2020-03-15, 18:11
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Ja vi får hoppas att detta blir ett uppvaknande för alla. Globalism, öppna gränser och resa kors och tvärs över världen för nöjes skull är inte hållbart i längden.

<klipp>

Ja jag hade ingen aning om att folk reste såhär, runtomkring överallt.

Jag höll på att sätta kaffet i halsen när en kille på tv sa ;
- Ja det var knappt något folk på London pendeln.

En pendel till Löndon varje dag. Hajar noll.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
368 nya döda i italien idag
- BNO
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulten2.0
Spelar själv fotboll i division fyra och vår träningsmatch blev idag inställd. Dock vet jag många på samma nivå som spelat. Även otroligt mycket barn- och ungdomsidrotter pågår fortfarande...

Folkhälsomyndigheten sa i fredags att det är kontraproduktivt att inte idrotta
Citera
2020-03-15, 18:12
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
LÖFVEN TÄNKER KASTA BORT 75 MLJONER KRONOR PÅ UTBILDNING OM CORONA!!!!! 😩 Hur verklighetsfrämmande får en statsminister bli???? Det är folktomt på gatorna! Handsprit är utsålt! Romerna har dragit hem! Folk har Google översättning. Ingen behöver information. Vi behöver respiratorer, skyddsutrustning, mediciner, fler intensivvårdsplatser!!! Inte kurser på arabiska!!!! Visste det, visste det. Löfven och Eliasson på samma presskonferens. Kan bara bli katastrof. Jag hade rätt tyvärr....😢
Hehehe, fucking underbart eller hur?
En av de få saker som i dagsläget som garanterat kommer att rädda liv är respiratorer, vilket UK har förstått - men Sverige?

Icke. Aldrig.

Regimen spikar igen sin egen kista när de äldre börjar hamna på intensiven & deras anhöriga får samtal om att vårdtagaren nu avlidit i lunginflammation.
Citera
Medlem
SirPryces avatar
Lyssna på Dr Anthony Fauci : Att ha PANIK är HELT RÄTT reaktion i detta extrema läge . De av våra politiker och ämbetsmän som säger något annat ,och inte vidtar nödiga och drakoniska åtgärder för att hindra smittspridningen , förtjänar så mycket stryk, att så mycket stryk finns inte i hela världen .

“If we go about our daily lives and not worry about everything” then the death toll will be high," Fauci said. “People sometimes think that I’m overreacting. I like it when people are thinking I’m overreacting because that means we’re doing it just right.”

https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-outbreak-2-03-15-20-intl-hnk/index.html
Citera
Medlem
252 döda i Lombardiet idag

Stäng skolorna för helvete.
Citera
Medlem
AFP news agency
@AFP
#BREAKING Italy hits one-day record with 368 new coronavirus deaths: official data
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nej så klart att effekten blir bra mycket lägre nu när DET HAR GÅTT FÖR LÅNGT och Sverige inte stoppade alla jävla flyg och stängde gränserna I TID.

Även då satt du och trollade om att allt är lungt och coolt när vi för flera veckor sen hade chansen att få spridningen under kontroll. Hade sånna som DU lyssnat DÅ så hade vi strypt skiten ordentligt, precis som Kina och Sydkorea gjorde.

Vi hade facit framför oss flera veckor innan. Vi hade en unik chans.

Nu sitter vi redan i skiten pga sånna som dej.

Och ändå har du mage att sitta här och fortfarande ordbajsa?
Skäms du inte?

Äcklig människa är vad du är. Påminner mig om sociopaten Tegnell !!

Tillståndet är fortfarande relativt lugnt och coolt i Sverige vad jag kan se, har du uppgifter som talar för annat?

Smittan kommer att spridas, det är så oavsett hur mycket du sitter här och gapar.

Hade Sverige mot förmodan lyckats utplåna smittan med sådana åtgärder som du förespråkar, vad hade vi gjort sedan då?

Ska vi isolera oss tills resten världen med garanti har lyckats utrota smittan, hur många år skulle det ta tror du?

Att du inte är realist är tydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Jo det med naturligtvis, men hur ofta köper man toapapper liksom, en till två gånger per månad kanske. Mat behöver man ju handla nästan varje dag, så det kan man ju förstå att man köper mer av om man behöver undvika att handla under 1-2 veckor.
Jag tror att bunkringen beror på att folk är rätta för att det ska ta slut, eftersom gemene man agerar annars som vanligt, t ex står precis bakom i kassakön.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
- BNO
Wow! Förstod det på statistiken jag såg.

Ytterligare en död i Sverige med.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Alla sprid denna artikeln till facebook ja överallt: https://www.svd.se/fler-atgarder-kravs-for-att-bromsa-smittspridning/i/senaste

STÄNG SKOLORNA NU!

Eller inte?
Jag vet att halva Sverige tycker att detta hanteras bedrövligt av Steffe o co.
Men ur ett rent konsekvenstänk så är det förödande för ekonomin att ta så drastiska beslut som att stänga gränser och skolor för något som statistiskt inte ens liknar vanlig influensa.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
- BNO

Horribla siffror! Eskalerar bara mer och mer.

Enbart Lombardiet hade 252 döda sen igår.

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/03/15/news/coronavirus_dati_italia_e_lombardia-251370826/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in