2020-03-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
* Dåliga nyheter. Sydkoreas positiva siffror med 0,6% dödlighet och få svårt sjuka. Beror på att 29% av de insjuknande är mellan 20-29 år och från en specifik demografiskt och geografisk grupp(kristen sekt) i Sydkorea.
Så Sydkoreas siffror kan vi alltså längre gå efter.

Varför skulle detta vara dåliga nyheter??

Klart att ålder på de smittade påverkar dödlighetssiffrorna det är väl inget nytt? Det är ju även en möjlig förklaring till Italiens höga siffror.
Citera
2020-03-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Andreas Ekström*-EXPRESSEN

Tusentals muslimer som varit på pilgrimsfärd i Saudiarabien har blivit satta i karantän i Turkiet på grund av risken för coronaviruset, meddelar turkiska myndigheter, rapporterar nyhetsbyrån*Reuters.

Äntligen nåt positivt.
Citera
2020-03-15, 14:49
Medlem
ettanollans avatar
Jaha, vad är det som gäller nu på måndag? Ska alla bara gå till förskola, skola och jobb som vanligt?? Har vi fortfarande inte förstått allvaret? Är alla andra länder dumma i huvudet?
Citera
2020-03-15, 14:50
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Du har inte läst dessa artiklar ordentligt och gjort dina beräknar. 150 personer av 4500 är under 50 i frankrike, det ger oss 3,3% - hur många av dessa är sjuka på något sätt eller rökare etc? Det vet du misstänker jag? I Nederländerna säger experten (i den där artikeln du antagligen har läst) att antalet unga som påverkas nu är ungefär lika många som kommer in av den vanliga flunsan.

Har covid-19 satt sig på dina kognitiva förmågor tro?
Artikeln visar att 150 patienter av 300 på intensivvården är under 50 år. 4500 är totalt smittade och ingen ålder anges i totalen.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Mörkertalet är nog stort nu om man ska lita på Tegnell.
För en gångs skull han kanske har rätt.

Så här sa Tegnell själv i fredags, den 13 mars:

Så är inte läget i Sverige, enligt Anders Tegnell. Här rör det sig om en handfull smittade personer som man inte har kunnat spåra tillbaka till en resa eller till någon som har varit i kontakt med en resenär.

Men om vi får en etablerad spridning, då kommer mörkertalet att ligga på en helt annan nivå. Tio gånger är något man ofta pratar om när man diskuterar luftvägsinfektioner, som influensa.

Och där är vi inte i dag?

– Nej, för vi har inte någon spridning i samhället än.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/anders-tegnell-inget-stort-morkertal-av-smittade-i-sverige/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är verkligen inte bara jag som känner till detta.
Otaliga uppgifter och rapporter från både skräckslagna kineser och forskare har publicerats i denna tråd.
Det var många som läste dem för några veckor sedan.
De flesta har nu dock tröttnat på alla bråk från panikslagna förnekartroll som skriker att det bara är en förkylning och facepalmar, och har lämnat denna tråden för andra forum tyvärr.
Men länkarna finns nog kvar tror jag. De flesta är dock borttagna på sin hemsida.

Okej kan du inte hänvisa till källor och bekräftade uppgifter där vi får läsa om anledningen till varför dessa personer föll ihop samt ge oss bekräftade uppgifter på att dessa personer dog av COVID-19? Misslyckas du med att återkomma med det så har du bevisat trovärdigheten i dina inlägg en gång för alla.

Vad typiskt att man inte kan backa upp sina absurda påståenden med källor då det är "borttaget". Livet som domedagsprofet är betydligt enklare..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
1024 fall nu i Sverige

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Och det endast med testning genomförd på personer som behöver sjukvård och har symptom.

"Från och med nu kommer bara de som redan är på sjukhus med symptom eller i riskgrupp att testas"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag kan bara hålla med. Den bristande beredskapen och den obefintliga lagerhållningen är oförlåtlig. I åratal har det tjatats om vilken bra ekonomi Sverige har och ändå har man inte ens sett till att det finns en basberedskap för större katastrofer eller epidemier.

I veckan satt Lena Hallengren och beklagade sig över att vi inte får den skyddsutrustning vi beställt från andra EU-länder då de infört exportförbud, eftersom alla är på väg att drabbas av samma epidemi som Sverige. Man tror inte att det är sant! Vafan hade människan förväntat sig? Att det bara är att beställa vad man behöver från utlandet när en pandemi bryter ut?

Vi styrs av människor som är rena idioter! Lena Hallengren resonerar som ett barn.

Ena dagen så uppmanas svenska folket att ha en beredskap om krisen eller kriget kommer. Nu visar det sig att staten inte har tänkt på det överhuvudtaget. Ja, huvuden ska fan i mig rulla när det här är över. Jag förväntar mig att både regeringen och varenda myndighetschef i Sverige ber om ursäkt och avgår. Det kan vara som så att det även finns många på ledande positioner som bör åtalas. Grov försumlighet, tjänstefel, vållande till annans död.. Jag kan tänka mig många brottsrubriceringar.

Svensk Media är pinsamt dåliga på att granska och anklaga makten. Där har vi felet. Titta bara vilka lama frågor Tengnell får. Nej media är ingen granskande media längre.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
South China Morningpost är en respekterad tidning och citerar seriös forskning. Det är inte bekräftat att det kan ge permanenta lungskador men det är inte osannolikt.

För att vara permanenta så måste de ju vara kvar en tid för att verifieras.

C-13 är 3 månader gammalt.

Men har jag förstått det rätt så är skadorna snarlika de folk fick av SARS o TBC.
Rätta mig om jag har fel.
Citera
Medlem
Wkblades avatar
Schweiz ökning idag är ju helt brutal! 842 nya bekräftat smittade upp från 1375 totalt igår. Har de ändrat test-metoder (typ testar fett många fler?) eller håller det på att balla ur totalt nere på kontinenten?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Det är bara en undre gräns, vi har rört oss bort från fasen där vi testar alla misstänkta. Men att vi bara fått 2 dödsfall på åtminstone över 1000 fall tyder på att vår strategi fungerar, och att vi har klarat av att hålla smittan undan från de stora riskgrupperna.

Strategi?

Vi har mer än 2 döda. De har slutat testa gamla döda och rapporterar ej alla döda i corona
Citera
2020-03-15, 14:51
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Men nu får du ge dig.

"French cases doubled over the last 72 hours to about 4,500. There have been 91 deaths, and 300 coronavirus patients are in critical condition — half of them under 50 years of age."

Då kan du väl börja med att slå 150/4500 på din lilla, foliehatt-räknare och få fram siffran 0,033 som är 3,3%. Vet du hur många som har komplikationer sedan tidigare av dessa 3,3%? Nej, precis.
Foliehatt...allt jag besvarade var att hälften av de i kritiskt tillstånd var under 50 år, varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in