2020-03-15, 15:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ännu värre är att han faktiskt styr agendan... Hela PK Sverige ser upp till honom av nån anledning

Slump med brittisk arrogans och att han kör med samma gameplan som britterna?
Har ibland funderat över om inte han funkat som nån avledande manöver. Hans uttalande har okritiskt förmedlats av media, och fokus har legat på honom.

Sannolikt ingen slump. Sverige förlitar sig dessutom väldigt mycket på britterna i övrigt.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja men läs vad jag skrev så du fattar vad jag skrev. Man dör vanligtvis först omkring 12-15 dagar efter insjuknande.
Du tror att alla som är registrerade i länder utom Kina, Italien, Iran, eventuellt Spanien, åker in och registreras i statistiken första dagen man blir sjuk? Nej självklart inte.

Jag tror verkligen inte att Sverige kommer bli som Italien. Vi kommer få stora problem, ja, men inga tiotusentals dödsfall tror jag absolut inte. Siffran vid årets slut landar väl på nånstans kring 3500-5000 döda enligt mig.
Citera
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Finnas det någon här inne som känner någon som är smittad? Hade varit intressant och veta hur folk påverkas av corona. De festa verkar ha olycka symtom så intressant och veta hur corona påverkar dem. Enligt svensk media har de flesta milda symtom och kankse någon kan förklara vad dessa milda symtom egentligen betyder

En kille från jobbet som var i Österrike har testats positivt. Verkar inte ha några symtom öht. Men sitter i självkarantän
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag hoppas alla stänger, särskilt runt Sverige. Då kan tomburkarna som styr vårt land ha öppet så mycket de vill utan att skada oss.

Ja, de kan lika gärna dumpa sina virusdrabbade medborgare i Sverige. Våra politiker tar gärna emot all skit de kan få.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Stefan Löfven håller pressträff klockan 16.40

Om vad?
Citera
2020-03-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jaså, det var något nytt. Då får du länka det uttalandet?

Oavsett vilket behöver ju minst 5% sjukhusvård (lågt räknat) vilket inte kommer finnas tillgänglig om vi bara kör på rakt in i kaklet.

Dvs minst 300.000 döda oavsett om dödligheten är 1% eller 3,4%.

Tegnell är vidrig.

https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/who-medger-att-dodlighetstalet-for-coronaviruset-ar-overdrivet-6989730

Hittar inte den riktiga källan men det är typ samma text
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Ja. Precis. Det verkar att Folkhälsomyndigheten fifflar med siffrorna. De kanske ändrar dödsorsaken på massa dödsfall för att inte drabba ekonomin.
Det gör man inte. Helt ogenomförbart i Sverige förstår du väl.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det där är bara rent skitsnack. Vi är i Italiens inledande fas just nu, det kommer sluta precis likadant här för att vissa har "Tegnells syndrom" där man på något vis behöver specificerad data för ett land som egentligen är helt ointressant.

Sverige har dessutom bestämt sig för att inte räkna alls, så varför efterfrågar ni ens något?

Du beskriver ju själv precis anledningen. Sverige räknar inte så därför kan vi inte använda den globala datan utan måste specificera data från liknande situationer. Ju mer data vi har destå bättre kan folk göra intelligenta beslut.
Citera
Medlem
Jaha Tyskland stänger gränserna nu också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ingen statistik som avdramatiserar det hela är trovärdig, men varje liten grej, varje kommentar av Dr. Random på youtube, varje mobilinspelad film på människor som mystiskt faller ihop, ja alla dessa rykten ska tas på stort allvar?

Jag argumenterar alltså för att statistiken överdramatiserar det hela eftersom antalet faktiska fall i samtliga länder sannolikt kraftigt överstiger antalet bekräftade fall.
Citera
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Pressträff kl16:40. Kmr Sverige införa karantän med?
Tror du är lite väl optimistisk med denna pinsamma regering. Kommer bara va massa skitsnack som vanligt, medan alla agerar står Sverige och ser på tyvärr.
Citera
2020-03-15, 15:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om vad?

Trumvirvel. Corona. Vad i helvete tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in