2020-03-16, 03:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Den första o viktigaste åtgärden är nu att vinna tid så sjukhusen får in material o skyddsutrustning samt mediciner. Sedan försöka kontrollera smittspridningen.

Detta görs bäst med media kampanjer där man:

1. Uppmanar alla de som kan att arbeta hemifrån.

2. Att undvika sociala kontakter o resor både privat o i jobbet. Utan uppmana till nyttjandet av skype o zoom.

3. Att folk som känner sig krassliga stannar hemma.

4. Uppmana folk till flextid för att minska trängsel i kollektivtrafiken, matbutiker etc.

5. Tjata än mer att inte skaka hand.

6. Tjata än mer om att tvätta händerna.

7. Uppmana till solidaritet o att hjälpa äldre att handla o utföra andra ärenden.

8. Att uppmana folk att peka finger o säga åt folk som hostar rakt ut att de är pestråttor o äckliga.

9. Få de unga att köra singelparty o skype-kalas istället för real life.

10. Drive-through testning så de sjuka vet vad de lider av o att man tidigt har koll.

11. Gratis bredband o utvalda spel till alla kidds.

Etc, etc.

Uppskrivet vartefter jag kom på exempel på insatser.

Det Sverige måste få till är medvetenhet o beteende förändring snabbt. Detta är vad civilförsvaret ska göra.
Varannan reklamsnutt på internet. Varje morgonsoffa, varje barnprogram, varje bloggare, poddare o influencer av dignitet, varje komiker o artist. Varje radiostation o tidning.

Om det inte hjälper, stoppa lokaltrafiken o stäng skolorna.

Bra lista där, men vad blir steg 3 efter. Stänga resturanger, krogar kafeer?
Citera
2020-03-16, 03:24
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Ska 2-10 åringar vara hemma själva då eller? Om föräldrarna ska vara hemma, vem ska driva Sveriges ekonomi? Vi har inte råd med det eftersom vi valt att lägga alla pengar på tredje världens raketkirurger.

Är folk så rådvilla eller utfattig så man inte kan ordna något för sina egna barn under en samhällskris, tillåt mig tvivla på det. Efter detta stålbad kommer mycket att hända, tror inte intresset för raketkirurger överlever...
Citera
2020-03-16, 03:25
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Kan di va så jävvliga?

https://dougherty.se/regimen-forbereder-attestupa.nd

Håll avstånd Ta hänsyn Affärer borde släppa in få i taget De ljuger om åldrar
Var inte nära andra Ta er aldrig i ansiktet Upplys era barn Detta är katastrof
Sverige har varit konstigt senaste decennierna
Citera
2020-03-16, 03:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Därför att man ägnat massor av tid till att tona ned o förringa Cov-19.

Vårdens beredskap är god...

Det drabbar bara äldre o sjuka...

Nu på senare tid så ska man visserligen tvätta händerna...

Min inre sorg är maximal. Det gör för i helvete ont i hjärtat. Vad är det ni inte förstår?
Citera
2020-03-16, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Jo det hänger jag med på. Men folk som är rapporterade svårt sjuka var 3200 5:e tänker mig att de har en sjukvårdsplats och ligger för döden då. Medan Italien bara har 1,670 och säger själva att de inte kan ge mer hjälp och måste välja...

Kina har 8 dagar senare 13:e februari 8000 svårt smittade

Wuhan med 11 miljoner måste haft runt 8000 platser för de svårt sjuka. Dock hjälpte hela landet till...
Har Sverige så många platser i hela landet och personal som kan ta hand om de. Det kommer ju behövas annan sjukvård med..

Nu förstår jag varför Kina undrar vad fan vi gör...HERREGUD!

