Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
AD säger att han hörde en smäll, vände sig om och såg en man falla. Inom 1-2 sekunder kom en ny smäll.
AD borde inte hinna se en man falla, men han säger ändå att mannen föll före andra skottet.
Det finns saker gällande flera vittnen som gör att man inte kan dra sådana slutsatser med tvärsäkerhet.
I denna utredning kan man inte vara tvärsäker på någonting.
Men uppenbarligen har flera vittnen sett tre personer stå upp på mpl direkt efter första skottet. Det leder mig till slutsatsen att Palme mördades med andra skottet.
Eftersom en människa rasar ihop på ca 0,5 sek efter att ha träffats av ett sådant skott.
Och skotten avlossades med 1-3 sek mellanrum.
Men, men jag drabbas inte av sorg om det efter någon form av teknisk bevisföring visar sig vara tvärtom.
Då behöver jag i så fall få sådan teknisk bevisning presenterad.
Min slutsats bygger uteslutande på vittnesmålen från mordplatsen och informationen om hur snabbt offret rasar ihop när ryggraden är avskjuten och alla förbindelser mellan hjärnan och övriga kroppen klippts av.
Att vissa vittnen säger att de tittade mot mordplatsen och såg en man ligga på marken förklaras då, enligt min teori, av att de båda skotten i vittnesögonblicket redan avlossats.