2020-03-15, 17:00
Bannlyst
Stefan Löfven medger att regeringen inte ens har diskuterat om att stänga gränserna.

Tack alla äckliga horungar som röstade på dessa pissråttor. Svenskar är fan världens idiotiska pissfolk som röstar på samma horungar om och om igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det var fyra dagar sedan första dödsfallet ägde rum, inte i förrgår. 16384 döda på en månad kommer inte hända.

Kanske inte, men i sommar då. Vet inte vilket som för mig känns värst.
Citera
Medlem
moodyfieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag missade konferensen. Hur var den? Kommer Löfvén att stärkas. Har han tagit initiativet nu? Fortfarande ligger väl Jimmie och lurige Uffe lågt och håller nere sin kritik i några månader.

Det går rykten om ett tredje dödsfall idag? Det fanns Inte med i worldometer corona, men Ok ursäkta jag är sen på bollen nu.
https://www.svtplay.se/video/26013592/nyheter-direkt/statsministern-haller-presskonferens-med-anledning-av-laget?start=auto
Du kan spola tillbaka.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Är det hjärntrusten man skrapat ihop till presskonferensen eller? Sen kan man ju undra om Sveriges journalister helt glömt sitt uppdrag??

Vad blev det sagt egentligen? Vad nytt? Svetsaren rapade upp samma meningar som i fredags. Var det en inspelning?
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
"Nu krävs extrema uppoffringar av varje enskild individ" - gå och tvätta händerna!

haha skrattar fortfarande
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Alltså, NU står Carlson och säger att det är en påfrestning för oss med resor mellan länder. Det är ju detta både andra experter (som inte tillhör FHM) och vanligt folk har sagt i flera veckor nu, och begärt reserestriktioner, stängda gränser, stoppade flygplan från smittade länder, screening på flygplatser och hamnar - alla dom åtgärderna. Men FHM är dom som har stoppat allt sådant!

Hur tror de att de ska få folk att lyssna på dom nu och vara lydiga, egentligen? Förtroendet är ju borta.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Löfven är verkligen anti-stänga-gränser, han har ju alltid talat om "i sverige bygger vi inga murar", det blir för mycket politik för honom.
Citera
2020-03-15, 17:01
Medlem
petnomis avatar
Statsministern har kommit på att han borde ha en presskonferans, "vi ska be svenska folket tvätta händerna"
Inte ett endaste dugg ny information från vad vi tidigare har hört, det är så obeskrivligt pinsamt hur fullkomligt inkompetent och handlingsförlamad regeringen är!
Finns det några sossar här som kan berätta vad ni tycker om presskonferansen?
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Inte troligt, det kände de nog till innan nyheterna eftersom det dödsfallet inträffade i går kväll.
På riktigt? Var kommer informationen ifrån?
Citera
Medlem
Skvistens avatar
Vad var syftet med denna pressträff?

Känndes mer som info på Lilla Aktuellt om läget med Corona
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Visst såklart, det är bara det att Sverige gör allt fel mer eller mindre. Finns en artikel kring hur Sydkorea har hanterat detta;

https://www.svd.se/sa-hanterar-sydkorea-coronaviruset

Jag ska ge ett exempel. I Norge har de stängt ner alla gym. Igår var jag på gym, och då var det 4 pers där, trots att jag går på en stor kedja. Är det då meningsfullt att förstöra vardagen och livet för de få som väljer att träna?

Man måste fatta rätt beslut som balanserar olika saker. Man ska vara flexibel och inte fyrkantig. Varför ska vi stänga ner hela skolsystemet fram till sommaren? Fattar ni vilka konsekvenserna kan bli för olika elever och familjer? Varför inte vara smart och endast låta barn som bor med en riskperson vara hemma?
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Såhär borde man göra i sverige men regeringen är handlingsförlamad.

Coronavirus: Isolation for over-70s 'within weeks'
https://www.bbc.com/news/uk-51895873

Det här är åtgärder som kommer, men det måste skötas gradvis. I PKn idag har vi fått ett flertal råd och åtgärder för att skydda riskgrupperna. Vi kan vänta oss att de förstås kommer att eskalera kommande veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in