Sagt det förr, men jag tror ärligt inte Kina är klar med corona på långa vägar. Och det är därför jag tycker det är så vanskligt att det upprepat är personer som kommer in och säger att man är alarmist för man uppmanar till försiktighet, vi vet väldigt lite om detta ännu och det utbrott vi haft i europa pekar på katastrof, spanien och frankrike har tendenser till samma utveckling. men konstigt nog är tyskland, sverige, danmark och norge lite avvikande just nu, men det kanske bara är en tillfällighet kanske något som gör att replikationstakten är långsammare i i vårt klimat av någon anledning eller så är det ingen skillnad alls och det lär vi först få signaler om kommande eller nästkommande vecka.

Men det är åt helvete för tidigt att släppa guarden nu.
Citera
2020-03-16, 03:26
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Hela poängen med flockimmunitet är att folk som inte behöver sjukvård exponeras i största möjliga utsträckning och överskuggar resterande. Det leder kortsiktigt till en massa hostande människor med feber.. Tror vi kan överleva det...

Tror är ett ord man absolut vill undvika när det gäller befolkningens överlevnad.

Flock immunitet är rysk roulette med befolkningen enligt mig. Vidare blir sjukvården överbelastad så stiger dödligheten och även yngre kan få lugninflammation som räknas som mild symptom. Vidare som sagt i nederländerna mer än hälften under femtio år som är på intensivvård.

Sverige har minst vårdbäddar i hela Europa inom OECD. Om sjukvården blir överbelastad med detta flockimmunitet experiment så går det åt helvetet. Vidare inte säkert att det ens går att få immunitet som håller länge. Nej, Sverige går tvärt emot WHO vilket kan vara ett ödesdigert misstag.
Citera
2020-03-16, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är en bra uppmuntran!

Absolut, jag menar bara att den är betydelselös eftersom de flesta länder stängt av mellan gränserna så man kan inte resa i alla fall.
Men hur som helst det är ju glädjande att även de har en hälsovårdsmyndighet
Citera
2020-03-16, 03:28
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det länkades en artikel för några veckor sedan där man sett T-minnesceller för SARS-CoV-1 hos patienter ett år efter genomliden infektion.

Tack men tråden är för lång för att hitta den men du kanske vet var den är?
Citera
2020-03-16, 03:28
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Min inre sorg är maximal. Det gör för i helvete ont i hjärtat. Vad är det ni inte förstår?

Torka av mobiltelefoner varje dag
Skölj grönsaker i kallt o varmt o kallt igen
Tvätta händerna Det första när man kommer hem och innan all mat och drick hett vatten då o då kokat eller micro
Citera
2020-03-16, 03:29
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Nu bor jag ju på landet och kan ta promenader utan att träffa folk i naturen. Jag skulle verkligen inte vilja bo i stan i det här läget. Var bor du?

Nu frågade du inte mig direkt, men jag bor i en storstad på kontinenten. Eftersom jag kan jobba hemma- och har ganska fria tider- vänder jag på dygnet för att ta en längre promenad runt midnatt när det inte är folk ute. Om jag absolut vil ha dagsljus har jag ett lugnare parkområde i närheten, men jag föredrar nattpromenaden.
Citera
2020-03-16, 03:29
Medlem
TheBusters avatar
Angående vatikanens tidigare utplåning av nuvarande och tidigare ivånare, här är svaret

Citat:
We apologize for the temporary disservice that you may have experienced. For about 20 minutes, our site showed clearly incorrect data due to a malicious act. We have investigated the issue and we're now implementing protective measures to prevent this from happening again. The other day we got hit with a big DDoS attack. Now this. We'll continue with our daily efforts and we'll not give up.
Citera
2020-03-16, 03:30
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nu frågade du inte mig direkt, men jag bor i en storstad på kontinenten. Eftersom jag kan jobba hemma- och har ganska fria tider- vänder jag på dygnet för att ta en längre promenad runt midnatt när det inte är folk ute. Om jag absolut vil ha dagsljus har jag ett lugnare parkområde i närheten, men jag föredrar nattpromenaden.

Håll inte på med mobilen ute
Vänta till hemma med rena händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in