2020-03-15, 22:00
Medlem
severustheemperors avatar
Real estimates of mortality following COVID-19 infection

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Var det i Agenda Tegnell var tillsammans med nån Joacim eller? Jag vill se det men behöver veta vilket program
Ja Agenda. Hela programmet handlar om corona.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
"Vi tror att de kommer ske inom de närmaste veckorna, men det här viruset har överraskat oss gång på gång så jag har slutat känna mig tvärsäker."

Tegnell om när han tror att det "brakar loss på allvar". Har viruset verkligen överraskat oss gång på gång?

Hahaha, nej som du är inne på har det bara överraskat herr Tegnell och några muppar.
Kom ihåg att en psykopat bara erkänner något om det finns en personlig vinning i det.

Det är inte någon form av avbön vi ser, utan endast en psykopat som ägnar sig åt positionering.

Snygg avatar förresten!
Citera
2020-03-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Vilken stad? Löst att mat inte kommer ta slut men kanske tidningarna ljuger?
Nä, så länge vi får transporter med mat till Sverige så är det lugnt. Folk har nog bara bunkrat häftigt nu i helgen och då har de inte hunnit fylla på igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Folk är livrädda så ekonomin kommer att stå still ändå eftersom tillräckligt många självisolerar sig. Det hade gått att stoppa pandemin genom att tidigt stänga gränserna. Det går fortfarande men FHM och Regeringen vill se så många som möjligt dö.

Så du tror inte att ekonomin brakar samman om 2-3 miljoner dör?
Citera
Medlem
Läste följande på SVT om varför det dör så många i Italien:

”Många av er undrar varför dödstalet är så högt i Italien. Det är svårt att ge ett entydigt svar på, men två möjliga skäl har pekats ut av flera experter. Det första är att Italien har Europas högsta medelålder – nästan en fjärdedel av befolkningen är 65 år eller äldre. De flesta dödsfallen i landet har inträffat bland människor i 80- och 90-årsåldern. Det andra är att vissa områden i norra Italien har ovanligt höga koncentrationer av smittfall, vilket sätter extra press på de lokala sjukhusen.”

Det låter som vettiga förklaringar.
Citera
2020-03-15, 22:02
Medlem
Offices avatar
Hur ser det ut med inköp av exempelvis respiratorer, är det någon som vet om landstingen har något på gång?

Eller ska det diskuteras och utredas först? Ska det i sann byråkratanda upphandlas från något land inom EU?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
"Vi tror att de kommer ske inom de närmaste veckorna, men det här viruset har överraskat oss gång på gång så jag har slutat känna mig tvärsäker."

Tegnell om när han tror att det "brakar loss på allvar". Har viruset verkligen överraskat oss gång på gång?

Tycker det är jävligt märkligt att vanligt folk på ett forum har haft bättre träffsäkerhet och kalkyleringar än rikets stadsepidemolog. Kan inte begripa det.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
är sd röstare.. Tycker att regeringen och Tegnell gör ett bra jobb i nuläget.

Jag tycker Tegnell är strulig och jobbig att kolla/lyssna på. Men jag tror inte någon annan hade varit bättre eller sämre.

Hatar Löfven men tror inte någon annan svensk politiker hade gjort det bättre/sämre.

Ingen vill vara ansiktet utåt i en pandemi, vad man än säger och gör kommer bli ifrågasatt och hatat av folk som tror de vet bättre, och samma hade gällt om det var SD eller Moderaterna bakom rodret. Ingen vill vara kapten
Citera
2020-03-15, 22:03
Medlem
Jirens avatar
Från kvällens Agenda-avsnitt:

– Vi ligger två till fyra veckor efter Italien. Det innebär att om man gör modellskattningar så kommer vi nog vara uppe på en nivå där våra intensivvårdsplatser i Region Stockholm tar slut i mitten av april, säger Rocklöv i Agenda.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det gjorde du ju annars hade du ju inte kallat det svammel.
Hur ska du kunna veta att det är svammel om du inte läser det?

Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Räckte gott och väl med att skumma igenom ditt svammel. Såg "rymddräkt" och ett löjligt långt och dåligt strukturerat inlägg som är typiskt för psykiskt sjuka.
Du får tycka vad du vill och jag struntar i din strukturångest.
Du behöver inte gilla det jag skriver om coronaviruset samt allt runt det jag tycker är mycket underligt. Du kanske tycker att det är normalt att se människor iklädda samma mundering som vid ett ebolautbrott. Samtidigt som de stänger gränser, karantäner, stängda gskolor mm, samtidigt som man säger, det är inte så farligt.

Stefan löfven måste ha en presskonferens eftersom det inte alls är så farligt nu då eller också tycker han att det är roligt att tillsammans med tre andra upprepa sig som papegojor " tvätta era händer" för det har ni ju ingen aning om att ni skall göra". Klart slut. Ta hand om varandra. Ta inte alla burkar vita bönor från hyllorna i affären. Tänk på Agda.( ironi)

Jag besvarade ditt svammel med mitt svammel helt enkelt.
Citera
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Herregud.

Du greppar verkligen efter halmstrån. Försöker du övertyga oss eller dig själv om att ditt hamstrande var nödvändigt?

Ingen kommer bli utan toapapper eller mat.

Jag försöker inte övertyga nån, när ni andra sitter i skiten medans jag har det gott här hemma

Ni förnekare fick så att ni teg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in