2020-03-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Japansk kvinna fick smitta för andra gången eller så är det extremt låga doser av viruset som vilar o ej är mätbart för att sedan slå till.

https://samnytt.se/japansk-kvinna-friskforklarades-fran-corona-smittades-igen/

Det finns enstaka individer som smittas två gånger av andra virus också. Ofta pga att deras immunbildning misslyckats med att bli långvarig.

Inom medicin så är enstaka undantag norm.
Citera
Medlem
Samuel332s avatar
Svenskar är så jävla naiva. Alla kommer att gå till jobbet/skolan/förskolan som vanligt och staten tror om vi fortsätter leva som vanligt så kommer viruset försvinna av sig själv 😂😂😂
Citera
Medlem
Vid M/S Estonias förlisning ute på Östersjön 1994 och vid tsunamin i Asien julhelgen 2004 så omkom det lite över 500 Svenskar per tillfälle. Efteråt så konstaterade man att nästan alla människor i Sverige hade någon i sin närhet, i sitt kluster, som var drabbad.

Det verkar därför rimligt att anta att det nu finns någon i allas våran närhet som bär på Corona virus

Källa: Mina egna funderingar
Citera
2020-03-15, 15:09
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det är bra, men det är inte bra att SL inte tar situationen på större allvar och börjar desinfektera tågen på daglig basis.
Jag är inte insatt nog, så det kanske framgår redan i tråden, för att bedöma ifall detta är den viktigaste platsen i samhället att desinficera. Om det är så hoppas jag att det finns resurser och att det görs så mycket det går.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är verkligen inte bara jag som känner till detta.
Otaliga uppgifter och rapporter från både skräckslagna kineser och forskare har publicerats i denna tråd.
Det var många som läste dem för några veckor sedan.
De flesta har nu dock tröttnat på alla bråk från panikslagna förnekartroll som skriker att det bara är en förkylning och facepalmar, och har lämnat denna tråden för andra forum tyvärr.
Men länkarna finns nog kvar tror jag. De flesta är dock borttagna på sin hemsida.

Jag backar upp dig här, både du och jag har sett flera filmer speciellt från Kina där tillsynes friska och ej speciellt gamla faller stela och raklånga rätt ner. De flesta filmerna är från Kina men även liknande filmer från Iran finns på nätet och de faller på exakt samma sätt där. Man vill gärna tro att det är fake men ingen kan falla på det sättet utan att vara död eller dö direkt av fallet. Flera svenska medier har även tagit med flera av dessa filmer i olika dokumentärer.
Citera
Medlem
Deerhunter10s avatar
Helt fantastisk att SVT har valt att intervjua just Kjell Mo.
Han var en av de 100 första smittade men de valde just honom! Karlen är seniorkonsult i krishantering! Låter lite väl osannolikt bara för att vara en tillfällighet!
SVT måste skärpa sig om de ska behålla någon trovärdighet som oberoende nyhetsförmedlare.
Citera
Medlem
Just nu:
En äldre herre svettas och går och vinglar. Väntar på pendeln. Fyfan. Smittan har nått invandrartäta områden. Usch.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
En intressant sak är ju att myndigheterna i 200 fall inte vet var de positiva blivit smittade. Nu har vi 1000 officiella fall. När de slutade testa låg vi väl på runt 800 fall. Så gott som samtliga nytillkommande fall härrör alltså från lokal smitta. Det är nog nu det på allvar börjar rulla utför och det lär väl ske snabbt eftersom man vägrar att stänga skolor och kollektivtrafik m.m.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är det inte tvärtom??

1. Man ska låta kroppen värmas upp då blir det jobbigare för corona då den inte tål värme

2. Man ska ta antiflammatoriskt. Alvedon/paracetamol är endast febernedsättande, inte antiflammatoriskt som tex ipren.
Därför är ipren oftast slut på hyllorna

Rätta MIG om jag har fel?

Jo det var ju därför jag bunkrade upp med ibuprofen.. men nu varnar ju Italien, Frankrike och Tyskland om att ta de då det tydligen förvärrar tillståndet om man har just detta virus.
Citera
2020-03-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
What the fuck, Aftonhoran säger 992 smittade men worldometer 1024 och det innebär 63 nya fall idag. Men om det stannar vid 63 kan det ses som en förbättring. Men mörkertalet kan ha ökat i och för sig.

Vill inte sabba din dag, men vi ligger bara senare i kurvan mot ex. Italien och Spanien. Siffrorna kommer explodera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Japansk kvinna fick smitta för andra gången eller så är det extremt låga doser av viruset som vilar för att sedan slå till.

https://samnytt.se/japansk-kvinna-friskforklarades-fran-corona-smittades-igen/
En hel del spridda rapporter om detta.
Betyder det att virusinfektionen går i vågor när den satt igång och/eller att det kan ligga latent framöver för att blossa upp långt senare?
Är det möjligt att avsikt den möjligheten redan nu? Ingen information som klargör detta har jag funnit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Varför skulle de nämna det? Det är ju inte ens deras område. Det handlar om en sjukdom som funnits i tre månader, självklart kan ingen veta detta säkert. Att de fall som varit värst drabbade men överlevt kan få permanenta lungskador är knappast långsökt. Det kan man få av alla lunginflammationer.
Precis, man vet väldigt lite om sjukdomen just nu. Det verkar också inte helt klart varför friska unga kan drabbas hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in