2020-03-15, 11:59
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag tror & hoppas det. Önskar de kunde lära oss ett o annat.
Vi har olika förutsättningar, masstester kanske har sin plats bland mångmiljonstäder som i USA, Japan, Kina, Indien eller Sydkorea, här i glesbefolkade Sverige kan vi inte få samma extrema peak.

För övrigt har vi ingen kapacitet för dessa masstester men detta är sekundärt i min mening, nu ska fokus vara på att bekämpa den första vågen.

Sen kan det vara bra att utöka testkapaciteten för att kunna få samhället att fungera, detta kan man även börja bygga upp parallellt på strategiska platser.
Citera
2020-03-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vilket förnekades av FHM i morse.

Jag tänkte så först också, sen läste jag lite mellan raderna. Då blev det tydligt att det nog ändå är så dom tänker.
Eller hoppas på ett mirakel, som inte kommer..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Är du blind eller? Att världen kommer gå in i en aldrig tidigare skådad depression är ju helt oundvikligt fattar du väl? Kina har stått still i månader, och nu är det europas och USA:s tur att låsa ner samhället i 3-4 månader. Hur många kommer ens tillbaka till jobbet?

Världen som vi känner den är över. En ny värld kommer att uppstå ur askan, men det kommer att bli en horribel resa i många år.

När molnen har skingrat sig är det inte mycket som kommer stå kvar. Miljontals konkurser världen över, arbetslöshet på över 50%, total kollaps i varenda sektor.

Om du inte förstår det ännu är det för att du INTE VILL förstå.

Eller tror du nästa modell av iPhone kommer lanseras snart?

Den där killen är helt kockobello. Han tror wallstreet med spänning tittar på vad Sverige ska göra här näst och med sin totalt skeva verklighetsbild försöker han påstå att Svenskar är de enda som knäckt viruset, med sin gedigna historik av kris och epidemi hantering, de väl pålästa och underrättade politikerna som redan för 10 år sedan visste att det var meningslöst att köpa in skyddsutrustning och dyl eftersom viruset inte skulle gå att stoppa, expertisen i regeringen som vet vad de håller på med.

Medans andra länder vid det här laget nästan samtliga stängt ner för de är så korkade de saknar ju kompetens och slutledningsförmåga.

När det här blåst över och idioten lever föreslår jag att det blir tvångsinlåsning på psyk.
Citera
Medlem
KommissarieAbbe|70719096]Kinesiska turister med munskydd på pendeltåget, och en indier/pakistanier som snuvar.

Fyfan

Gå av tåget och Spring din dåre istället för att skriva på flashback och göm dig i källaren för du kommer dö
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Han kanske vill uppnå världsberömmelse, Ander Tegnell Sweden han kom på hur en pandemi ska kontrolleras. Stora artiklar i världens medicinska tidskrifter, är det han tror och hoppas.
Ja, det är mitt intryck och på det har han hela befolkningen som insats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Psykologen säger:
Det ordnar sig - om ett tag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdAn20/psykolog-tank-att-det-ordnar-sig--om-ett-tag

Med tanke på hur gammal gubbfan ser ut så kanske det ordnar sig med en lik-kista för hans del.
Fast det han säger stämmer ju faktiskt. Vi får ställa in oss på uppemot en tvåårsperiod, men någon gång tar det här slut på det ena eller andra sättet. Har man tur är man fortfarande med i gemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Kinesiska turister med munskydd på pendeltåget, och en indier/pakistanier som snuvar.

Fyfan :/

Alla med munskydd hjälper ju till att inte smitta andra. Skulle alla bara munskydd i Sverige så skulle ju smittan troligtvis kunna dämpas då det är mindre chans att smitta andra. Man kan ju t.ex vara sjuk utan symptom men ändå bära på viruset och vara smittsam.

Problemet är ju alla som kanske är sjuka utan att veta om det och inte har munskydd.
Citera
2020-03-15, 12:01
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Över 10% dödlighet i din beräkning känns inte som att det stämmer

Du menar, det känns inte bra för mitt psykiska välmående (därför måste det vara fel och istället närmare 0,0000001%)
Senast redigerad av magpest 2020-03-15 kl. 12:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewew
Många verkar inte riktigt ha greppat den Svenska statens intentioner ännu. Man har sedan i Fredags övergett strategin att skydda Svenska folket mot smittan. I dagsläget är den nya strategin att sakta ner takten på smittspridningen, samt att smitta så många som möjligt för att uppnå någon form av "trolig" immunitet. Regeringen vet att detta kommer innebära många dödsfall och ett hårt tryck på sjukvården, men förhoppningen är att detta kommer ske under en längre mer utdragen tidsperiod. Detta kan visa sig bli historiskt ur ett världsperspektiv både om det lyckas eller misslyckas.

Har inte märkt av den tidigare strategin som du påstår skulle ha varit att skydda den svenska befolkningen mot smittan. Hade man haft en sådan hade man väl fångat upp hemkommande från Italien och Iran och satt dessa i karantän. Nej , både FHM och EU har haft dålig koll på läget . Och ansvarig för det är ytterst regeringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vågar man hoppas att detta blir dödsstöten för sossarna.
Inte ens under en pandemi kan man vara handlingskraftig.

Kanske är covid-19 skänkt från ovan?

Eller kommer svenskarna som vanligt glömma bort detta så snart Löfven står och myser i tv?

Gubben fattar inte att man inte kan vinna över varken våldtäkter, terrorism, mord, gängkriminalitet eller pandemier genom att "stå starka tillsammans" och hålla handhjärtan, hoppas på det bästa.

En fin tanke kanske. Men totalt värdelös i praktiken.

Sverige behöver en riktig ledare, och handlingskraftiga personligheter på myndigheterna. Och det igår.

Vilken handligskraft vill du se?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Undrar hur börserna går imorgon..flygbolag..resebyrå..etc blir det slakt igen?

Jag tror det vänder upp. Våren är på väg, folk blir glada. Man upptäcker att man fortfarande lever. Corona blir samma sak som att oroa sig över magtarm cancer.
Citera
2020-03-15, 12:02
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Först är det SöS som dabbar sig, sen Lunds Universitetssjukhus och nu också sjukhuset i Norrköping med läkare som utfört operationer vid hemkomst ifrån skidresa i Italien, coronasmittad.

Sjukvården verkar vara en stor jävla smitthärd nu p.g.a av nonchalanta läkare, hur ska det då fungera med att skydda de sköraste i samhället??? Nu brinner det i skallen på mig! Fan vad besviken jag är på människor. Alla som varit på jävla skidsemestrar utomlands har hål i huvudet, och läkare som går och arbetar som ingenting, varför?????????????
Senast redigerad av Agent.Provocateur 2020-03-15 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in