fängelse fanns i alla fall i skalan.
Citera
2020-03-16, 05:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha då vet vi.
Med en dåres envishet var det ja.

Så är det ju med hycklarna, trögfattade vänsterblivna folk

https://www.youtube.com/watch?v=NbOSBphq3NA
Citera
2020-03-16, 05:15
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej jag minns inte riktigt, jag det på TV-nyheter när det började spridas i Italien. Fängelse fanns i alla fall i skalan.
Ok, här var polisen ute tidigt och statuerade exemple och lappade några cyklister och joggare. Tror nästan att de tog bilderna själva och spred till pressen på morgonrn för att visa allvaret
Citera
2020-03-16, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Ok, här var polisen ute tidigt och statuerade exemple och lappade några cyklister och joggare. Tror nästan att de tog bilderna själva och spred till pressen på morgonrn för att visa allvaret
Javisst. Det är ju att riskera andras liv! Klart det är allvarligt.
Citera
2020-03-16, 05:18
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Så är det ju med hycklarna, trögfattade vänsterblivna folk

https://www.youtube.com/watch?v=NbOSBphq3NA

Jag struntar iofs i om de hycklar eller ej.
Det jag hakar upp mig på är att människor har suttit här och läst deras förkunnelser att alla som sa att viruset var farligt snackade skit.
Många har säkert läst deras inlägg och struntat i att skydda sig och rest till farliga platser, just för att de har läst här i tråden att "det inte var någon fara".
Det är en hemsk sak att göra, att påstå något sådant som ingen faktiskt vet. Effekten av det man skriver är en sak man bör tänka på. Tycker jag.
Citera
2020-03-16, 05:23
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Det produceras massor av masker i världen -men den som har fabriken i sitt land får maskerna -verkar det som ...

... man kan ju be WHO om hjälp om man är utan material till sjukvårdspersonal -en sån begäran kanske vore på sin plats när/om man inte har egna fabriker!

WHO har sagt de ska hjälpa Health Care Workers att ha den utrustning de behöver för att göra sitt jobb.

Nu är det jävligt hög tid att shape up diplomatin, krypa till de kors som behövs och se till att de masker som behövs kommer till Sverige därifrån de finns och det pronto!

WHO fick tillgång till sin pandemi-fond på 60 miljarder euro när de utlyste pandemi, den hade annars gått tillbaka till investerarna i juni. Tji fick dom.

Frågan är nu vad WHO kommer göra med de 60 miljarderna. De borde ju kunna skicka några ansiktsskydd och testkit till oss iaf tycker man.
Citera
2020-03-16, 05:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Visste att Sverige skulle fjanta sig när det riktiga utbrottet kommer.
När har Sverige varit i krig senast?
Man tror att man fixar det med politikerprat igen...hur annars?

Sverige borde ha varit en av de enklare länder att isolera. Men nej tack. Man lyssnade på några idioter istället.

Idioter som var i befäl. Hur kan det komma sig kan man undra.

Visst det fanns säkert lite skäl att inte skapa panik men ändå. Det var lugnt läge tills det inte var det längre.
Citera
2020-03-16, 05:25
Medlem
EastClintfoods avatar
Jafan, tack o lov att min granne
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag struntar iofs i om de hycklar eller ej.
Det jag hakar upp mig på är att människor har suttit här och läst deras förkunnelser att alla som sa att viruset var farligt snackade skit.
Många har säkert läst deras inlägg och struntat i att skydda sig och rest till farliga platser, just för att de har läst här i tråden att "det inte var någon fara".
Det är en hemsk sak att göra, att påstå något sådant som ingen faktiskt vet. Effekten av det man skriver är en sak man bör tänka på. Tycker jag.

Jafan, tack och lov så åker min granne nu ej till utomlands, efter att landet i frågan satt allt i karäntan, han skrattade åt mig när jag rekommenderade honom att vänta med.. han fick iaf pengarna tillbaka, men småsur för han ville ut och resa.. såna typer tycker jag är puckade, han litade på allt vad svt och tegnell sa, jag som i motvind försökte förklara saker och ting.. jag orkar inte mer.. hade oxå sagt om dom åker dit, så ses vi ej på ett bra jävla tag, jag är löjlig då..
Citera
2020-03-16, 05:27
Medlem
kredos avatar
Agenda fick vi se B-lagets stjärnor bestående av statsbödeln "spåmannen"skita byxan när han fick mothugg i studion stjärna två: piller knapprande "rödhalsen"Hallongren som riskerar smitta all C-19 vårdande personal samt "högtrycket"Kolund"svamla om 500 miljarder rädda börsen.
Svenska folket bör förbjuda ovanstående samt övriga "barnlösa"makthavare.
Citera
2020-03-16, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Sök, finns här i tråden..
Bestämmer du hur många det måste vara eller?

Du skrev flertalet. Det betyder mer än hälften. Du påstår något då får du bevisa det. Annars tror jag inte på det.
Citera
2020-03-16, 05:31
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Alltså hur smart är det att åka tunnelbana just nu? Måste ju vara den ultimata platsen att bli smittad på? Men vad ska man göra om man vill jobba? Ta risken? Stanna hemma och bli fattigare?

Cykla kan ju vara ett alternativ till tunnelbanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in